שבת , יולי 27 2024

סלינג'ר כפול

 

הוצאת מחברות לספרות מחזירה למדפים את

הגביהו את קורת הגג, נגרים

ג'יי. די. סלינג'ר

מאנגלית: קובי מידן

שני סיפורים על משפחת גלאס מאת סלינג'ר

הרימו את קורת הגג, נגרים, בּאדי גלאס מספר על אירוע שהתרחש ביום החתונה של אחיו הבכור, סימוֹר (אותו אח שהתאבד בסיפור "יום נפלא לדגי הבננה"), שבו הוא מצא את עצמו במונית אחת לצד השושבינה הביקורתית ובעלה. הם מעמתים אותו עם הדרך שבה אנשים מן היישוב רואים את משפחתו ואת אחיו האקסצנטרי.

סימור: הקדמה, באדי מפליג בהרהורים בדבר תכונות האופי של אחיו, ובעיקר בהקשר ליכולת הכתיבה המופלאה שלו: "מתי בדיוק היתה הכתיבה המקצוע שלך? היא מעולם לא היתה דבר מלבד הדת שלך. והואיל וזוהי הדת שלך, אתה יודע מה תישאל כשתמות? רק שתי שאלות. האם רוב הכוכבים שלך היו בחוץ? האם התאמצת לכתוב בדם לבך?"

שני הסיפורים מספקים מבט חודר על דרך ההתייחסות של החברה הקונפורמיסטית הנוקשה ליוצאי הדופן שחיים בקרבה. הסיפורים הם דוגמה מופלאה ליכולתו המסחררת של סלינג'ר לשרטט מצבים ייחודיים שחושפים אמיתות עמוקות חבויות על הדמויות שלו, אשר אינן משתפות פעולה בחשיפת עצמן.

הספר ראה אור לראשונה בעברית בשנת 1991 בהוצאת כנרת בתרגומה של רחל פן.

175 ע', 84 ₪

 

 

תשעה סיפורים

מאת ג'יי.די. סלינג'ר

מאנגלית: אסף גברון

הספר תשעה סיפורים, שראה אור בשנת 1953, הוא ספרו השני של סלינג'ר, ויש הרואים בו את פסגת הקריירה הספרותית הקצרה שלו. אלו הם הסיפורים שסלינג'ר בחר להנציח מתוך 35 סיפורים קצרים שפירסם בסך הכול.

כמו התפסן בשדה השיפון (1951) זכו סיפורים אלה לשבחים על ההומור והעוצמה שבהם ועל היעדר כל זיוף. סלינג'ר מפגיש בהם את הקורא עם דמותו המהורהרת של סימור גלאס, אנטי-גיבור אמריקאי, שעמדה במוקד התעניינותו עד שחדל לפרסם בשנת 1965. זה הספר שבו האמנות של סאלינג'ר וחייו הצטלבו זה בזה, שבו ההתעניינות שלו בזֶן התמזגה עם המוטיבים המרכזיים ביצירתו, שבו הוא נתן פנים חדשות לז'אנר הסיפור הקצר האמריקאי עם דמויות וסצנות מהפנטות, מיסתוריות ועוצמתיות להפליא.

189 ע', 84  שקל

יש לבדוק גם

התפסן בשדה השיפון – תרגום חדש

הוצאת עם עובד גאה להציג תרגום חדש לספרו של   ג'יי-די סלינג'ר   התפסן בשדה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.