יום שישי , יולי 26 2024
אימת המתים המהלכים, באדיבות יס ו-amc Alycia Debnam Carey as Alicia and Frank Dillane as Nick - Fear the Walking Dead _ Season 1, Gallery - Photo Credit: Frank Ockenfels 3/AMC

בואו נדבר על זה: אימת המתים המהלכים עונה 2 פרקים 14 -15 – סיום העונה!

   העונה השנייה של "אימת המתים המהלכים" הגיעה לסיומה בפרק כפול.

 

פופ טארטס יודע, שרבים מכם שם בחוץ לא מחבבים את הסדרה הזאת, וטוענים שאין שום דרך להשוות בינה לבין המקור המעולה.

 

והוא מבין זאת.

 

נכון, "אימת" היא כרגע סדרה פחות טובה.

 

משהו השתבש בתהליך ה"בישול" שלה. הדמויות אינן מספיק מעניינות, הליהוק לא "פוגע בול" בכל דמות ודמות.

 

ובכל זאת, זו עדיין סדרה טובה הרבה יותר מסדרות רבות שנמצאות שם בחוץ.

 

וכרגע פופ טארטס באמת במתח כדי לדעת מה יקרה עם גיבורינו ששרדו בעונה הבאה.

 

אה, כן, היזהרו מקלקולונים, ברור?

 

אוקיי.

 

כצפוי מפרק סיום העונה, קיבלנו כאן מבט על שלוש הקבוצות שהתפצלו מהקבוצה האחת המאוחדת באמצע העונה השנייה.

 

ניק והקולוניה- ניק וחברו עושים דרכם אל מרקו ומציעים לו משלוח קבוע של אוקסי כדי שיעזוב את הקולוניה בשקט. אלא שמרקו מגלה לניק שאין לו שום כוונה לוותר להם, והוא רוצה לכבוש את הקולוניה שמרגישה כמבצר בזכות ה"גדר החיה" של המהלכים. הוא נותן לניק ולחברו לחזור לקולוניה עם הזדמנות- תתפנו מהמקום או שתמותו בקרב מולנו.

 

ניק רוצה להתפנות, אבל אלחנדרו לא מוכן לשמוע על כך. בינתיים אחד החולים במרפאה מת וחוזר כ"נגוע" ומתנפל על ניק. איכשהו ניק מצליח לצאת מזה בלי שריטה, אבל אלחנדרו ננשך בידו , ועוד חולה ואחות ננשכים קשות. החולה והאחות, בהתאם לטקס הנהוג בקולוניה, נשלחים כמזון אל הנגועים שבחוץ. אלחנדרו נשאר בקולוניה, הוא הרי מחוסן מפני הנגע, נכון?

 

אז זהו, ניק מעולם לא האמין לסיפור שלו, וכשהוא רואה את התגובה המיידית של אלחנדרו לנשיכה שלו הוא מבין שאלחנדרו אכן שיקר והוא ממש לא מחוסן. אלחנדרו מודה בפני לוסיאנה, "לוסי" בחיבה, שהוא אכן שיקר, ובעצם לא ננשך בידי נגוע אלא בידי הנער שאותו ביקש בזמנו להציל.

לוסיאנה לא מקבלת את זה ברוח טובה, אבל גם בינתיים לא שועה להפצרות ניק לעזוב עימו. היא רוצה להגן על הקולוניה. לא בשביל אלחנדרו השקרן, אלא עבור התושבים המסכנים ששם.

 

אופליה- אופליה שלנו עושה דרכה לגבול עם ארצות הברית, אבל האוטו מתחמם ומושבת. אחרי קרב עם שלושה נגועים, שהיא מצליחה לחסל בחוכמה, היא נוטשת את הרכב המושבת ויוצאת למסע רגלי לאורך גדר הגבול. השנה, נזכיר, היא 2010 ודונלד טראמפ בכלל עוד לא דיבר על בניית גדר שמכסיקו תשלם עליה, אבל יש גדר די מצ'וקמקת שכבר קיימת שם. וכצפוי מישהו חתך בה חור , ואופליה בשמחה רבה חוצה את הגבול ממכסיקו לארצות הברית. השטח נראה בדיוק אותו הדבר, שממה כמעט מדברית, אבל אופליה מבסוטה שעזבה את מכסיקו. עד שמישהו יורה עליה מרחוק, ואז לוקח ממנה את הסכין שלה ומכריז "ברוכה הבאה לאמריקה".

 

החברים בבית המלון- טראוויס במצב קשה , לא רוצה לאכול, מסתגר בחדר ולא רוצה לראות אף אחד. הוא עדיין מאשים את עצמו על שהניח לכריס ללכת עם האמריקנים המעצבנים. 

 

מדיסון מנסה לנחם אותו, אבל ממשיכה לבדוק את מצב הניצולים שאספו. היא מבחינה בשני אמריקנים, דרק וברנדון, שנראים דושבגים ומתלוננים, ומבינה שאלה השניים שעליהם טראוויס דיבר. לטענתם כריס נהג ברכב שבו נסעו, הרכב התהפך והוא מת. מדיסון מבינה, שאם טראוויס יראה אותם הוא יעשה משהו רע.

 

וזה בדיוק מה שקורה- ברגע האחרון לפני שמדיסון מספיקה לגרש את שני הדוחים מהמלון, טראוויס מבחין בהם מהחלון ורץ למטה. הוא מבטל את גירושם ודורש מהם לספר לו מה קרה לכריס. הסיפור הראשון עובר כמעט בטוב- הם מספרים שכריס נפגע קשה בתאונה ומת והם קברו אותו. אלא שטראוויס עולה על אי דיוקים בסיפור ומיד מבין שהם משקרים. בסוף, אחרי הרבה מכות, האמת הנוראית נחשפת- ברנדון ודרק עשו לכריס בדיוק את מה שעשו קודם לכן לבייבי ג'יימס ולטרוי: כריס נפגע ברגליו בתאונה, הם מחליטים להרוג אותו כדי שלא יעכב אותם.

 

כך שומע טראוויס על מות בנו, לבד בידי צמד הפראים האלה. תגובתו מובנת לצופים, וגם למדיסון, שמבקשת ממנו, מתחננת שלא יחצה את הגבול- אבל טראוויס, אבל וזועם, מחסל במו ידיו את ברנדון ופוצע קשות מאוד את דרק, בדרך לחיסולו גם כן.

 

טראוויס עשה בדיוק מה שכריס עשה קודם לכן, רק שיש לו סיבה טובה.

 

סוף החצי הראשון של פרק סיום העונה הכפול.

 

ממשיכים הלאה- אל החצי השני, שנפתח כשטראוויס נראה אטום לסובב אותו.

 

הבעיה אינה כל כך שהרג את ברנדון ודרק, הבעיה היא שגם פצע קשה את אוסקר.

 

ועכשיו הכלל שמדיסון קבעה בעצמה- מי שמרים על אחד מאיתנו יד מוגלה מחוץ למלון- חוזר אליה כבומרנג.

 

קרלוס, אלנה ואנדרייס לוקחים את טראוויס למעצר מאולתר, כשמאדי מתחננת אבל סטרנד מכריח אותה להישאר מאחור ולא להחמיר את המצב.

 

סטרנד בעד המשך ישיבה במלון והשלמה עם כך שטראוויס חייב ללכת.

 

נדמה שמאדי שוקלת את הרעיון, אלא שאז אלישיה, דווקא אלישיה, מוצאת את הפתרון- טראוויס יעזוב, מאדי והיא יעזבו יחד איתו.

 

הסכמה מושגת עם אלנה ואנשיה, אלא שלאחר מכן הכל נהרס, כשאוסקר מת מפציעותיו הקשות. בעימות שמתפתח שוב אלישיה לוקחת את היוזמה.

טראוויס נראה כמי שמשלים עם מותו הקרב, כנקמה מצד אנשי אלנה על שהרג בסופו של דבר את אוסקר, אבל אלישיה שוברת את ה"סטנד אוף" עם הסכין שלה, כשהיא דוקרת בחזה את אנדרייס, הדבר הכי קרוב לרופא שיש למושבת המלון להציע.

 

סטרנד מגיח משום מקום, משתלט על האקדח היחיד בחדר ומאפשר למאדי, טראוויס ואלישיה לברוח.

 

אלא שהוא מחליט להישאר מאחור! סטרנד עוזב את החבורה שלנו, נפרד ממנה ונשאר במלון, שם בוודאי יבואו עימו חשבון על כך שסייע להם לברוח!

 

אין זמן לחשוב יותר מדי, השלושה נוסעים, ומאדי מכוונת אותם אל הסופרמרקט שבו התבצרו קרלוס ואנשיו. היא מקווה להשיג מידע על מיקומו של ניק. מאדי שוב חושבת אך ורק על ניק, ואלישיה רואה את זה, כשהיא עדיין מנסה להשלים עם המעשה שלה- הריגת אדם טוב יחסית על לא עוול בכפו. אומנם כדי להגן על טראוויס , ובכל זאת…

 

הסופרמרקט ריק מאדם- אנחנו יודעים שקרלוס ואנשיו התפנו מהמקום והלכו לתקוף את הקולוניה של ניק. מאדי וטראוויס מצליחים איכשהו לאתר את כתובת הקולוניה ויוצאים לדרך.

 

בינתיים בקולוניה- לוסיאנה משכנעת את אלחנדרו שכבר קודח מחום לשאת נאום אחרון כדי לחזק את האנשים. היא מתעמתת עם ניק, שבתחילה מחליט אכן לעזוב אותה ואת השאר.

 

אלא שרעש שהוא שומע מרחוק, והמראה של מסוק שנראה כמסוק פינוי רפואי ממריא מעבר לגבול בצורה מתונה והגיונית, גורמים לו לעשות אחורה פנה אל הקולוניה.

שם הוא מצליח לשכנע את אלחנדרו הגוסס לסיים את חייו כגיבור אמיתי- אלחנדרו ישחרר את אנשי הקולוניה, ישכנע את לוסיאנה והאחרים להקשיב לניק וללכת אחריו אל הגבול, אל כיוון המקום שממנו המריא המסוק, אולי שם תימצא הישועה.

 

וכך הגברים, הנשים והילדים של הקולוניה יינצלו מאקדחי ורובי מרקו ואנשיו.

 

 

וכך אכן קורה, בתחילה.

 

כשמרקו ואנשיו מגיעים אל הקולוניה היא נטושה, והם מצליחים לעבור את המכשול של הנגועים כמעט בלי בעיה. הם שמחים לגלות שהכל נשאר מאחור עבורם, הם ירשו את המבצר ללא קרב.

 

טעות! אלחנדרו נשאר מאחור ובכוחותיו האחרונים הוא מביא את הכליה על מרקו ואנשיו- מסתבר שהאוטובוס המצ'וקמק שחצץ בין הקולוניה למחסום הנגועים יכול לנסוע!

 

אלחנדרו נוסע עימו קדימה ובכך מאפשר לנגועים להיכנס לקולוניה.

 

הכוח , כידוע, הוא במספרים, ומרקו ואנשיו נמצאים במיעוט.

 

התוצאה מתבררת זמן קצר לאחר מכן כשמאדי וטראוויס ואלישיה מגיעים לקולוניה ומגלים שכולם מתים.

 

הם נכנסים פנימה, ומאדי מזהה בין הנגועים את מרקו ואת אחיה של אלנה. 

 

למרבה המזל אלישיה נכנסה אל האוטובוס ומצאה את אלחנדרו נושם את נשימותיו האחרונות. מאדי מדברת איתו ומבינה שניק הלך צפונה אל הגבול.

 

יש לה כיוון למצוא אותו.

 

הבעיה היא שכשניק ואנשיו הגיעו אל הגבול- החלו חמושים הלבושים במדי צבא לירות עליהם . לוסיאנה נפגעת בפלג הגוף העליון, פגיעה שנדמית חמורה. היא וניק נלקחים בשבי, כנראה בידי חבורת לוחמים חסרי חוק , משהו מקביל למרקו וסוחרי הסמים שלו שבצד השני של הגבול.

 

המצב של ניק נראה רע מאוד, אולי הוא ישמח לדעת שמאדי לפחות עושה את דרכה אליו…

 

הסתיימה העונה, ואין לנו מושג מה יעלה בגורלם של סטרנד, שנותר במלון רוסאריטו, ואופליה, שנשבתה בידי צייד מבוגר .

 

האם לוסיאנה תשרוד או שתיכנע לפצעיה?

 

האם בעונה הבאה לא ישרוד אף אחד מאנשי ההרפתקה המכסיקנית שעברה על גיבורינו?

 

כיצד יתאושש טראוויס, אם בכלל, מאובדן בנו, לאחר ששכל את גרושתו בסוף העונה הקודמת?

 

האם אלישיה תתאושש מכך שהרגה אדם "רגיל"?

 

האם כריס באמת באמת מת? לא ראינו גופה, רק ראינו את הפלאשבק כפי שסיפרו אותו ברנדון ודרק…

 

הרבה שאלות, שייענו בחלקן מן הסתם אם לא כולן , בעונה הבאה.

 

ביי ביי בינתיים.

יש לבדוק גם

הקיסרית סיסי 3

הקיסרית סיסי 3 SISI 3 בלעדי רק ב-HOT! "הקיסרית סיסי" ("Sisi")  היא דרמה תקופתית המבוססת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.