שבת , יולי 27 2024
House of Cards, Episode 404 Photographer: David Giesbrecht

בואו נדבר על זה: בית הקלפים עונה 5 פרק 9

   טוב, אחרי אירועי הפרק הקודם, ובעיקר סיומו, פתיחת הפרק התשיעי הייתה די צפויה.

 

דיון באולפן בין שלושה מפרשני CNN (פרשנים אמיתיים גם בחיים האמיתיים) על ההפסד של ויל קונוויי בבחירות החוזרות באוהיו, ושיחת ההודאה בתבוסה, שהייתה קשה במיוחד לקונוויי.

 

גם כשאנחנו יודעים על מצבו הנפשי הרעוע של המושל, אפשר להבין מדוע היה לו כל כך קשה לשוחח בטלפון עם פרנסיס ולהודות בתבוסה. הוא הרי נבחר ברוב קולות, וגם באלקטורים , לנשיאות בנובמבר, אבל הבחירות נשדדו ממנו בשורה של מהלכים , שבינתיים הוא ואנשיו לא יכולים להוכיח אותם.

 

וגם המפלגה הרפובליקנית התנערה ממנו, אחרי שפורסמו ההקלטות המביכות שלו ושל סגנו, בדיוק כפי שמארק אשר הבטיח לאנדרוודים שיקרה.

 

אז פרנסיס הוא הנשיא הנבחר, קלייר היא סגנית נשיא רשמית וחוקית, והממשל החדש יוצא לדרך.

 

עם שק של שרצים שעדיין תלוי על גבו.

 

איידן מקקלן , המסתתר ברוסיה, נפל קורבן לתרגיל הטעייה מבריק של הבית הלבן, שבשיאו ליאן הרווי "כאילו" הודחה מתפקידה כיועצת בכירה, והדליפה לעיתונאית קייט בולדווין על קיומו של מקקלן במוסקבה.

 

בולדווין יצאה לראיינו, אחרי שהריאיון קיבל את האישור של פטרוב, בדיוק כפי שמתכנני התוכנית קיוו. בכך למעשה נחשף מיקומו המדויק של איידן, והוא הועבר לחזקת השגרירות האמריקנית בירדן, בתיווכה של ג'יין דייויס המסתורית והיעילה להחריד.

 

לפטרוב כבר אין קלף מול אנדרווד.

 

אבל, ליאן גילתה שה"פיטורים בכאילו" שלה הפכו להדחה בפועל, מלאה מלאה. והאם היא תנטור טינה לנשיא ולרעייתו? בינתיים היא מגיבה יחסית במתינות, כולל נזיפונת קלה בסטמפר.

 

גם לסטמפר יש בעיות. לא ברור עד כמה הפנים את ההערה של חברתו החדשה, על כך שהוושינגטון הרלד חופר בענייניו, אבל דאג המשמידט ממשיך לחפור, גם בענייני היעלמותה של רייצ'ל וגם בנושא מותה של זואי בארנס.

 

וסטמפר מופתע מהתקפה קלה של הסגנית הטרייה קלייר, שדווקא בנשף ההכתרה שלה ושל בעלה שואלת את דאג, היכן היה בערב שבו נכרת ראשו של ג'ים מילר?

 

וכאילו לא די בכך, מארק אשר קיבל עמדה של יועץ בכיר לנשיא, למגינת ליבו של סטמפר שמדבר על כך שאי אפשר לבטוח באשר, אבל גם חושש לפגיעה במעמדו שלו.

 

אשר, בינתיים, מספר לנשיא על המזימה החדשה של חבר הקונגרס רומרו להחיות את החקירה נגד הנשיא בקונגרס. זה קורה אחרי שאנדרווד מחליט להפגין שרירים מול רומרו הצעיר והחצוף.

 

מזל שלפרנסיס יש "טום ייטס" משלו, ושמו אריק, השחקן שגילם את אוגוסטוס אנדרווד וממשיך להדק את קשריו עם הנשיא.

 

פרנק מפתיע אותנו, ואת טום ייטס המקורי, כשהוא מורה לו : "אל תבגוד באשתי".

 

וטום מתפטר מכתיבת הנאומים, אבל כמובן עדיין נשאר קרוב.

יש לבדוק גם

טריילרים לשבת

"טאטאמי": סרטם של זוכה פרס האוסקר גיא נתיב ("גולדה") וזאר אמיר איברהימי (זוכת פרס השחקנית …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.