יום שישי , יולי 12 2024
הבית לצילום, הצנחנים בכותל המערבי, צלם דוד רובינגר, ירושלים, 1967

הבית לצילום

מוז"א, מוזיאון ארץ־ישראל, תל־אביב, גאה להשיק

הבית לצילום

המרכז לתיעוד ומחקר של צילום מקומי

אתר מקוון, ראשון מסוגו בישראל ובעולם, המשמש מרכז ידע ומחקר להיסטוריה של הצילום בארץ, מראשיתו ועד היום

 

במסגרת השקת הבית לצילום, מוז"א משיק פרס לצילום ע"ש ורנר וענת בראון, בתמיכת הקרן להנצחת מורשתם

 

הפרס יוענק השנה לראשונה בשתי קטגוריות: פרס אמן בכיר בסך 50,000 ש"ח ופרס אמן צעיר בסך 30,000 ש"ח

 

אירוע ההשקה יתקיים ביום שלישי

18.06.24 בשעה 18:00 במוז"א

 

https://hope.eretzmuseum.org.il/

מוז"א, מוזיאון ארץ־ישראל, תל אביב, משיק בשיתוף עם מפעל הפיס את הבית לצילום, אתר מקוון, ראשון מסוגו בישראל ובעולם, המשמש מרכז ידע ומחקר להיסטוריה של הצילום בארץ, מראשיתו ועד היום.

האתר, פרי חזונו של גיא רז, אוצר הצילום של מוז"א, משתף פעולה עם צלמים, ארכיונים, חוקרים ואוצרים על מנת להנגיש לקהל הרחב את ההיסטוריה העשירה של הצילום בארץ ואת תרומתם של הצלמות והצלמים לחברה ולתרבות הישראלית והעולמית.

הבית לצילום הוא אתר מתעדכן – יפורסמו בו תצלומים, מחקרים, עדכוני חדשות, סקירה היסטורית של הצילום בארץ לתקופותיו ומבחר מאמרים של טובי הכותבים על הצילום בארץ. צוות האתר ייזום פעולות שימור ומחקר וירחיב את הסיקור הכתוב והחזותי של 170 שנות צילום בארץ, על עבודתם של מאות צלמים מקומיים שפעלו כאן לאורך השנים. עוד יוצגו באתר תצלומים איקוניים שהם חלק מהזיכרון הקולקטיבי בישראל.

במסגרת השקת הבית לצילום, מוז"א משיק פרס לצילום ע"ש ורנר וענת בראון, בתמיכת הקרן להנצחת מורשתם. הפרס יוענק השנה לראשונה בשתי קטגוריות: פרס אמן בכיר בסך 50,000 ש"ח ופרס אמן צעיר בסך 30,000 ש"ח. 

פרס אמן בכיר מיועד לאמני צילום, אזרחי מדינת ישראל מעל גיל 55, הפעילים בתחום הצילום לפחות 20 שנה ברציפות, אשר עבודתם השאירה חותם בתרבות ובאמנות בישראל.

פרס אמן צעיר מיועד לאמנים ישראלים  בעלי תואר אקדמי באמנות או בצילום, אשר עבודותיהם הוצגו לפחות בשתי תערוכות מוכרות בארץ.

מועמדויות יתקבלו בין ה-18 ביוני 2024 ועד ה־18 באוגוסט 2024 בלבד.

הפרס יוענק במסגרת אירוע מיוחד שיתקיים במוזיאון במהלך שנת 2024.

מנכ"ל מוז"א, עמי כץ: "אנחנו גאים להשיק את הבית לצילום, מיזם חלוצי שיתעד, ישמר וינגיש את העושר של הצילום המקומי בארץ־ישראל ומורשתו. הצילום היה ונותר כלי תיעוד חשוב של המציאות והתרבות בארצנו, והבית לצילום יאפשר לנו לשתף את הסיפורים והדימויים הללו עם קהל רחב בארץ ובעולם. זהו המשך טבעי לפועלו של רז, שעוסק שנים רבות בהיסטוריה של הצילום המקומי ואני מבקש להודות לו על כך ותודה גם למפעל הפיס על תמיכתו החיונית במיזם משמעותי זה."

אוצר הצילום של מוז"א, גיא רז: "שלא כמו הציור והפיסול, ההיסטוריה של הצילום בארץ מתחילה כמעט באותה נקודת זמן כמו ההיסטוריה של הצילום בעולם המערבי. אני שמח כי מסע מחקרי אישי שהחל לפני 30 שנים מתפרסם, מתעדכן והופך לנגיש עבור הציבור הרחב תחת מוסד תרבות כמו מוז"א שיבטיח את שימור הידע. מחקר זה שהעבודה עליו עדיין בעיצומה הוא הוקרה לקהילת הצילום בארץ לדורותיה."

***

הבית לצילום – המרכז לתיעוד ומחקר של צילום מקומי

https://hope.eretzmuseum.org.il/

 

 

טלפון: 03-6415244

אתר אינטרנט של מוז"א: https://www.eretzmuseum.org.il/

עמוד פייסבוק: https://www.facebook.com/eretzmuseum/

עמוד אינסטגרם: https://www.instagram.com/eretzisraelmuseum/

יש לבדוק גם

אסופת יצירות

אסופת יצירות : שמיים ריקים / 'Empty Skies' (מעין ליבמן שרון) שם זמני /  Temporary …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.