שבת , יולי 27 2024

בואו נדבר על זה: באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק

     אוי, האחים וורנר, אוי אנשי די סי קומיקס, מה היה לא ברור? מדוע לא למדתם את הלקח שלכם?

 

אחרי ההצלחה הבינונית של "איש הפלדה", ואחרי הביקורות הפושרות של אנשי המקצוע ושל קהל המעריצים, הייתם צריכים לנקוט בצעד אחד פשוט כדי לשפר את הסרט הבא.

 

להעיף את זאק סניידר מכס הבמאי.

 

זה הכול.

 

אבל לא, או שהייתם תקועים עם החוזה, או שהיה לכם לא נעים מהבנאדם, או שהערכתם את העבודה שהוא עשה מאחורי הקלעים בשירטוט המתווה העתידי של היקום הקולנועי שאתם רוצים לבנות.

 

התוצאה היא שנשארתם איתו כבמאי "באטמן נגד סופרמן", וחמור מכך- הוא מביים ממש בימים אלה את "ליגת הצדק חלק 1". 

 

וכך נותרתם לאכול את הדייסה שבישלתם.

 

נכון, לפי הנתונים הזורמים על הכנסות הסרט ברחבי העולם בסוף השבוע הראשון, "שחר הצדק" מסתמן כהצלחה.

 

אבל  הסרט פשוט אינו טוב, וזה עלול להיות בעייתי כשהסרטים הבאים יעלו לאקרנים.

 

אבל, היי, רגע.

 

יש פה מישהו שעדיין לא צפה בסרט? אז נא להפסיק לקרוא הפוסט מיד!

 

סמנו אותו לקריאה עתידית ויאללה, עופו מכאן.

 

אוקיי?

 

אוקיי.

 

השורה התחתונה- "באטמן נגד סופרמן" הוא סרט לא טוב, צעקני, בומבסטי מדי, ארוך כאורך הגלות, וכצפוי עם תצוגת משחק בעייתית של מרבית השחקנים הראשיים. סרט זאק סניידרי טיפוסי.

 

נקודת האור? גל גדות. באמת. בדקות המעטות שהיא על המסך היא כובשת אותו, בזכות נוכחותה המרשימה, אבל גם בתצוגת משחק הרבה יותר מסבירה. היא שחקנית משנה, אבל היא בהחלט מעוררת סקרנות ועניין לקראת סרט הסולו שלה שיעלה ביוני 2017 .

 

מה לא עובד ב"באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק"? כמעט הכל.

 

העלילה שנועדה להציב את איש העטלף ואת קאל אל כאויבים מגוחכת.

 

האקס פוזיציה שבה מסבירים לנו את שורשי שנאתו של באטמן לסופרמן פשוט עלובה.  דווקא באטמן אמור להבין, שכשמישהו נאבק בפושעים יש נזק משני.

 

אבל לא, הוא נמצא משום מה במטרופוליס כשסופרמן נאבק בזוד – בעצם חזרה לשלהי "איש הפלדה"- ונתקף שנאה אדירה כשכתוצאה מהמאבק הזה נהרס גורד שחקים ששייך לאימפריה הפיננסית שלו.

 

ומהצד השני גם סופרמן מתמלא טינה לבאטמן, כשהוא שומע על החותמת החדשה שלו במאבק בפושעים בגות'האם- צריבת הסמל שלו על בשרם של החוטאים.

 

הטינה העזה בין השניים הייתה יכולה להתקדם ללא קליימקס משמעותי, אלא שאז נכנס לתמונה לקס לות'ור, בגילומו הבלתי נסבל של ג'סי אייזנברג.

 

לות'ור של "שחר הצדק" הוא בחור צעיר, גאון היי טק מטורלל, עם מניירות מעצבנות , וחוסר יכולת להשלים משפט אחד נורמלי.

 

וגם הוא רוצה להיפטר מבן קריפטון, מסיבה שהיא לכאורה הגיונית, מה שהופך את העלילה לבעייתית עוד יותר- גם הוא חושב, שסופרמן מסוכן לאנושות.

 

אז המניעים של לות'ור ושל באטמן למעשיהם הרעים נכונים, וכך מצליח לות'ור לשסות את השניים זה בזה.

 

במקביל הוא משטה בסנאטורית , שחוקרת את מעללי סופרמן, בגילומה של הולי האנטר, וגורם לאחד מניצולי הטבח במטרופוליס לבצע פעולת התאבדות מרשימה ומזעזעת, שגורמת לשאר התושבים לכעוס על סופרמן.

 

התוצאה היא קרב איתנים בין סופרמן לבאטמן, שעומד להיות מוכרע לטובת איש העטלף בסיוע הקריפטונייט הזכור לטוב.

 

אלא שאז, הופה, אמא נכנסת לתמונה!  

 

וכאן מגיעה כנראה הסצינה המגוחכת ביותר בסרט. הרעיון בבסיסה נכון- גם לאימו הביולוגית של ברוס וויין וגם לאימו המאמצת של קלארק קנט קוראים מרת'ה. אבל הביצוע, הביצוע המגושם פשוט גרם לפופ טארטס לפרוץ בצחוק גדול.

 

מביך מאוד.

 

והופה, באטמן וסופרמן הופכים לשותפים לצרה , וכמובן מסייעת לכך העובדה שלות'ור מעיר לחיים שיבוט גנטי של נבל קריפטוני בשם "דומסדיי"- יום הדין, ועכשיו צריך להילחם ביצור המבחיל והחלקלק ביחד.

 

ואיפה וונדר וומן, אתם שואלים?

 

אחרי שני מפגשים קצרים עם ברוס וויין, ואחרי שקיבלה ממנו מייל שבו הוא מספר לה שלות'ור עוקב אחריה, היא עומדת בכלל לעזוב בטיסה את מטרופוליס.

 

אלא שאז היא רואה את האיום הגדול על העיר, יורדת מהמטוס, והופה- מצטרפת לקרב האדיר נגד דומסדיי.

 

 וכמובן, ברוח הימים האלה של סרטי הקומיקס הרציניים, מישהו צריך לשלם את המחיר על הקרב האדיר.

 

ומי שמשלם את המחיר הוא מישהו שגם יוכל לחזור לחיים בסרטים הבאים.

 

אז מה היה לנו? סרט ארוך, צעקני, רועש , בומבסטי, וכמו ב"איש הפלדה"- נעדר הומור כמעט לחלוטין.

 

גם השילוב של רמזים מטרימים להמשך עלילות היקום החדש של "די סי קומיקס" נשתלים בצורה גסה.

 

ועדיין- אם אתם חובבי סרטי קומיקס, וחובבי די סי קומיקס בפרט, אתם יכולים להיות אופטימיים- ייתכן בהחלט שבסרטי המשנה, שלא יבוימו בידי זאק סניידר, יעשו עבודה טובה יותר.

 

עוד כמה הערות והארות על "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק":

 

   1.   כאמור, גל גדות עושה יופי של עבודה. שימו לב לתמונה מ-1918 שיש ללקס לות'ור במחשב עליה. לצידה ניצב כריס פיין, שאכן יגלם את מושא אהבתה בסרט הסולו שלה "וונדר וומן", שייצא כאמור בקיץ 2017. זהו סרט פריקוול, שיספר כיצד האמזונה הפכה לדיאנה פרינס ולוונדר וומן. הוא יהיה סרט תקופתי, יתרחש בימי מלחמת העולם הראשונה, מה שבהחלט הופך אותו למסקרן עוד יותר.

 

   2.   הפסקול של האנס זימר בלתי נסבל, כנראה בשל ההשפעה הגדולה של JUNKIE XL על התוצאה הסופית.

 

   3.   זמן מסך מועט מדי ניתן לג'רמי איירונס, שמגלם את אלפרד. והוא גם זוכה בכמה שורות כיפיות והומוריסטיות, שבפיו נשמעות טוב.

 

   4.   בניגוד לחששות המעריצים ברחבי העולם, פופ טארטס דווקא אהב את גירסת באטמן של בן אפלק. ה"בוקיות" וה"עציות" שלו משרתות היטב את המטרה, של גילום ברוס וויין מבוגר , מריר וזועם.

 

   5.  תגידו מה שתגידו, בכל פעם שנראה על המסך את סצינת רצח ברוס ומרת'ה וויין לנגד עיניו של ברוס הצעיר, זה יעורר בנו צמרמורת. לא משנה כמה גירסאות של הסצינה המוכרת כל כך נראה. בגירסה הנוכחית הם יוצאים מהקרנה/ הצגה של "אקסקליבר".

 

   6.   באטמן וסופרמן מככבים גם ברמז המטרים הגדול ביותר של הסרט, שבידיו המגושמות של הבמאי סניידר "תקוע" באמצע העלילה ללא כל הסבר הגיוני. בחיזיון שבאטמן חולם, הוא מותקף יחד עם אנשיו בידי יצורים מכונפים מחרידים, וסופרמן- הוא ולא אחר- הורג אותו בזעם גדול, אחרי שהוא מכריז "לקחת ממני את הדבר הכי יקר לי".

זהו רמז מטרים להגעתו של הנבל הגדול ביותר של די סי קומיקס, DARKSEID , ממימד מקביל שנקרא "אפוקליפס". היצורים המכונפים הם חייליו. ותודה לאבנר מירב היקר שעזר לפופ טארטס לפענח את הרמז הזה.

 

   7.   ראיתם גם את החליפה שתלויה במאורה של באטמן ועליה כיתוב הגראפיטי "חה? חה? הבדיחה על חשבונך"? סביר להניח שזהו רמז לעלילות הג'וקר שהטיל אל חיתתו על גות'האם בשלב כלשהו בעבר של באטמן הנוכחי. הג'וקר גם מוזכר בפי באטמן כשהוא אומר לסופרמן "יש לנו בגות'האם ניסיון רע עם אנשים בתחפושת של ליצנים".

 

   8.   ומה שלום הנרי קאביל? באטמן נגד סופרמן הוא למעשה המשכון ל"איש הפלדה", שכזכור איכזב יחסית בקופות. קשה להשתחרר מהרושם שהסרט כולו הוא סוג של עונש לקאביל על כך שהוא אינו כריזמטי מספיק לשאת סרט לבדו. ובכל זאת, נראה שהוא "גדל" היטב לתוך החליפה , ובהחלט מרגיש טבעי בתפקיד קלארק קנט/ סופרמן.

 

   9.   איימי אדמס היא שחקנית נהדרת בדרך כלל, כאן היא לא מצליחה להתבלט יתר על המידה .

 

   10.  לקס לות'ור, מתברר, אחראי לגילוי המטה-אנושיים הנוספים שבקרוב יצטרפו לבאטמן וסופרמן במאבקיהם נגד נבלים גלקטיים אחרים. בקובץ המחשב שנגנב מלות'ור אנו מגלים שהוא עקב לא רק אחרי וונדר וומן, אלא גם אחרי מטה-אנושיים מעניינים אחרים, ולכל אחד מהקבצים גם מוצמד הלוגו כדי שנדע בדיוק במי מדובר: סייבורג, אקווהמן והפלאש.

 

 

יש לבדוק גם

וידאו: טריילר ראשון ל"ג'וקר: טירוף בשניים"

הוא כבר לא לבד. טריילר רשמי ראשון לאחד מהסרטים המדוברים והמצופים של השנה: "ג'וקר: טירוף …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.