יום שישי , אפריל 26 2024
ספטמבר 2017 בערוץ יס דוקו

ספטמבר 2017 בערוץ יס דוקו





ערב ראש השנה ה'תשע"ח, yes דוקו גאה להציג שני סרטים ישראלים חדשים שקטפו את פרסי התעודה המרכזיים בפסטיבל ירושלים 2017 –

 

ידיד נפש | Conventional Sins

בכורה: יום רביעי, 6.9 בשעה 21:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף:  מוצ"ש, 9.6, 22:30

 

סרט התעודה הטוב ביותר – פסטיבל ירושלים 2017  

בתחילת שנות האלפיים נחשפה בבני ברק רשת פדופילים, שכללה עסקנים ובני רבנים.

הם פגעו בעשרות רבות של ילדים שספגו מהם התעללות מינית ונפשית. מאיר, בן של רב מחסידות אדוקה, נפל בגיל צעיר לידי הרשת ועבר אלימות קשה.

אבל מאיר הוא גיבור מסוג אחר – יש לו חוש טבעי לתיעוד ובגיל 15 הוא כותב יומן המתאר את מה שעובר עליו.

ביומן מאיר מתאר את ההתמודדות שלו, כמו גם את  שיטות הפעולה של הפדופילים במגזר החרדי.

היום, עשר שנים אחרי שעזב את החסידות, מֵאיר מחליט לחשוף את הסיפור שהחברה החרדית ניסתה לקבור: הוא פותח מחדש את היומן שכתב, וביחד עם שחקנים – שבעצמם עזבו את העולם החרדי – מנסה לשחזר את שאירע לו, שלב אחר שלב.

כך אנחנו נחשפים – באופן אינטימי וחסר תקדים – לא רק לסיפור הבלתי-נתפס של מֵאיר, אלא גם לַתְפיסוֹת המקובלות בחלקים נרחבים של החברה החרדית לגבי תפקידם ומעמדם של ילדים ונערים צעירים בחברה זו.

הבמאיות ענת יוטה צרויה ("מקודשת", "השיעור") ושירה קלרה וינטר מביאות אל המסך מסמך קולנועי מצמרר והופך קרביים על מה שקורה בין חומותיהן של קהילות חרדיות מסוגרות, ועל השתיקה וההשתקה שמלוות את המתרחש.

מסמך שלא נותן מנוח.

 

בימוי, תסריט ועריכה: ענת יוטה צוריה, שירה קלרה וינטר | צילום: דרור לבנדיגר | עיצוב פס קול: איציק כהן | מוסיקה: יוסף ברדנשווילי | מפיק: דוד מנדיל – "מובי פלוס הפקות".

הסרט הופק עבור yes דוקו בתמיכת קרן יהושע רבינוביץ' לאומנויות תל אביב – פרויקט קולנוע ומועצת הפיס לתרבות ואמנות

(70 דק', ישראל, 2017)

 

אחרייך | In Her Footsteps

בכורה: יום רביעי, 13.9 בשעה 21:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף:  מוצ"ש, 16.6, 22:30

 

פרס הבימוי הטוב ביותר – פסטיבל ירושלים 2017

באישון ליל, כשהיתה בת 5, עזבו הוריה של הבמאית רנא אבו פריחה את הבית שאביה בנה בתל שבע הבדואית, עם חמשת ילדיהם הקטנים.

הם עברו, או שמא "ברחו", לעומר, ישוב בורגני יהודי הממוקם 5 ק"מ בלבד מתל שבע.

למרות המרחק הזעיר בין שני הישובים, מדובר בשני עולמות שתהום פעורה ביניהם, ומטרת ההורים היתה לאפשר לילדיהם עתיד טוב יותר מזה שהיה צפוי להם ביישוב הבדואי המסורתי, השמרני ומקופח התקציבים.

חמשת ילדי המשפחה גדלו כישראלים לכל דבר – תוך שהם מדברים עברית שוטפת (בעוד שפת האם, הערבית – נשכחת), לומדים במוסדות חינוך יהודיים, ומוקפים בחברים יהודיים.

אלא שאז חלתה אֵם המשפחה, רודיינה, בסרטן השד. לאחר שנים של התמודדות עם המחלה, על ערש הדווי, היא מבקשת להיקבר בעומר. בקשתה של האֵם פותחת תיבת פנדורה במשפחה, ממנה יוצאים סודות משפחתיים ושאלות קשות נשאלות על זהות נשית ולאומית; במקביל, גם ביישוב, שמעולם לא התמודד עם הסוגיה היכן לקבור את התושבים המוסלמים הבודדים שחיים שם – נחשפות אמיתות על החברה המקוטבת בה אנו חיים.  

באמצעות תיעוד אינטימי ישיר ורב-שנים, מביאה רנא את סיפורה המרגש של משפחה אחת שנקרעת בין זהויות שונות, בין תרבויות מנוגדות, כאשר השאלה הבסיסית מהדהדת כל העת בבני הבית – האם המהלך ששינה את חיי המשפחה מן היסוד היה המהלך הנכון?

 

בימוי, תסריט וצילום: רנא אבו פריחה | עריכה: עליזה אסקירה | עיצוב פס קול: ארז עיני שביט | מוסיקה: רן בנגו |

מפיקה: אבתיסאם מראענה מנוחין – "אבתיסאם פילמס".

הסרט הופק עבור yes דוקו בתמיכת הקרן החדשה לקולנוע וטלויזיה (70 דק', ישראל, 2017)

 

4 המלצות העורכים מהיבול הבינלאומי:

 

השמאן האחרון | The Last Shaman

בכורה: יום ראשון 10.9 בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: שישי, 15.9, 22:35

 

התחרות הרשמית – דוקאביב 2016;

ג'יימס הוא נער אמריקאי נאה ורהוט, שכל עתידו לפניו. אלא שהוא סובל מדיכאון קליני. לאחר ששום טיפול לא מצליח לעזור לו, הוא מחליט לנסוע ליערות האמזונס ולחפש את השמאן האולטימטיבי שינסה לרפא אותו בעזרת טקס האיווסקה, טקס דתי מסורתי בן מאות שנים.

ג'יימס עוזב הכל ויוצא למסע חיפושים כדי להציל את חייו.

היוצר הישראלי רז דגן מפתיע עם סרט ביכורים עוצר נשימה, שעוקב אחר התהליך יוצא הדופן שעובר צעיר אמריקאי שנחוש לא לוותר על החיים.

בימוי, תסריט ותחקיר: רז דגן | צילום: רז דגן, ניקולאס טומי לאנדה | עריכה: מרסלו פאגרו, אילנה גולדשמיט, רז דגן | מוסיקה מקורית: לאסה מוסגרד | הפקה: רז דגן, נדב שירמן, אריאל ורומן, דני א. אבקסר, עמרי עוזרד

(80 דק', ישראל/איטליה/ארה"ב, 2016).

 

"מרומם נפש" New York Times

"היכרות מרתקת ולפרקים מבעיתה עם אייווסקה" Los Angeles Times

לצפייה בטריילר

 

בובי ג'ין | Bobbi Jene

בכורה: יום שלישי 26.9 בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: מוצ"ש, 30.9, 22:30

 

פרס הסרט הטוב ביותר, פרסי הצילום והעריכה – פסטיבל טרייבקה 2017; פסטיבל HotDocs 2017; פסטיבל דוקאביב 2017

היא התאהבה באוהד נהרין ורצתה לרקוד רק בשבילו, אבל אחרי עשר שנים בלהקת "בת שבע", בובי ג'ין סמית חוזרת לארה"ב כדי לחפש את דרכה כיוצרת עצמאית. בגיל 30, מבוגרת ממרבית חבריה ללהקה, בובי ג'ין מחפשת בית, מקום שבו תוכל לחשוף את כל כולה, מקום שבו – כהגדרתה – לא יהיה לה כוח להסתיר דבר. היא מוותרת על מעמדה, על הפרגון של הקהל המקומי ואפילו על סיפור אהבה מלא תשוקה עם רקדן תל אביבי צעיר. החזרה לבית הוריה באיווה והניסיונות לפרוץ אל תוך עולם המחול האמריקני התחרותי מעלים בה תהיות אישיות ומקצועיות עמוקות, אבל גם מובילים אותה ליצור יצירה מקורית, נועזת וכנה יותר מכפי שהעזה לדמיין.

בימוי: אלבירה לינד (90 דק', דנמרק/שוודיה, 2017)

 

האזרחית ג'יין: הקרב על העיר

Citizen Jane: Battle for the City

בכורה: יום שלישי 12.9 בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: שישי, 15.9, 21:00

פסטיבל טורונטו 2016; פסטיבל DocNYC 2016; פסטיבל IDFA 2016

בשנת 1960, ספרה של העיתונאית ג'יין ג'ייקובס "מותן וחייהן של ערים אמריקאיות גדולות" שלח גלי הלם בקרב עולמות התכנון והארכיטקטורה, ושינה את הדרך בה נתפסים חיים אורבניים.

בשנות הששים, יצאה ג'יין נגד רוברט מוזס, אחד האנשים החזקים והכוחניים ביותר של ניו-יורק, כאשר על כף המאזניים עמדה ההחלטה האם להשאיר על תילן את השכונות ההיסטוריות של העיר – סוהו, גריניץ' וילג' וליטל-איטלי – או לפרק אותן עם כבישים חדשים ועם פרוייקטי שיכונים של התחדשות אורבנית.

בעולם שנשלט בזמנו ע"י גברים כמו מוזס, ששמו בפוקוס מכוניות וכבישים, ג'ייקובס – תוך שהיא מגדלת משפחה לתפארת – הדגישה את חשיבותם של מדרכות והולכי רגל, ורעיונותיה לגבי תכנון עירוני, שהקדימו את זמנם, מהדהדים עד ימינו.

בימוי: מאט טירנוייר  (92 דק', ארה"ב , 2016)

לצפייה בטריילר

 

לאן נפלוש עכשיו | Where to Invade Next  

בכורה: יום ראשון 17.9 בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: מוצ"ש, 23.9, 21:30

סרט סאטירי משעשע על המשאבים האמיתיים שארה"ב צריכה לגזול ממדינות אחרות.

הבמאי הדוקו-אקטיביסט, עטור הפרסים, מייקל מור ("באולינג לקולומביין") "מתגייס" בסרטו הסאטירי החדש לפנטגון האמריקאי ויוצא למסע בין בירות העולם במטרה לגזול מכל מדינה את המשאב שבו היא הכי טובה – מאיטליה הוא ממליץ לקחת את מדיניות הרווחה, מצרפת – את התזונה הנכונה בבתי הספר, מפינלנד את מערכת החינוך ומתוניסיה את שוויון הזכויות לנשים. מור מאמין שהטרור הוא לא הבעיה העיקרית של ארה"ב אלא תחומים כגון חינוך, זכויות אדם ובריאות. לטענתו, אם תאמץ ארה"ב את אחד ההיבטים הסוציו-אקונומיים של אותן מדינות מעוררות קנאה – חיי אזרחיה יהיו טובים יותר.

בימוי: מייקל מור (120 דק', ארה"ב, 2016)

לצפייה בטריילר

 

 

3 בספטמבר – 9 בספטמבר

 

לרגל פתיחת ה-"US Open" – תחרות ה"גראנד סלאם" האחרונה של השנה בטניס, נשדר את הסרט המדובר:

 

מריה שראפובה: הנקודה | Maria Sharapova: The Point

בכורה: יום ראשון 3.9 בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: שישי, 8.9, 21:30

עוד לא נראתה בעולם הטניס שחקנית כה אהובה וכה שנואה, בו זמנית, כמו מריה שראפובה.

אין מחלוקת על כך שהיא אחת משחקניות הטניס הגדולות בכל הזמנים (לאחר שזכתה ב-5 תארי גראנד סלאם, בכל אחד מארבעת טורנירי הגראנד סלאם ודורגה בעבר במקום הראשון בעולם), שהיא יציבה, רהוטה וכמובן יפיפייה, ולמרות זאת, לאורך כל שנות הקריירה שלה היא הצליחה תמיד למשוך אליה אש על המגרש ומחוצה לו.

ב-7 במרץ 2016, עם תום אליפות אוסטרליה הפתוחה, התברר ששראפובה השתמשה במהלך התחרות בתרופה הלא-חוקית "מלדוניום" וה-ITF גזר עליה השעייה מתחרויות למשך שנתיים (שקוצרו בהמשך ל-15 חודשים).

הסרט שלפנינו מביא, מנקודת מבטה של השחקנית, את השנה המאתגרת ביותר שחוותה לאורך כל הקריירה שלה.

הסרט שנפתח בהודעת ההשעייה מתחרויות הטניס, לוקח אותנו למסע ארוך מתחילת הקריירה שלה בגיל 14, דרך הניצחונות הרבים, המאבקים שלה להוכיח את חפותה וההחלטה לחזור בשיא הכושר אל המגרשים בתום תקופת ההשעייה.

דמותה הציבורית, מאחוריה התחבאה עד היום שראפובה, נדחקת סופסוף הצידה וחייה הפרטיים נחשפים אל מול המצלמה. שראפובה בוחרת להציג את סיפורה במילותיה שלה, בבלוגים אישיים מול המצלמה, בראיונות עם המעריצים והאנשים שמלווים אותה ובצילומים מהעבר ומהווה.

לפנינו שראפובה שלא הכרנו עד כה, ללא התיווך הקבוע של אמצי התקשורת, תיווך שלרוב עשה לה עוול ושפט אותה באופן לא אובייקטיבי.

בימוי: ליסה לקס, ננסי שטרן ווינטרס (60 דק', ארה"ב, 2017)


 

רצח באינטרנט | Murder on the Internet   

בכורה: ראשון-שני 3-4.9 בשעה 23:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: שישי-שבת, 8-9.9, 23:25

בימינו, כשההתפתחות הטכנולוגית נותנת כלי חדש לרוצחים כדי לתפוס את קורבנותיהם, יציאה לדייט יכולה להפוך לדבר מסוכן. ככל שאתרי ההיכרויות והאפליקציות נהיים פופולריים, הסיכוי שלנו להכיר באמת את בן הזוג הופך לקלוש ואנשים זרים יכולים להתחבא מאחורי פרופילים מזויפים.

למעשה, מספר הפשעים הקשורים לאפליקציות של "דייטינג" (כמו טינדר וגרינדר), הכוללים אונס, פדופיליה וניסיונות רצח, גדלו פי 7 בשנתיים האחרונות, עד כדי כך שמדי חודש 10 נשים וגברים נרצחים, בממוצע, ע"י הפרטנר, בן הזוג או הדייט שלהם בבריטניה.  

בסרט בן 2 החלקים "רצח באינטרנט" נחשפות התוצאות המטרידות של פגישות עם אנשים שהוכרו רק דרך האינטרנט ומובאים מספר מקרים מזעזעים  בהם החיפוש אחר אהבה הביא לסיום  מחריד: משף שהרג אמא בליברפול ועד רוצח סדרתי שהשתמש בשיטות מודרניות לשדל ולרצוח את קורבנותיו. בסרט מובא גם סיפורו המפורסם של קארל לנגדל בן ה-26 שהכיר מורה דרך אתר היכרויות באינטרנט וחנק אותה למוות בפגישתם הראשונה.

(2X47 דק', אנגליה, 2017)

 

החברה לנגישות מינית | Touching  

בכורה: יום שלישי 5.9 בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: שישי, 8.9, 22:30

חברת  ""Touching מספקת "עזרה מינית" לאנשים בעלי מוגבלות פיזית ו/או נפשית. נינה, אדית ורונלד, שעובדים בחברה כ"עוזרים מיניים", נפגשים עם האנשים המוגבלים ברגעים הכי אינטימיים ופגיעים בחייהם ומסייעים להם להתמודד עם מגע פיזי, תוך שהם מספקים את תשוקותיהם לקרבה, אינטימיות ומיניות.

אז מהן המיומנויות והרגישויות הנדרשות מ"עוזרים מיניים" כדי שיוכלו לסייע לקליינטים שלהם, מה הסיכון שהמטופלים יתאהבו במטפלים שלהם ובמה בעצם שונה התשלום על הטיפול מתשלום על זנות? אלו חלק מהשאלות שעולות לאורך הסרט הרגיש הזה.

בסרט אנו מלווים, בין השאר, את טרוסטן וכריסטי, שניהם נכים המתניידים בכיסא גלגלים, שניהם היו רוצים למצוא בן זוג אך עד שיימצא כזה, הם נעזרים ב"עוזרים המיניים" כדי לספק את תשוקתם לחיבה, אינטימיות ומגע פיזי.

בימוי: מכת'ילד גבנר  (52 דק', גרמניה, 2016)


 

ידיד נפש

בכורה: יום רביעי, 6.9 בשעה 21:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף:  מוצ"ש, 9.6, 22:30

ראה עמ' 5

 

10 בספטמבר – 16 בספטמבר

 

השמאן האחרון | The Last Shaman

בכורה: יום ראשון 10.9 בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: שישי, 15.9, 22:35

ראה עמ' 7


 

האזרחית ג'יין: הקרב על העיר

Citizen Jane: Battle for the City

בכורה: יום שלישי 12.9 בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: שישי, 15.9, 21:00

ראה עמ' 8

 

אחרייך  

בכורה: יום רביעי, 13.9 בשעה 21:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף:  מוצ"ש, 16.6, 22:30

ראה עמ' 6

 

17 בספטמבר – 23 בספטמבר

 

לאן נפלוש עכשיו | Where to Invade Next  

בכורה: יום ראשון 17.9 בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: מוצ"ש, 23.9, 21:30

ראה עמ' 9


 

להתמסטל בשביל אלוהים | Getting High for God  

בכורה: יום שלישי 19.9 בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: מוצ"ש, 23.9, 23:30

האם סמים פסיכיאטריים יכולים לעזור לנו להתקרב לאלוהים?

מאוון ריזוואן, שחקן וקומיקאי, מביא את סיפורן של שתי קהילות מאמינים נוצרים ביוטה ובברזיל, שמשתמשות בסמים כדי לעזור לאנשים להיכנס אל העולם הרוחני ולחזק את אמונתם באלוהים.

הוא מתעד את המתחולל במהלך התפילות, את שירת המזמורים לצד איבוד השליטה כתוצאה מהשימוש בפיוטה ואיוואסקה (ר' "השמאן האחרון") – שני צמחים מהם מייצרים משקאות שידועים כמביאים להזיות פסיכיאטריות. הכל במטרה לעזור לאנשים לתקשר עם אלוהים.

בסופו של הסרט הוא מחליט לשתות בעצמו איוואסקה ולהתנסות בטקס דתי בברזיל כדי לענות על השאלה – האם השימוש בסמים לצרכים דתיים הוא לגיטימי או שיש פה צד אפל יותר ומסוכן של הארה רוחנית?

בימוי: אנה מירס (53 דק', אנגליה, 2017)

 

24 בספטמבר – 30 בספטמבר


 

הרולד שיפמן: ד"ר מוות | Dr. Death

בכורה: יום ראשון 24.9 בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: מוצ"ש, 30.9, 22:45

ד"ר הרולד שיפמן נחשב לרוצח הסדרתי הגדול ביותר בבריטניה. במהלך 20 שנות עבודתו כרופא הוא רצח 250 מהפציינטים שלו. החשד הראשון נגדו התעורר במרץ 1998 כשאחת מהקולגות שלו שמה לב שהוא "הורג" את  מטופליו אך לא היה בטוח אם מדובר בהזנחה או במעשים מכוונים. מאוחר יותר, כשהתברר שאחת מקורבנותיו שינתה את צוואתה לטובתו, נערכה לה נתיחה ובגופתה התגלו עקבות של דיאמורפין. בשלב זה כבר החלה החקירה נגדו.

הסרט "הרולד שיפמן: ד"ר מוות" מביא את סיפורם של הבלשים, שבזכותם הוגש, בסופו של דבר, כתב האישום נגד ד"ר מוות, את סיפורם של העיתונאים שפוצצו את הפרשה בתקשורת ואת קולם של האנשים שיקיריהם נרצחו ע"י ד"ר שיפמן.

בסרט מוצגים קטעי ארכיון ישנים שלא נראו עדיין, עדויות ומכתבים המספרים את הסיפור המזעזע הזה ואת דמותו של האיש שסבל משיגעון גדלות ועודף יהירות.

(60 דק', אנגליה, 2017)

 

בובי ג'ין | Bobbi Jene

בכורה: יום שלישי 26.9 בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: מוצ"ש, 30.9, 21:15

ראה עמ' 7

מרפאת המהגרים  

Clinica de Migrantes: Life, Liberty & the Pursuit of Happiness

בכורה: מ-26.9 ב-yesVOD. וביום שני 2.10 בשעה 22:00 ב-yes דוקו

שידור נוסף: מוצ"ש, 6.10, 22:30

 

סיפורה מעורר ההשראה של מרפאת Puentes de Salud""  ("גשרים לחיים") בדרום פילדלפיה – אחת המרפאות הבודדות שמעניקות טיפול רפואי למהגרים לא חוקיים בארה"ב.

ע"פ החוק, מהגרים לא חוקיים לא יכולים לרכוש ביטוח בריאות ולכן לא יכולים לקבל טיפול רפואי כמו כל אזרח בארה"ב. קבוצת מתנדבים העובדים במרפאה, ובראשם ד"ר סטיב לרסון, נחלצים בכל זאת לעזרת האוכלוסייה ההולכת וגדלה של המנקות, עובדי המטבח ועובדי ענף הבניה, לאחר שבתי החולים סירבו להעניק להם טיפול רפואי.

הסרט שלפנינו מלווה במשך שנה את הדרמות הרפואיות המתרחשות בין כותלי המרפאה ואת האינטראקציות האנושיות בין האנשים שחיים מתחת לרדאר ובין המעטים שנחלצים להגיש להם עזרה.  

בימוי: מקסים פוזדורובקין (39 דק', ארה"ב, 2016)

 

יש לבדוק גם

yes משיקה ערוצים חדשים

  yes  משיקה שני ערוצי סרטים חדשים:   yes+CINEMA ו-yes+DIAMONDS  הערוצים החדשים ישדרו את הסרטים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.