שבת , יולי 27 2024
לוגו פופ טארטס

וידאו: קרן החדשנות של המוסד

המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים מודיע על הקמת ליברטאד – קרן לחדשנות טכנולוגית

ליברטאד – הקרן לחדשנות טכנולוגית של המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים, הוקמה במטרה להוות יכולת חדשנית לשימור ופיתוח עליונותו הטכנולוגית של המוסד, באמצעות חיבור לחברות סטארט-אפ אזרחיות בחזית הטכנולוגיה

המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים משיק היום (ג') את קרן ליברטאד, אשר תהווה זרוע נוספת בבניין הכוח הטכנולוגי של המוסד ותאפשר מחקר ופיתוח בקצב מהיר לשם התעצמות טכנולוגית ועמידה ביעדיו השונים של המוסד בסביבה חדשנית ומאתגרת, תוך מיקוד בתחומי עניין הרלבנטיים לפעילותו. לשם כך תשקיע ליברטאד בתכניות מו"פ של חברות סטארט-אפ הנמצאות בחזית הטכנולוגיה. המוסד מתמודד עם אתגרים מורכבים ודינמיים במספר רב של חזיתות פעולה. בעידן הנוכחי, טכנולוגיה הינה אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של הארגון, ומשמשת בסיס ליצירת הצלחות והישגים מודיעיניים ומבצעיים.

מנגנון ההשקעה של ליברטאד מחבר באופן ייחודי וראשון מסוגו בין המוסד ל- Startup Nation. בתמורה למימון תכניות מו"פ יקבל המוסד רישיון שימוש בטכנולוגיה שתפותח, ללא נטילת אחזקות כלשהן במיזמים (Equity Free), ללא הטלת מגבלות על ה-IP שפותח וללא החזר תמלוגים.
המוסד קורא לחברות ויזמים העוסקים במחקר ופיתוח טכנולוגי פורץ דרך להגיש הצעותיהם לפרויקטי מו"פ.

להלן מיקוד תחומי העניין הנוכחיים של המוסד (קול קורא ראשון):

טכנולוגיות רובוטיות חדשניות בתחומי רובוטיקה גמישה, BIOMIMETICS, מערכות ממוזערות, פתרונות עבירוּת ופתרונות השקטה, באוויר, בים ועל היבשה.

טכנולוגיות חדשניות בתחומי Energy Harvesting ו-Self Powered Systems המציעות פיתרונות להרחבת מעטפת ביצועים ו/או הקטנת מימדים.

טכנולוגיות חדשניות להצפנת מידע בקצבים גבוהים (Gbps100 ומעלה), בשיטות לא קונבנציונליות ופורצות דרך.

טכנולוגיות חדשניות לזיהוי אוטומטי של מאפיינים אישיותיים (personality profiling) על בסיס דפוסי פעולה והתנהגות ברשת.

מגוון שיטות אוטומטיות לתמצות מסמכים, קיטלוג, חילוץ ישויות וקשרים סמנטיים, באמצעות למידת מכונה (Machine Learning) ו/או תחומים אחרים, בעברית ובשפות נוספות.

תחומי עניין נוספים של המוסד יפורסמו מעת לעת כקולות קוראים במסגרת ליברטאד.

הכנסו לאתר ליברטאד לפרטים נוספים והגשת הצעות: www.libertad.gov.il

שאלות ותשובות
מהם תחומי העניין של ליברטאד?
טכנולוגיה חדשנית ופורצת דרך במגוון תחומים. באתר שלנו אפשר לקרוא עוד ולהתעמק בתחומי העניין שלנו. מעת לעת נפרסם לציבור קולות קוראים נוספים.

איך המוסד מתכנן למנף את הפורטפוליו של ליברטאד?
ליברטאד תממן תכניות מחקר ופיתוח של יזמים, חברות הזנק וחברות נבחרות אחרות. ההשקעה היא לפי מודל ייחודי בו איננו דורשים בעבור ההשקעה שותפות בחברה או אחזקה במניותיה (equity free). בסיומו של הליך הפיתוח, המוסד יקבל רישיון שאינו מסחרי ואינו בלעדי לעשות שימוש בקניין הרוחני שפותח במסגרת התכנית, כפי שייחתם בהסכם בין הצדדים. הכוונה היא שבסיומו של הליך הפיתוח ה-IP יעמוד לרשותו ולשימושו של המוסד בעוד שהחברה שפיתחה את ה-IP תישאר הבעלים שלו ותוכל לעשות בו שימוש באופן שתראה לנכון.

מה מצפים לקבל בליברטאד בתמורה להשקעה?
הדבר היחיד שהמוסד יקבל בתמורה להשקעה הוא גישה לקניין הרוחני שנוצר בזמן תהליך המו"פ וכמובן רישיון שאינו מסחרי ואינו בלעדי לשימוש בקניין הרוחני (IP) שיפותח.

האם חברות צריכות לחשוש משיתוף פעולה עם המוסד?
המוסד רוצה לעודד חדשנות ויצירת טכנולוגיה פורצת דרך כדי להתמודד עם אתגרי המו"פ שלו. לשם כך בנינו הליך חוזי פשוט ואנו מפרסמים פומבית את עקרונות העבודה שלנו. הטמעתה של הטכנולוגיה שתפותח תבוצע על ידינו ובשיתוף פעולה בין הצדדים.
המודל שלנו מבטיח מימון ראשוני שימריץ יזמים בשלבים ראשוניים, שלבים שבהם בדרך כלל מתקשים לגייס משקיעים ולכן פעמים רבות רעיונות טובים אינם מתממשים. אנחנו רואים יתרון בשלבים ההתחלתיים הללו ולכן בנינו מודל רלוונטי שישרת את שני הצדדים – אותנו ואת היזמים.
האם קיימות מגבלות על חברות, המונעות מהן להגיש הצעות לליברטאד?
כל אדם מוזמן להגיש הצעה לפרויקט מו"פ. כדי להגיש הצעה חברות הזנק ויזמים צריכים שיהיה בידם רעיון חדשני, מהפכני ומעניין שיתאים לצרכים הטכנולוגיים שלנו, וצוות איכותי למימושו. כדי להתקשר מולנו בחוזה יש להתאגד כישות משפטית.
ליברטאד איננה מתחייבת להתקשר עם מי מהפונים אליה. הפניות יבחנו בהתאם לשיקול דעתה של ליברטאד ולכללים המנחים אותה.

האם ליברטאד תפרסם את רשימת החברות שבהן היא משקיעה?
לא. אנו מחוייבים לסודיות ודיסקרטיות הדדית ולא נפרסם את רשימת החברות שהקרן תשקיע בהן.

האם אפשרי לגייס כסף ממשקיעים נוספים לצד ליברטאד?
בוודאי. ליברטאד לא מגבילה בגיוס של הון נוסף. אנחנו שותפים ייחודיים בעולם קרנות ההשקעה הישראליות ומתכוונים לעודד ואף לסייע לגיוס השקעות נוספות ככל האפשר.

גופים ממשלתיים ידועים בבירוקרטיה שמשפיעה על אופן ומהירות קבלת ההחלטות, איך ליברטאד תתמודד עם הקושי?
באתר ישנו הסבר ברור ומפורט של הליך הגשת ההצעות. אנו נשיב לכל פניה.

איך אני יוצר/ת קשר עם ליברטאד?
ליברטאד פתוחה לכולם. אם קראת את ה"קול הקורא" שלנו ואת/ה חושב/ת שיש לך רעיון טכנולוגי חדשני ופורץ דרך, שיפתור אחת או יותר מהבעיות שהוצגו, וצוות איכותי, שלח/י אלינו דוא"ל ל- apply@libertad.gov.il

האם כל אחד יכול ליצור קשר או שצריך להכיר מישהו מתוך הארגון? האם יש עדיפות ליוצאי מוסד או למי שעבדו בעבר עם הארגון או עם מערכת הביטחון?
הכרות מוקדמת עם מערכת הביטחון אינה נדרשת, והיא איננה מהווה יתרון או חסרון. מנקודת המבט שלנו כל אחד יכול להגיש הצעה, הכל מתחיל ונגמר ברעיון טכנולוגי מבריק ובאיכות הצוות.

איך נראה החוזה עם ליברטאד?
חיברנו חוזה פשוט וברור. אנחנו מודעים לכך שזו הדרך לעבוד עם חברות הזנק.

כמה כסף ליברטאד מתכוונת להשקיע?
אנו נשקיע עד 2,000,000 מיליון ש"ח לפרוייקט של מחקר ופיתוח. במקרים יוצאי דופן נוכל אף לשקול השקעה בפרויקטים גדולים יותר. ההשקעה תתחיל כבר במעמד החתימה על ההסכם והיא מדורגת על פי תכנית אבני הדרך הטכנולוגיות, לה ארבעה שלבים. משך תכנית הפיתוח לא יעלה על שנתיים, כפי שייקבע מראש בהסכם בין הצדדים.

מה עלי לעשות כדי לקבל מימון מליברטאד?
אם את/ה יזם/ית שרוצה לפתח טכנולוגיה חדשנית שמציעה פתרונות מצויינים לבעיה אחת או יותר בתחומים שהצגנו בקול הקורא, או אם יש לך פתרון לבעיה דומה שזיהית, שלח/י אלינו דוא"ל apply@libertad.gov.il ונמשיך משם.

מהי משמעות השם ליברטאד?
משמעות השם ליברטאד בלטינית היא "חופש" – זהו העיקרון העומד בבסיסה של הקרן שיצרנו: החופש של חברות ויזמים ב- Startup Nation ליצור טכנולוגיה חדשנית פורצת דרך בעזרתנו, והחופש של המוסד לממש גשר בינו לבין חדשנות זו.
ליברטאד הוא גם שמה של ספינת מעפילים שיצאה מבולגריה ביוני 1940 ועגנה בחופי ארץ ישראל כחודש לאחר מכן.

איך אני יכול לדבר עם מישהו מליברטאד?
שלח/י לנו דוא"ל contact@libertad.gov.il

יש לבדוק גם

מהיום בקולנוע: טאטאמי

TATAMI סרטם של גיא נתיב וזאר אמיר איברהימי הבחירה הרשמית פסטיבל ונציה פרס חבר השופטים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.