שבת , יולי 27 2024

"המילים הטובות" בפסטיבל טורונטו

בכורה עולמית לסרטו של שמי זרחין  "המילים הטובות" בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי בטורונטו

 

הסרט שקיבל לאחרונה 12 מועמדויות בתחרות פרסי אופיר, יוקרן במסגרת "Contemporary World Cinema" המציגה סרטי איכות מכל העולם

 

אחרי שזכה לביקורות מצוינות ולהצלחה בבתי הקולנוע עם למעלה מ-150,000 צופים שראו אותו עד כה, נבחר"המילים הטובות", סרטו העלילתי השישי של שמי זרחין ("אביבה אהובתי", "העולם מצחיק"), להשתתף בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בטורונטו, שייערך בין ה-10 ל-20 בספטמבר. הפסטיבל נחשב לאחד מהגדולים והיוקרתיים בעולם. הסרט יוצג במסגרת Contemporary World Cinema, המביאה את מיטב סרטי הקולנוע העולמי, ושבעבר הוצגו בה זוכי פרס אופיר לסרט הטוב ביותר "בית לחם" ו"גט".

 

"המילים הטובות" יהיה אחד מחמישה סרטים שהפסטיבל בחר השנה לציין במיוחד וללוות את הצגתו בדיון על ערכיו ותכניו הייחודיים, בשיתוף עם בית הספר "מונק" היוקרתי.

 

לדברי ג'יין שוטל, הלקטורית הבינלאומית של פסטיבל טורונטו: "אנו נרגשים על ההזדמנות להציג יצירה קולנועית עשירה להפליא וכה מרגשת, שזורה בהומור חד אבחנה ובהבנה עמוקה של נפש האדם."

 

הסרט, שמועמד ל- 12 פרסי אופיר (כולל מועמדות לפרס הסרט הטוב ביותר, מועמדות לרותם זיסמן כהן לפרס השחקנית הראשית, ואסף בן שמעון לפרס השחקן הראשי), מביא את סיפורם של שלושה אחים היוצאים למסע בעקבות סוד גדול מן העבר, שגילויו הפתאומי מעמיד את חייהם במבחן. הדרך מירושלים לפריז, למרסיי ואף אחורה בזמן – אל אלג'יר של שנות ה-60, רוקמת עלילה רצופת הפתעות, צחוק ודמע, שבתוכה צעירים ישראלים המחפשים את זהותם במרחבי הזמן והזיכרון.

 

בסרט מככבים רותם זיסמן כהן ("הכוכבים של שלומי", "מקום בגן עדן"), רועי אסף ("המשגיחים"), אסף בן שמעון("התגנבות יחידים"), צחי הלוי ("בית לחם"), ששון גבאי ("אביבה אהובתי", "ביקור התזמורת"), פלורנס בלוך, לבנה פינקלשטיין ("אביבה אהובתי", "מיתה טובה"), מגי אזרזר, וכן השחקן הצרפתי המוערך מוריס בנישו ("אמלי", "מחבואים") וכוכבת הקולנוע הקנדית לואיז פורטל ("שיחות נפש").

 

"המילים הטובות" הוא קופרודוקציה ישראלית-קנדית והופק בידי "פאי סרטים" – טליה קלינהנדלר ואסנת קרן הנדלסמן ("העולם מצחיק", "בית לחם", "מיתה טובה"), בשיתוף "סרטי יונייטד קינג"- משה אדרי ולאון אדריו"אמריק פילמס", ובתמיכת פרויקט קולנוע של קרן יהושוע רבינוביץ, המיזם לקולנוע וטלוויזיה בירושלים, רשת, YESוקרנות קולנוע מקנדה.

 

הסרט מופץ ע"י "סרטי יונייטד קינג", ומיוצג בעולם ע"י חברת המכירות Beta Cinema , המייצגת את הסרטים זוכי האוסקר "חיים של אחרים", "הזייפנים" ואחרים.

יש לבדוק גם

החלו צילומי החדש של זרחין

ששון גבאי, אסי לוי,  מאור לוי, עדי אלון, רועי אסף, ליטל שוורץ יככבו בסרטו החדש …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.