שבת , יולי 27 2024

בעיטה לגן עדן

"בעיטה לגן עדן" בערוץ הראשון

 

הסרט הדוקומנטרי "בעיטה לגן עדן" שהתקבל לפסטיבלי קולנוע מובילים ברחבי העולם, מציג מסע מרתק של חיפוש עצמי שעוברת משפחתו של איש העסקים צביקי עשת, החוזרת אל נופיה המרהיבים של ניו זילנד, בה חיו במשך עשור וממנה שבו לישראל.

 

"בעיטה לגן עדן"

מוצ"ש 20.2 בשעה 22:00 בערוץ הראשון וב-HD

 

לפתע באמצע החיים במסגרת חופשה בניו-זילנד, מוצאים עצמם צביקי וענת עשת עם ילדיהם יוני ואורי, בונים חיים חדשים בקצהו השני של כדור הארץ. שם, בתהליך שתחילתו משבר ואובדן הם חווים צמיחה אישית ומשפחתית. מה שהתחיל כחופשה הפך לפיסת חיים ותקופה של  עשור. היו כאלו שאמרו שצביקי ברח מהכול והיו שאמרו שקיבל בעיטה לגן עדן.

 

בסרט "בעיטה לגן עדן" חוזר צביקי עשת, צלם ואיש עסקים בן 52, בנו של הצלם הנודע מולה עשת, לניו זילנד יחד עם משפחתו לאחר שעזבו אותה לפני חמש שנים והתחילו את הכול מחדש בישראל.

 

על רקע נופיה המהפנטים של ניו זילנד ומרחבי החופש האינסופיים, מנסה צביקי להבין מדוע עזבו אותה לאחר שחיו בה במשך עשור, וחזרו לישראל. זהו מסע של חיפוש חסר פשרות אחר הבית הפנימי ואחר כוחות ההנעה. צביקי עשת מישיר מבט חד ואינטימי אל מול שאלות קיומיות של זהות, אהבה ושייכות.

 

בחשיפה מרגשת וחסרת פשרות לוקח עשת את הצופה אל מחוזות הכאב והריפוי שהם בו בעת אישיים ואוניברסאליים: היכולת להיות בשמחה, התמודדות עם מצבי משבר, אפשרות הבחירה, שבירת מוסכמות ותכתיבים והזוגיות ככוח מרפא וחיות.

 

הסרט "בעיטה לגן עדן" התקבל לפסטיבלי קולנוע מובילים ברחבי העולם: Int. spirit film festival 2015 Tel Aviv, American Documentary Film Festival 2016, זכה בפרס ב-World Documentary Awards 2016, ו-Sydney World Film Festival.


 

"בעיטה לגן עדן"

מוצ"ש 20.2 בשעה 22:00 בערוץ הראשון וב-HD

בעיטה לגן עדן - יחצ 2

יש לבדוק גם

טריפ של חמלה

טריפ של חמלה סרטו הדוקומנטרי של גיל קרני ברצועת הקולנוע התיעודי של הערוץ הראשון ישודר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.