יום שישי , אפריל 26 2024

חדשות טלוויזיה: ינואר בערוץ יס דוקו

סוף לסיפור

בכורה: החל מה-1.11, ימי רביעי, 21:00. גם ב-VOD.

סידרה דוקומנטרית חדשה מאת הבמאי ברק הימן ("גשר על הואדי", "הריקוד של אלפונסו"), שמביאה שלושה סיפורי גירושין בשלבים שונים שלהם:

נילי החליטה להתגרש לאחר 33 שנות נישואין. לראשונה בחייה היא מתמודדת לגמרי לבד עם עצמה, עם ילדיה ועם מציאות החיים החדשה אליה היא נקלעה;

מוטי, בשנות הארבעים לחייו, לא מסוגל להבין איך אשתו בחרה לשים סוף לחיים המשותפים שלהם, ובצד התמודדות מאד לא פשוטה עם קשיים כלכליים כבדים ודמי מזונות חונקים, מלקה את עצמו ללא הרף על כך שלא היה בעל מספיק טוב ועושה כל שביכולתו להיות אבא טוב לשני ילדיו;

אילן וליאת, בשנות השלושים לחייהם, חשבו שיחיו יחדיו לנצח אך החליטו לשים סוף ליחסיהם כשהבינו שהתשוקה ביניהם כבתה. הם מנסים לפרק את ביתם המשותף בדרך היפה והמכובדת ביותר על מנת להכאיב כמה שפחות לנועם, בנם המשותף. לאורך פרקי הסדרה משתנים יחסיהם מהקצה אל הקצה וכל אחד מהם מוצא את עצמו בסיטואציית חיים מפתיעה;

במשך שנתיים מלווים יוצרי הסדרה את הגיבורים – כל אחד בעשור אחר של החיים – שמתמודדים עם השינוי הדרמטי, שכרוך בפירוק התא המשפחתי ועם תהפוכות ביחס שלהם לזוגיות, בדידות ואהבה.

יוצרי הסדרה: אילנית באומן וברק הימן; בימוי והפקה: ברק הימן; עורכת: נילי פלר; צילום: אורי לוי; תחקיר והפקה בפועל:  טלי שמיר ורצברגר; מוזיקה מקורית: אופיר ליבוביץ'; עיצוב פסקול: אביב אלדמע; שיר הנושא בביצוע איתמר רוטשילד ושירלי קונס.  הופק בתמיכת קרן מקור לסרטי קולנוע וטלויזיה.

ישראל, 2012

הפרקים שישודרו החודש:

פרק ראשון – הסדר הנכון של החיים

אילן וליאת אורזים את ביתם המשותף ומכניסים אותנו עמוק לתוך הדינמיקה המורכבת שלהם אחד מול השני ושניהם יחד מול בנם; נילי מוצאת נחמה אצל ילדיה אשר מגיעים לביתה, אך הם מצדם בוחרים לעמת אותה עם החלומות הלא מציאותיים שלה לגבי העתיד; מוטי מלווה את בנו למשחק הכדורגל ומצר על כך שאינו יכול לחוות את ההתרגשות יחד עם אשתו.
פרק שני – תביא חיבוק

אילן וליאת מגיעים לבית הדין הרבני בתל אביב להתגרש. בזמן שאילן שמח מהחופש ושלל האפשרויות שמחכות לו, ליאת חוששת שמא עשתה את הטעות הגדולה של חייה. מוטי מגיע למסקנה שהגירושין הם אלו שהרסו לו  את חיי המין ואת היכולת להגיע לאינטימיות עם אישה חדשה ונילי יוצאת לערב ריקודי-עם בניסיון נואש למצוא בן זוג חדש שיפר את בדידותה.
פרק שלישי – גם אני ילד

ליאת מתחילה בעבודה חדשה ומתחילה לבנות את עצמה מחדש – נפשית, חברתית  וכלכלית, בזמן שאילן עצמו שוקע בתוך עבודתו כמפיק אירועים ומנסה למצוא את הדרך לשלב בין האבהות והדאגה לשלומה של גרושתו לניסיון לבנות לעצמו חיים חדשים. מוטי הולך למפגש טיפולי עם הרבה הרפורמית מירה רז בניסיון לטפל בבעיות האינטימיות שלו ונילי נפגשת עם אימה המבוגרת על מנת לקבל את ברכת הדרך שלה להחלטה הדרמטית לעזוב את הכול ולנסוע לשנה שלמה למקסיקו.

לציון יום השואה הבינלאומי שיתקיים בסוף השבוע – 27.1 –

יומני האהבה האבודים

בכורה: רביעי, 25.1, 22:00. גם ב-VOD.

פסטיבל ירושלים – החוויה היהודית 2011

אליס וברני היו נאהבים צעירים בהולנד בזמן מלחמת העולם השנייה. רגע לפני שהלכו להסתתר, הם נשבעו לכתוב יומנים זה לזו ולהעבירם מאחד לשני על ידי איש קשר.

בסוף המלחמה אליס חיכתה לברני שישוב, אולם לשווא. ברני נעלם. אליס התחתנה עם אחר.

בערב חתונתה הגיעה חבילה מאישה מסתורית ובתוכה היה היומן של ברני. נסערת והמומה, אליס מעולם לא פתחה את היומן.

65 שנים אחרי, משכנעת אותה בתה שולה לפתוח את היומן ולצאת בעקבות גורלו של ברני, אהוב נעוריה.

תסריט ובימוי: יסמין נובק; מפיקים: אילון רצ'קובסקי, יוסי עוזרד, גיא יקואל, נועה ליפשיץ – "יולי אוגוסט הפקות"; צלם: נדב הקסלמן; עורך: אריק להב ליבוביץ'; מעצב פסקול: רונן נגל; מוסיקה מקורית: דפנה קינן.

הופק בתמיכת פרויקט קולנוע – קרן רבינוביץ' לאמנויות ו"יד ושם".

האני

בכורה: שני, 9.1, 21:15. גם ב-VOD.

זוכה פסטיבל דוקאביב 2011 לסרט הסטודנטים הטוב ביותר.

סיפורו של האני, פלסטינאי בן 48, נשוי ואב לשישה מהכפר בידו, שעובד וחי במשך השבוע במתחם צער בעלי חיים ירושלים הניצב בסמוך לגדר ההפרדה. יחד עם מספר עובדים ישראלים מטפל האני בכ-400 כלבים הנמצאים במכלאה ושומר עליהם בלילות כשהמקום מתרוקן מאדם. את בדידותו מפיגות הטלוויזיה וכלבתו הנאמנה סופי. הסרט עוקב אחר שגרת יומו של האני והתדרדרות מערכת היחסים שלו עם הישראלים, בעקבות אירוע בו נפצעות שתי כלבות בעת משמרת הלילה. מקרה זה, בנוסף לגל גנבות במתחם והתנגדותו למסירתה לאימוץ של כלבתו האהובה, מעוררים ספקות לגבי תפקודו של האני וללא ידיעתו מתחילים לחפש לו מחליף.

בימוי: עדי הראל; עריכה: ג'ון אבישי; מוסיקה: תמר הלפרין

המחלקה לקולנוע – ביה"ס לאמנות המדרשה, המכללה האקדמית בית ברל

(40 דק', ישראל, 2011)

1 בינואר 7 בינואר

מרקס חוזר לתמונה

Marx Reloaded

בכורה: ראשון, 1.1, 22:00

דוקו-תרבות שבוחן את הרלבנטיות של רעיונותיו של הסוציולוג והפילוסוף הגרמני קארל מרקס למשבר הכלכלי האחרון. המשבר הפעיל את המיתון הגלובאלי העמוק ביותר זה 70 שנה והניע את הממשל האמריקאי להוציא יותר מטריליון דולר בכדי להציל את המערכת הבנקאית שלו מקריסה מוחלטת. עד היום, המשבר ממשיך לתת את אותותיו על אירופה והעולם כולו ולא ברור מה יילד יום. האם אנחנו צריכים לקבל את המשבר כתופעת לוואי מצערת של השוק החופשי או שמא ישנו הסבר אחר?

הפילוסופים המובילים בעולם חוזרים היום למרקסיזם (שתורתו חזרה לאחרונה להיות פופולארית מאד), לצד הסקפטיים, מביעים את עמדתם בנושא, בצירוף קטעי אנימציה, שמתארים את הרפתקאות מרקס במטריצה של רעיונותיו.

בימוי: ג'ייסון בארקר (53 דק', גרמניה, 2011).

לחנך את דידי ריקס

The Education of Dee Dee Ricks

בכורה: שני, 2.1, 22:00. גם ב-VOD.

פסטיבל טרייבקה 2011

לדידי ריקס, 39, מיליונרית בזכות עצמה מהאפר-איסט סייד בניו-יורק, נדמה שהיה כל שאפשר לבקש. ואז אובחן בה סרטן שד אגרסיבי בשלב 2. כאשה אמידה עם ביטוח בריאות, היא היתה יכולה להרשות לעצמה את הטיפול הטוב ביותר שכסף יכול לקנות (שכלל בין השאר כריתת שני שדיה). אך אז נדהמה לגלות כמה קשה לנשים במצבה ללא ביטוח רפואי והחליטה לעשות משהו בנדון.  במשך שלוש שנים מתעד הסרט את הטרנספורמציה של דידי מאשת עסקים מצליחה לתומכת נחושה בחולות דלות-אמצעים במרפאת סרטן בהארלם, במקביל למלחמה שלה עצמה במחלה.

בימוי: פרי פלץ (ארה"ב, 2011)

למות מצחוק

Leave Them Laughing

בכורה: שלישי, 3.1, 22:00. גם ב-VOD.

קומדיה מוזיקאלית על מוות.

סרטו עטור הפרסים של הבמאי זוכה האוסקר ג'ון זריצקי ("התאבדות תיירותית"), מביא את סיפורה של הקומיקאית הקנדית קארלה זילברסמית' – זמרת מוכשרת, כותבת שירים וקומיקאית מצליחה.

ב-2007 קארלה מקבלת חדשות רעות: היא מאובחנת כחולה ב"לו גריג" (ALS, ניוון שרירים סופני) והרופאים נותנים לה ארבע שנים לחיות. היא תשאיר מאחוריה את בנה המתבגר ואת המעריצים שלה.

מכיסא הגלגלים שלה, קארלה נשבעת לרדת מהבמה בתרועה ועם חיוך על הפנים.

בימוי: ג'ון זריצקי (88 דק', קנדה, 2010)

פריק שכמותי

Freak Like Me

בכורה: החל מה-5.1, ימי חמישי, 23:00 גם ב-VOD.

הקומיקאי הבריטי ראסל קיין מציג לנו סדרה משעשעת בת שישה פרקים, שמקבצת בתוכה את כל הפריקים והאנשים היותר מחורפנים שנמצאים בממלכה הבריטית: אדם ששוטף את האוטו שלו במשך 10 שעות בכל פעם, סטודנט שנוהג לאכול את האוכל שלו באמבטיה, אישה שחייבת להתאפר לפני שהיא הולכת לישון ועוד.

בין מקבץ הסיפורים המוזרים מבקש קיין מהציבור הבריטי גם לעסוק בעניינים בעלי חשיבות לאומית – כגון, באיזו תכיפות הם מחליפים תחתונים, איזה מנהגי אכילה מוזרים יש להם ואיך לדעתם צריך לברך אנשים.

(אנגליה, 2010)

8 בינואר 14 בינואר

יצורי הלילה

Acquainted with the Night

בכורה: ראשון, 8.1, 22:00. גם ב-VOD.

מסע פיוטי ומרהיב ויזואלית לעולם החשיכה, משקיעה לזריחה, שמאיר תופעות ליליות, מנהגים וטקסים מסביב לעולם.

הסרט הוא מרקם של סיפורים אנושיים, שחושפים אמיתות אפילות, יופי וסכנה בעולם שלעולם אינו ישן.

בימוי: מייקל מק'נמארה (80 דק', קנדה, 2011)

גלגול הנשמות שלי

My Reincarnation

בכורה: שלישי, 10.1, 22:00. גם ב-VOD.

דרמה אפית עטורת פסטיבלים על אב ובנו, שמשתרעת על-פני 20 שנה ושלושה דורות.

במשך 20 שנה, עוקבת הבמאית המוערכת ג'ניפר פוקס ("וידוייה של אשה חופשית") אחר המאסטר הטיבטי הנערץ נאמקאי נורבו ואחר בנו, יֶשִי. המאסטר נמלט מטיבט ב-1959 והשתקע באיטליה, שם נשא אשה ונולדו לו שני ילדים (שהבכור שבהם הוא ישי).

המאסטר, שמפורסם בעיסוקו בגלגול נשמות, נאבק לשמר ולהציל את המסורת הרוחנית שלו, בעוד בנו, ישי, מסרב באופן עקבי ללכת בעקבות אביו. עם הולדתו, הוכרז ישי כגלגול נשמות של דודו של אביו, בעצמו מאסטר גבוה שמת בידי הסינים לאחר שפלשו לטיבט. אך בעוד שיֶשִי, שגדל באיטליה, כמֵהַ לחיים נורמליים, הוא לא יכול להימלט מיעודו.

בימוי: ג'ניפר פוקס (ארה"ב, 2010)

סוף לסיפור – פרק 1

בכורה: רביעי, 11.1, 21:00. גם ב-VOD

ראו עמ' 1

מבצע יונתן: לתקוף ולהציל

Assault and Rescue: Operation Thunderball

בכורה: חמישי, 12.1, 21:10. גם ב-VOD.

סרט על התכנון והביצוע של המבצע לשחרור בני-הערובה באנטבה. כזכור, ביוני 1976, נחטפה טיסת אייר-פראנס מס' 139 ע"י טרוריסטים פלסטינים וגרמנים והוטסה לאוגנדה.

באמצעות שחזורים דרמטיים וראיונות עם המפקדים, המתכננים, ואנשי יחידת האיסוף, הסרט מביא דימויים חדשים של התקיפה ושל מבצע ההצלה.

(46 דק', צרפת, 2011)

15 בינואר 21 בינואר

מרדוק – חדשות רעות

Bad News

בכורה: ראשון, 15.1, 22:00.

סיפורה של שערוריית הציתותים שהביאה לקריסתו של העיתון News of the World.

מה עושה עיתונאי כשהעורך שלו דורש סיפור בלעדי לעמוד הראשון?

בעיתון News of the World, למשל, יעסיק העיתונאי חוקר פרטי עם עבר פלילי כדי לגנוב את המידע הדרוש.

במשך שנים, כך התברר, הפעיל העיתון מערך בקנה-מידה תעשייתי של ציתותים והאזנות לטלפונים והכל כדי לקבל את סקופים.

אחד מהחוקרים הפרטיים הללו, ג'ונתן ריס, חשוד ברצח ועבריין מורשע, סיפק במשך כמה שנים מידע לעיתון וכך למעשה התפרנס. לא זו בלבד, אלא שהסתבר כי הוא הועסק מחדש בעיתון ישר אחרי שיצא מהכלא, שם ישב בגין נסיון להפליל אשה חפה-מפשע בתיק של משמורת ע"י כך ששתל עליה סמים, והכל – רק כדי לקבל את הסיפור.

אך ציתותים ושתילת סמים לא היו השיטות היחידות בהן נקט. הוא גם שיחד שוטרים מושחתים שיספקו לו את האינפורמציה, שהבטיחה כותרת שמנה ובלעדית בעיתון.

כל האמצעים הללו היו חלק ממבצעי מעקב מתוזמנים ופרטניים אחר קורבנות חטיפה, סלבס, חוקרי משטרה ופוליטיקאים.

מערכת השחיתות המסואבת והמורכבת הזו היא גם מה שאיפשר לעיתון במשך תקופה ארוכה להיחלץ מחשיפת היקף השערורייה.

מה שהיטה את הכף הוא סיפור שפרסם ניק דייויס, עיתונאי "הגרדיאן", על כך ש-News of the World צותת לטלפון של קורבן הרצח מילי דואלס. או אז התרופפה אחיזתו החזקה של רופרט מרדוק, הבעלים של העיתון, בפוליטיקאים הבריטים שלחכו עד אז את פנכתו.

הסרט מביא את הסיפור המלא של השחיתות שכרסמה כל חלקה טובה בצהובון הבריטי ומעלה את השאלה כיצד יכול להיות שמרדוק היה עיוור לפשעים שנעשו בחצר האחורית שלו?

בימוי: שרה פרגוסון (45 דק', אנגליה, 2011)

נערת פוסטר

Poster Girl

בכורה: שני, 16.1, 22:00. גם ב-VOD.

סיפורה של רובין מוריי, בחורה אמריקאית טיפוסית, מעודדת בתיכון, שהפכה לנערת פוסטר של נשים במלחמה – וחזרה הביתה מעיראק עם PTSD (מצוקה פוסט-טראומטית).

כשרובין היתה מוצבת בעיראק כמקלענית "מורעלת", תמונה שלה מצאה את דרכה לשער של מגזין צבאי, אך אחרי שאיבדה את חבריה בקרב וקיבלה הוראות לכוון את נשקה על אזרחים, התפכחה.

היא שבה לביתה בבאפאלו, ניו-יורק ונאלצת להתמודד עם "המפלצת" שהרגישה שאליה הפכה, במקביל לניסיון לקבל קצבה על נכותה.

בינתיים, היא מגלה קבוצה של יוצאי צבא, שיוצרים אמנות ממדיהם הישנים, מה שעוזר לה רבות בניקוז הכאב שלה.

הסרט עוקב אחר סיפורה של רובין במהלך שנתיים תמימות, בהן היא מנסה להגדיר מחדש את חייה.

בימוי: שרה נסון (38 דק', ארה"ב, 2011)

להחיות את המתים: תעלומת המרצפות

Resurrect Dead: The Mystery of the Toynbee Tiles

בכורה: שלישי, 17.1, 22:00

פרס הבימוי – פסטיבל סאנדנס 2011

החל משנות ה-80 ועד היום, צצות בערים מרכזיות בארה"ב (ואפילו בכמה בירות בדרום  אמריקה) מאות מרצפות עם צופן לא ברור, משהו על תחיית המתים. רוב האנשים בכלל לא מבחינים בהן, אך ג'אסטין דאר מבחין גם מבחין. במשך שנים הוא פיתח אובססיה – לפענח את התעלומה האורבנית הוותיקה הזו. הוא אוסף סימנים, שמייצר המרצפות המסתורי הטמיע באספלט. אך כשהוא מתחיל להרכיב את הפאזל הזה, הוא מגלה סיפור הרבה יותר סוריאליסטי ממה שדמיין ובאופן מטריד – הרבה יותר קרוב לבית ממה שחשב.

בימוי: ג'ון פוֹי (86 דק', ארה"ב, 2011)

סוף לסיפור – פרק 2

בכורה: רביעי, 18.1, 21:00. גם ב-VOD

ראו עמ' 2

איך לשפר את המוח?

Bigger, Better, Faster, More: Brain Doping

בכורה: חמישי, 19.1, 22:00

שכחו מכל מה שידעתם על האיזון בין החיים לעבודה. דור חדש של תרופות מבטיח להגדיל לנו את הפרודוקטיביות בצורה בלתי מוגבלת – ללא צורך לנוח או לישון. "Brain Doping" זה המונח החדש שנתבע – הגדלת היכולת המנטאלית, המרצת התשוקה והגברת מצב הרוח. חיים משמעותיים מלאים באושר והצלחה ללא כל תופעות לוואי.

תעשיית התרופות כמובן מצפה לרווחים בלתי רגילים אם הכדורים יתקבלו ע"י הציבור. לדברי המדענים – אנחנו נמצאים בפתחו של שחר חדש, שבו נוכל לבצע קוסמטיקה נוירולוגית בכל יום מחדש.

בימוי: כריסטיאן סחידלובסקי, האנה פרינזלר (52 דק', גרמניה, 2010)

22 בינואר 28 בינואר

אהבה בעתות מלחמה

Love During Wartime

בכורה: ראשון, 22.1, 22:00. גם ב-VOD.

פסטיבל טרייבקה 2011, Silverdocs 2011

הזוג הטרי יסמין ואוסמה נאלצים לחיות בנפרד. היא חיה בברלין והוא ברמאללה. הם רוצים נואשות לחיות יחד, אך מסתבר שזו משימה בלתי-פשוטה בעליל. ככה זה כשהכלה היא יהודיה ישראלית והחתן הוא מוסלמי פלסטיני.

הסרט עוקב אחר זוג הנאהבים הצעירים, רומיאו ויוליה מודרניים, שהתחתנו למרות הכל ומתמודדים עם התנגדות עזה מצד המשפחות שלהם, עם בירוקרטיה משתקת מהצד הישראלי ועם ביקורת חברתית קשה מהצד הפלסטיני.

האם האהבה שלהם תצליח לשרוד?

בימוי: גבריאלה ביאר (92 דק', שבדיה, 2010)

חוק הדרקון

Law of the Dragon

בכורה: החל מה-23.1, ימי שני, 21:30. גם ב-VOD.

מיני-סידרה מרתקת, שמביאה מבט נדיר ובלתי-נשכח לחייהם של כפריים עניים בסין, דרך פריזמה של המערכת המשפטית של המדינה. זו סין שרחוקה מאד ממרכזי הממשל והייצור, זו שנשכחה 20 שנה (לפחות) מאחור.

במרכז הסדרה – השופט המחמיר צֶ'ן, שנוסע עם צוות הפקידים שלו בדרכי עפר וחצץ, כדי להבטיח שהצדק ייעשה. בית המשפט הנייד שלו הוא איפה שפקידיו קובעים את סמלי המדינה – בין אם בשדות או בביתו של תובע כלשהו.

החברה הסינית משתנה בקצב אדיר והסיפורים שאיתם מתמודד השופט משקפים נאמנה את השינויים הללו.

מיוצרי הסדרה אותה שידרנו בשנה שעברה "המסעדה הסינית הגדולה בעולם", אנו מביאים "סידרת בית משפט" מסוג אחר לגמרי…..

בימוי: וויג'ון צ'אן (4 X 30', אנגליה, 2011)

רוסים בחלל

Knocking On Heaven's Door

בכורה: שלישי, 24.1, 22:00. גם ב-VOD.

הסיפור הלא-ידוע שמאחורי טיסתו ההיסטורית של יורי גגארין לחלל: המרדף המוזר אחר האלמוות, סופרמן וחיים תבוניים בכוכבים אחרים.

ב-12 לאפריל 2011 צויין יום השנה החמישים לטיסתו של יורי גגארין לחלל, שהוכתרה ע"י ברית-המועצות כניצחון המדע הסוציאליסטי על זה הקפיטליסטי. אך הסיפור האמיתי על פרויקט החלל הסובייטי המצליח מעניין הרבה יותר:

סרטו של ג'ורג' קארי מראה כיצד תכנית החלל הרוסית הותנעה למעשה ע"י מיסטיקן, שטען שהמדע יוכל להפוך אותנו לבני-אלמוות והמשיכה משם ע"י מדען, שהאמין שהמין האנושי יכול להתפתח לסוג של סופרמנים שיכולים לעזוב את כדור-הארץ המאוכלס יתר על המידה ולהתנחל במקומות אחרים ביקום.

מוזרה עוד יותר מכך היא העובדה שהרעיונות הללו צלחו את הקומוניזם ועברו אף למדע של העולם המודרני….

בימוי: ג'ורג' קארי (אנגליה, 2011)

סוף לסיפור – פרק 3

בכורה: רביעי, 25.1, 21:00. גם ב-VOD

יש לבדוק גם

עכשיו בנטפליקס: המדע הסודי של האכילה, ועוד

המדע הסודי של האכילה סרט תיעודי קליל ואינפורמטיבי, המתעמק במערכת העיכול, ומציג את האמת על …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.