שבת , יולי 27 2024

חדשות קולנוע: "יס פלאנט קלאסיק" – זה ממשיך

יס פלנאט קלאסיק ממשיך!

רשת יס פלאנט גאה להציג את העונה השניה של תכנית ההקרנות המיוחדת "יס פלאנט קלאסיק "

רשת יס פלאנט גאה להציג את תכנית הסרטים לעונה השניה של יס פלאנט קלאסיק, שתתחיל ביום שבת 26.1. הפרוייקט המדובר יס פלאנט קלאסיק ,שזכה לתגובות נלהבות של הקהל, חודש וממשיך עם סרטים חדשים לאור הביקוש הרב.

תכנית הסרטים של העונה השנייה:

האחים בלוז –  הקרנה ראשונה שבת  26.1

הסנדק 2 – הקרנה ראשונה שבת 2.2

פרסיליה מלכת המדבר – הקרנה ראשונה שבת9.2

הארי המזוהם – הקרנה ראשונה שבת 16.2

חופשה ברומא – הקרנה ראשונה שבת 23.2

שבעת המופלאים – הקרנה ראשונה שבת 2.3

בחזרה לעתיד-  הקרנה ראשונה שבת 9.3

חשמלית ושמה תשוקה – הקרנה ראשונה שבת 16.3

שיער – הקרנה ראשונה שבת  23.3

זורבה היווני – הקרנה ראשונה שבת 30.3

כל סרט יוקרן ביס פלאנט חיפה, יס פלאנט רמת גן ויס פלאנט ראשון לציון 3 פעמים בשבוע:

הקרנה ראשונה ביום שבת בשעה 17:00, ההקרנה שניה ביום שני בשעה 19:30 וההקרנה שלישית ביום רביעי בשעה 21:00

בנוסף, מדי שבוע, ביום שלישי, בשעה 21:00 יוקרן אחד הסרטים מהעונה הראשונה של יס פלאנט קלאסיק בהקרנה חוזרת.

המחיר לכרטיס:  37   ש"ח

על פרויקט :

שטיח אדום, אורות שמרצדים ומכסים את שמי העיר, מאות צלמים, קהל מעריץ, מוסיקת ביג בנד, וכרוז המכריז על בואם של קלארק גייבל, מרילין מונרו, אודרי הפבורן, נטלי ווד, צ'רלסטון הסטון, האמפרי בוגארט, אינגריד ברגמן מרלון ברנדו והיצ'קוק. כאלה היו ימי  תור הזהב של הוליווד במאה ה-20, וכגודל הבכורות כך עוצמת הסרטים שהפכו לעמודי התווך של תעשיית הקולנוע הגדולה והנוצצת ביותר בעולם.

בעשור השני של המאה ה- 21 ישנה כעת חזרה אל ימי הזוהר בעזרת טכנולוגיה שמחזירה את הסומק והברק  לסרטים הקלאסיים שעד היום יכולנו לצפות בהם בגרסאות שונות על מסכי הטלוויזיה. אבל גם לדור שלא ידע את גולדווין, מאייר, סלזניק או וורנר, שהפיצו את בשורת החוויה הקולנועית האולטימטיבית, מגיע לראות את היצירות המקוריות בשיא תפארתן.אסור לשכוח שאת הסרטים האלה ייצרו למסך הגדול ולאינטימיות של אולם הקולנוע.

הנהלת רשת יס פלאנט גאה להציג את  תכנית ההקרנות המיוחדת " יס פלאט קלאסיק" , המביאה אל בתי הקולנוע  את הסרטים הקלאסיים הגדולים של כל הזמנים   בעותקים דיגטליים חדשים , על מסכי הקולנוע הגדולים ועם תרגום לעברית.

אז מה חדש בקולנוע דיגיטלי אמיתי? זה לא בלו ריי או הקרנת DVD, קולנוע דיגיטלי אמיתי הוא הקרנה של סרט המוצפן ומועבר לטכנולוגיית  DCI 2K  או 4K standard.

סרטים קלאסיים מרוויחים הרבה מהטכנולוגיה הדיגיטלית החדשה. רסטורציות חדשות משמעותן כי ניתן לצפות בסרטים בדיוק כפי שיוצריהם התכוונו לכך. ברוב המקרים, הבהירות והפענוח של התמונה, עולים אפילו על העותק הטוב ביותר של 35 מ"מ. בנוסף, התפתחויות הסאונד האחרונות מרשות לעותקים החדשים להציג פסי קול משוחזרים באיכות סטריאו 5.1.

הנהלת יס פלאנט רואה חשיבות מיוחדת בהקרנת סרטי המופת הקלאסיים לקהל הרחב, לאוהבי הקולנוע ולקהל הצעיר  שלא זכה להכיר את הקלאסיקות הקולנועיות הגדולות.

האחים בלוז The Blues Brothers

1980

בימאי : ג'ון לנדיס

שחקנים ראשיים: ג'ון בלושי , דן אקרוייד

האחים בלוז היא קומדיה מוסיקלית משנת 1980 שזכה למעמד של סרט פולחן. מככבים בו ג'ון בלושי כ"ג'ולייט – ג'ייק בלוז" ודן אקרויד כ"אלווד בלוז", וביחד – האחים בלוז.

זהו סיפורם של ג'ייק, אסיר משוחרר על תנאי ואחיו אלווד, הנוטלים על עצמם "משימה מאלוהים", למנוע את סגירתו של בית היתומים שגדלו בו. כדי לעשות זאת, עליהם לאחד מחדש את להקתם "האחים בלוז", לארגן מופע, ולהרוויח סכום כסף של $5000 כדי לשלם את מיסי בית היתומים. בדרך, הם נרדפים על ידי אשת מסתורין הרסנית, קבוצת נאו נאצים, להקת מוזיקת קאנטרי והמשטרה.

הסנדק 2 The Godfather: Part 2

1974

בימאי: פרנסיס פורד קופולה

שחקנים ראשים : אל פאצ'ינו , רוברט דה נירו

הסרט מהווה המשך וגם פריקוול לסרט הסנדק, ומציג את המשך עלילות משפחת קורליאונה, ואת עלייתו לכוח של ויטו קורליאונה הצעיר.

הסרט היה מועמד ל-11 פרסי אוסקר שונים, וזכה בשישה, בהם פרס הסרט הטוב ביותר והפרס לשחקן המשנה הטוב ביותר עבור הופעתו של רוברט דה נירו.

פרסיליה מלכת המדבר The Adventires of Priscilla, Queen of the Desert

אוסטרליה 1994

בימוי : סטיבן אליוט

שחקנים ראשיים : הוגו ויבינג , גאי פירס ,טראנס סטאמפ

זוכה  פרס האוסקר   לעיצוב התלבושות

סרט קולנוע מוזיקלי אוסטרלי מ-1994. סיפור העלילה הקומי-דרמטי מתרכז בקורותיהם של שני דראג קווינס וטרנסקסואלית הנוסעים יחד בספר האוסטרלי בדרך מסידני לאליס ספרינגס באוטובוס לו הם קראו "פריסילה". בסרט כיכבו הוגו ויבינג (טיק/מיצי), גיא פירס (אדם/פלישיה), וטרנס סטאמפ (ברנדט/ראלף), והוא בוים על ידי סטיבן אליוט (Stephan Elliott).

הארי המזוהם Dirty Harry

1971

בימאי : דון סיגל

שחקן ראשי : קלינט איסטווד

הסרט מתמקד בהארי – שוטר ותיק  וקשוח שלרוב לא בוחל באמצעים כדי לעצור פושעים, בניגוד לחבריו השוטרים ולאתיקה המשטרתית. העלילה מתחילה כאשר אדם הורג אישה ללא כל סיבה, באמצעות רובה צלפים. הוא שולח מכתב לראש העיר שבו הוא מבקש 100,000 דולר אמריקני או שהוא יהרוג אדם נוסף בכל יום. כדי לתפוס את הרוצח מגייסים את הארי ושותפו.

חופשה ברומא Roman Holiday

1953

בימאי: וויליאם ווילדר

שחקנים ראשיים:  גרגורי פק, אודרי הפבורן

זוכה 3 פרסי אוסקר : לשחקנית אודרי הפבורן, עיצוב תלבושות  ותסריט.

הנסיכה אן, יורשת העצר של מדינה ששמה אינו מוזכר בסרט, מגיעה לרומא . באחד הלילות היא יוצאת בעצמה  לטייל ונרדמת על ספסל בגן ציבורי, שם מוצא אותה עיתונאי אמריקאי.  הוא אינו מזהה אותה  ובלית ברירה מביא  אותה לישון בדירתו. כשמסתבר  לו למחרת שמדובר בנסיכה המפורסמת  הוא מחליט  לערוך לה סיור בעיר  שיקנה לו כתבה עיתונאית בלעדית.

במהלך היום הוא מתאהב בנסיכה, וכאשר הוא מחזיר אותה בערב לשגרירות, הוא מחליט שלא לפרסם את התמונות. למחרת, במסיבת העיתונאים, הוא נותן לה אותן.

שבעת המופלאים The Magnificent Seven

1960

בימוי:  ג'ון סטרג'ס

שחקנים ראשיים : יול ברינר , סטיב מקווין

שבעת המופלאים  הוא מערבון משנת 1960 בבימויו של ג'ון סטרג'ס ובכיכובו של יול ברינר. הסרט הוא למעשה גרסה אמריקאית לשבעת הסמוראים בבימויו של אקירה קורוסאווה. באותה תקופה המערבונים האמריקאים שעסקו בכיבוש הדרום מיצו את עצמם, ובמערבון זה שעלילתו פשוטה מאוד מתרכז הבמאי בדמויות השחקנים, בניגודי האופי ובתלכיד הניגודים לגיבוש כללי כשהם משלימים האחד את מגרעות השני.

בחזרה לעתיד Back to the Future

1985

בימוי: רוברט זמקיס

שחקנים ראשיים :מייקל ג'יי פוקס, כריסטופר לויד

בחזרה לעתיד הוא הסרט הראשון של טרילוגיית בחזרה לעתיד מ-1985, אותו הפיק סטיבן ספילברג וביים רוברט זמקיס.

מרטי מק'פליי הוא נער בן 17, בבוקר של ה-25 באוקטובר 1985, חברו התמהוני "דוק" אמט בראון מזמין אותו להיפגש עימו ב 01:15 בלילה. באותו הלילה פוגש מרטי את דוק שמציג בפניו מכונית דלוריאן, אותה הוא הסב למכונת זמן. כדי להדגים את השימוש במכונה, מקליד דוק את התאריך ה-5 בנובמבר 1955 כתאריך היעד, בעוד הוא מסביר למרטי כי זהו היום בו חזה בראשו את המצאת קבל השטף (flux capacitor) שמאפשר את המסע בזמן, לאחר שנפל מאסלה בביתו.

חשמלית ושמה תשוקה A Streetcar Named Desire

1951

בימוי: איליה קאזאן

על פי המחזה של טנסי וויליאמס

שחקנים  ראשיים : ויויאן לי , מרלון ברנדו

חשמלית ושמה תשוקה (A Streetcar Named Desire) הוא סרט זוכה חמישה פרסי אוסקר שביים איליה קאזאן ב-1951, המבוסס על המחזה זוכה פרס פוליצר של טנסי ויליאמס, אותו גם ביים קאזאן. בסרט מככבים מרלון ברנדו שגילם את סטנלי, ויוויאן לי שגילמה את בלאנש, קים האנטר וקארל מאלדן. כל השחקנים הללו, למעט ויוויאן לי, השתתפו בצוות השחקנים של המחזה בברודוויי.

בשנת 1999 נבחר הסרט לשימור בארכיב הסרטים הלאומי של ארצות הברית, לאחר שהוגדר על ידי ספריית הקונגרס כ"בעל חשיבות תרבותית, היסטורית או אסתטית".

שיער (באנגלית: Hair)

1979

בימוי: מילוש פורמן

שחקנים: טריט ויליאמס, ג'ון סבאג' ובוורלי די,אנג'לו

הוא סרט דרמה-מלחמה מוזיקלי אמריקאי משנת 1979 בבימויו של מילוש פורמן ובכיכובם של ג'ון סבאג', טריט ויליאמס, בוורלי ד'אנג'לו, דוני דאקוס, אנני גולדן, דורסי וויט ושריל ברנס. הסרט הינו עיבוד קולנועי של המחזמר משנת 1968 "שיער". ומתאר את סיפורו של צעיר, המגויס למלחמת וייטנאם, אשר בדרכו לגיוס מתידד עם קבוצת היפים ארוכי-שיער. ההיפים מציגים בפניו את אורח-חייהם, הכולל שימוש בסמים כגון מריחואנה ו-LSD, מערכות יחסים וחיי מין לא שגרתיים וההשתמטות משירות צבאי.

זורבה היווני

1964

בימוי: מייקל קקויאניס

הסרט זכה בשלושה פרסי אוסקר והיה מועמד לארבעה פרסי אוסקר נוספים.

משתתפים: אנטוני קווין, אלן בייטס, ויליה קדרובה

אנתוני קווין, שלא היה יווני, אלא מקסיקני-אמריקאי, גילם את הדמות הראשית בסרט, דמותו של אלקסיס זורבה, כאדם גשמי שתמיד יודע מה לעשות כדי להתגבר על זמנים קשים. בסרט גם שיחק אלן בייטס את דמותו של בזיל, האורח האנגלי. הסרט אף ידוע בפסקול המלווה אותו, שאותו הלחין מיקיס תאודוראקיס, ובפרט זכה להצלחה שיר הנושא, הנקרא "הריקוד של זורבה" או "סירטאקי".

יש לבדוק גם

הזוכים בפסטיבל הקולנוע ירושלים

  הזוכים בתחרויות של פסטיבל הקולנוע ירושלים ה-41   הזוכים הגדולים בתחרויות הישראליות: "עיד" סרטו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.