שבת , יולי 27 2024
שומרי הגלקסיה חלק 2

בואו נדבר על זה: שומרי הגלקסיה חלק 2

אי אפשר שלא להתחיל ביקורת על סרט של מארוול עם אזהרת קלקולונים רצינית וחמורה ביותר.

כל מי שטרם צפה בסרט ומתכוון לעשות זאת- ראוי לו שיתרחק מהפוסט הזה , עד שישלים הצפייה בסרט.

אין לו מה לחפש כאן לפני שצפה בסרט.

אוקיי?

אוקיי.

"שומרי הגלקסיה חלק 2" הוא סרט מאתגר במיוחד ליוצריו. הסרט הראשון היה מעין סרט ניסיון של מארוול לבדוק האם מגע הקסם הקולנועי שלהם יעבוד גם על דמויות מהשוליים של המקור הקומיקסי.

מי ציפה שסרט שכולל דביבון מדבר ועץ שאומר רק "אני גרוט", ישבור שיאי הכנסות בקופות, על אף שהגיע לקולנוע רק באוגוסט?

ובהתאם לכך, ובעקבות ההצלחה הביקורתית שנלוותה להצלחה הקופתית, סרט ההמשך כבר זכה למעמד מכובד הרבה יותר- שובר הקופות המארוולי הראשון שפותח את קיץ 2017.

במשבצת הזאת, לשם השוואה, עלה בשנה שעברה "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים", ובשנה שלפני כן "הנוקמים: עידן אולטרון".

כך שהיה ברור, שהציפיות הקופתיות יהיו גבוהות, אבל גם מבקרי הקולנוע שנהנו מאוד לשבח את הסרט הראשון, בוודאי ציפו לראות האם הבמאי ג'יימס גאן יצליח לשחזר את הקסם?

ובכן, התמה המרכזית ברוב הביקורות היא שהסרט החדש נעדר את המקוריות והרעננות של הראשון, כולל יותר מדי בדיחות וניסיונות בכוח להצחיק, ובסך הכל מהווה המשכון סביר מאוד אך מאכזב קמעה.

פופ טארטס ייתן לכם את השורה התחתונה של הביקורת כבר עכשיו, כדי שלא תצטרכו לכסוס ציפורניים במתח: נכון, המקוריות של הסרט הראשון כבר איננה בנמצא, כי זה פשוט כמעט בלתי אפשרי לשחזר את מה שהיה אז, אבל זהו עדיין סרט כיפי ביותר, שיוציא אתכם מהקולנוע עם חיוך ענק על השפתיים.
יש כמה מחלות, כמו בדיחות שלא עובדות וכמו תמיד גם סצינות שיכולות היו להישאר על רצפת חדר העריכה ולסייע בכיווץ זמן ההקרנה, אבל זו עדיין יצירה מרהיבת עין שלא לוקחת את עצמה יותר מדי ברצינות, ועל ידי כך מצליחה להמשיך את המורשת שהחלה ב"שומרי הגלקסיה " הראשון.

כמו בכל המשכון של שובר קופות, גם כאן יש את המחלה של "לעשות את זה גדול יותר, חזק יותר, עם יותר דמויות ויותר שחקנים", אבל אל חשש- הבמאי ג'יימס גאן, שכבר הוחתם לסרט שלישי, מכיר את נפש דמויותיו ויודע לנווט ביניהן.

ייתכן, שעריכה מהודקת יותר הייתה מסייעת לפזר את בדיחות דראקס מעבר לעשרים הדקות הראשונות של הסרט, שבהן נדמה שכל מה שהענק עושה הוא לפרוץ בצחוק רם בכל פעם שנדמה שזה לא כל כך מתאים, וייתכן שעריכת תסריט טובה יותר הייתה מסייעת להשחיל בצורה הומוגנית יותר את בעיות האישיות של רוקט רקון, שנדמה שפשוט אין להן כל סיבה אמיתית עד שההסבר מגיע מאוחר מדי, ועדיין- ההנאה מהסרט גדולה במיוחד.

כצפוי מסרט המשך, "חלק 2" מנפק לנו דמויות חדשות , חלקן משעשעות, חלקן כמובן מתגלות כשייכות לאגף הרעים.

בראש ובראשונה- קורט ראסל בתפקיד אגו, אביו של פיטר קוויל.

היה ברור בסיום הסרט הראשון, שמארוול תידרש לסוגיית האב של קוויל. והיה ברור גם שהוא לא יהיה איש פשוט מכדור הארץ. הליהוק של ראסל בהחלט עושה את העבודה, כי נדמה שיש לו את חדות הלשון העוקצנית שכריס פראט הביא לכמעט שלמות בסרט הקודם וגם בסרט הנוכחי. גם הטוויסט בנוגע לדמותו עובד היטב, וכמה מהרגעים היפים ביותר ויזואלית בסרט קשורים ישירות לאגו.

מי שמופיע לזמן קצר מדי, ומרבית הצופים פשוט לא יבינו מה הוא עושה שם, הוא סילבסטר סטאלון, בתפקיד קפטן הבוזזים, שכועס מאוד על יונדו, בגילומו של מייקל רוקר המצוין, בגלל משהו שיונדו עשה בעבר וגרם ל"הגלייתו" מקהילת הבוזזים הגדולה.

יונדו, אגב, זוכה כאן ליותר זמן מסך מבסרט הראשון וגם לגאולה תסריטאית.

ויש את הריבונות, חייזרי זהב מרהיבים, שויתרו על קיום יחסי מין ומנהלים את צי ספינות הקרב שלהם מרחוק. הם מתחילים את הסרט כמי ששכרו את שומרי הגלקסיה כדי לבצע עבורם עבודה "מלוכלכת", ולאחר מכן הופכים לאויבים הצדים אותם.

כריס פראט, הלוא הוא פיטר קוויל סטאר לורד, ממשיך להוביל את צוות השומרים ביד בטוחה , כשהמתח המיני הלא ממומש בינו לבין גאמורה קצת עולה הפעם על העצבים , אבל לא נורא.

דראקס מקבל יותר זמן מסך, רוקט רקון כאמור מבלה את עיקר הסרט כשהוא רוטן יותר מכרגיל, וכמובן- בייבי גרוט שהוא הדבר החמוד ביותר על המסך, וכנראה גם ה"מרצ'נדייז" הכי נחשק כעת ביקום.

אין טעם לבזבז יותר מדי זמן להבין את העלילה, ויש כמובן המון "איסטר אגז" לחובבי הקומיקס- כולל הופעה קצרצרה נוספת של הווארד הברווז שנצפה בסרט הראשון- אבל החגיגה הויזואלית עדיין מרשימה, וגם מצדיקה תשלום גבוה יותר לכרטיס בגירסת איימקס תלת מימד.

האמינו לפופ טארטס- אם אתם חובבי קומיקס, ואהבתם את שומרי הגלקסיה הראשון, תאהבו מאוד גם את השני.

ועוד לפני שהסרט השלישי יפציע, כדאי שתתכוננו ל"הנוקמים" השלישי בשנה הבאה- שבו שומרי הגלקסיה יצטרפו לחבורת הגיבורים!! במאבק מול תאנוס המרושע, שבסרט הנוכחי כלל אינו נצפה, אבל מוזכר כמה פעמים.

נסיים בהסברים לחמש הסצינות שמופיעות במהלך ואחרי כותרות הסיום. שימו לב כמובן- הצפייה בהסברים מומלצת רק למי שצפה בסרט, כמובן.

יש לבדוק גם

וידאו+אודיו: PETRIFIED

בשנה האחרונה שחרר דיוויד את סינגל הבכורה Caught, שהוביל להיכללותו ברשימת המוזיקאים המבטיחים של עיתון …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.