יום רביעי , יולי 10 2024
חאנשי, הוט, HOT

חממת סם שפיגל לסדרות 3

 

יוצרת הסדרה "חאנשי", במאי הסדרה חזרות והמועמד הישראלי לאוסקר, יפתחו את הסדרות הבאות שלהם במחזור ה3 של חממת הסדרות של סם שפיגל 

 

שמונה פרויקטים ישראלים, נבחרו להשתתף בחממה השנה ויזכו לפיתוח וקידום בינלאומי. בין היוצרות והיוצרים שיפתחו את הסדרות החדשות שלהם במסגרת החממה: עליזה חנוביץ', היוצרת של "חאנשי" עם "המכתש הגדול"  סדרה חדשה על כת מסתורית בחווה אקולוגית, בועז פרנקל, במאי "חזרות" עם סדרת מתח חרדית "הבלש ממאה שערים", והבמאי תומר שושן, המועמד הישראלי לאוסקר, עם "האהיל" סדרת מתח שנוגעת בשואה. בין אורחי החממה דיוויד לוין, לשעבר ראש מחלקת הדרמה ב-HBO שיעביר כיתת אמן מיוחדת, בפתיחת החממה 

חממת סם שפיגל לסדרות, הכריזה על שמונה פרויקטים של יוצרות ויוצרים ישראלים שנבחרו להשתתף במהדורה השלישית של החממה שתיפתח בתחילת יוני 2024 בירושלים.  דייויד לוין, לשעבר ראש מחלקת הדרמה של HBO (שבתקופתו פותחו הסדרות "משחקי הכס", "דם אמיתי", "בלש אמיתי" ועוד) וכיום מנכ"ל תוכן של חברת התוכן אנונימוס שמפתחת את סרטיהם של אלפונסו קוארון וטאייקה וואייטיטי יעביר כיתת אומן ייחודית לחממה.

חממת סם שפיגל לסדרות נוסדה על ידי ביה"ס לקולנוע ולטלוויזיה סם שפיגל בתמיכת נטפליקס ובייעוץ אמנותי של הבמאי חגי לוי (תמונות מחיי נישואין, בטיפול). הפרויקטים הנבחרים לחממה, עוברים תהליך יסודי ואינטנסיבי של עריכת תסריטים על ידי חונכים מקצועיים מבכירי התעשייה המקומית, ביניהם נח סטולמן (הנערים, מלאך משחית), קרן מרגלית (פלפלים צהובים, הצבי), אוסי נשרי (עורכת תסריט, תמונות מחיי נישואין) וגל זייד (עורך תסריט חטופים, שעובד לסדרה הומלנד).  

ההכרזה על הפרויקטים הנבחרים לחממת הסדרות השלישית של סם שפיגל, מגיעה בעקבות הצלחת חממת הסדרות השנייה, ששיאה היה מוקדם יותר השנה באירוע הפיצ'ינג בפסטיבל הטלוויזיה היוקרתי Series Mania בצרפת. בין התומכים המרכזיים של חממת הסדרות נמנים, חברת ההפקות הבינלאומית New Mandate Films, שהפיקה לאחרונה את הסרט "השורד" של הבמאי בארי לוינסון, בכיכובו של בן פוסטר, ומפתחת פרויקטים בינלאומיים בתחומי הקולנוע והטלוויזיה סביב נושאים יהודיים וישראליים; המפיק גדעון תדמור, עיריית ירושלים וקרן העיזבון של סם שפיגל.

דנה בלנקשטיין-כהן, מנהלת סם שפיגל, ביה"ס לקולנוע וטלוויזיה: "במציאות כה קשה ושוברת לב באזור שלנו, התפקיד של יצירתיות מקבל משמעות עמוקה מתמיד. האפשרות לתת מקום לקולות מגוונים, אמיצים, אנושיים ויוצאי דופן, כאלה שצריכים להגיע למסך, אינה מובנת מאליה בימים אלה, ואנו אסירי תודה על האפשרות להעניק תקווה לעתיד טוב יותר ליצירה האמנותית". 

מור אלדר, מנהלת מחממות הקולנוע והטלוויזיה של סם שפיגל: "אנו גאים להוות קרן אור ליוצרים צעירים בזמנים קשים אלה ולתת להם הזדמנות להתעמק בסיפורים שלהם, שאנו בטוחים שיישבו את לב הקהל בעתיד".

על הפרויקטים במהדורה השלישית של חממת סם שפיגל לסדרות  2024 

 

המכתש הגדול

תסריטאית: עליזה חנוביץ

מפיק: מני אבירם

חברת הפקה: קסטינה תקשורת

 

לחווה אקולוגית בנגב, שבה מתאספות נשמות אבודות לעבד את האדמה, מגיעה דבורה (30), בהריון

מתקדם, בתקווה שרכישת מיומנויות כמו שמירת זרעים תפיג את החרדות שלה (התחממות כדור הארץ,

מלחמת עולם שלישית, מלנומה) ותכין אותה לקראת העתיד העגום המתקרב במהירות. ככל שתאריך

הלידה שלה מתקרב, היא מאמצת את התרבות הקהילתית, אבל כשאנשים מתחילים למות, דבורה מגלה את האמת על מה שקורה בחווה, וכישוריה עומדים למבחן.

 

עליזה חנוביץ׳, תסריטאית – עליזה, ילידת ברוקלין, עלתה לישראל ב-2011 כשהייתה בת 21, ולמדה בבית הספר סם שפיגל לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים. זוכת פרס האקדמיה לטלוויזיה על הסדרה ״חאנשי״ ששודרה בהוט ב-2023, אותה יצרה וכתבה.

 

קסטינה תקשורת, חברת הפקה – קסטינה תקשורת היא מחברות ההפקה המובילות בישראל. קטלוג הסדרות המתוסרטות שלה כולל את העונה הראשונה של "פאודה"; את "בלאדי מורי", זוכת פרס הקומדיה בפסטיבל סירייס מאניה 2002; את "חאנשי", שהתקבלה לפסטיבל סאנדנס; ושתי עונות של "הטבח".

 

בלש במאה שערים

תסריטאי: בועז פרנקל

מפיק: איתן מנצורי

חברת הפקה: ספירו סרטים

 

חוקר פרטי חרדי ממאה שערים נשכר על ידי אלמנה צעירה למצוא את אחי בעלה המנוח, אותו מעולם לא הכירה, על מנת שייתן לה "חליצה" בטקס הלכתי וכך תוכל להתחתן בשנית. החיפוש אחר אותו אח מסתורי שואב את החוקר לפרשת שחיתות עמוקה, ולוקח אותו עד להמבורג, שם הוא נחשף לחיי הלילה של קהילת הלהט"ב המקומית ולסוד גדול משציפה.

 

בועז פרנקל, תסריטאי – במאי, עורך, תסריטאי, למד קולנוע בסם שפיגל ווידאו ארט בבצלאל.
סרט הגמר שלו "212" זכה בפרס סרט הסטודנטים הטוב ביותר בפסטיבל סן-סבסטיאן ופסטיבלים נוספים בעולם. סרטו הקצר השני "קילומטר 147" זכה בפרס אופיר לסרט הקצר הטוב ביותר.
זוכה פרס הטלוויזיה הישראלית על בימוי הסדרה "חזרות".

 

ספירו סרטים, חברת הפקה – ספירו סרטים היא חברת הפקות המתמחה בהפקת סרטי קולנוע וסדרות טלוויזיה מתוסרטות לשוק המקומי והבינלאומי, החברה הוקמה ב-2013 על ידי איתן מנצורי ויהונתן דובק. ב-2021 ספירו הקימה יחד עם תשע חברות הפקה עצמאיות בעולם את ״הקריאטיבס״ גוף שמטרתו לפתח פרויקטים לשוק הבינלאומי.

האהיל

תסריטאי: תומר שושן

מפיקה: עדי ארבל

חברת הפקה: יואב גרוס הפקות

 

עומר אטיאס (36), חוקר פרטי, נשלח על ידי ניצול השואה יוסף אדלר (89) לברלין למצוא עבורו פריט ממורשתה של אילזה קוך, מפקדת מחנה בוכנוואלד – אהיל שנעשה מעור הגב שלו.

 

תומר שושן, תסריטאי – במאי ותסריטאי ישראלי, בוגר מנשר לקולנוע. במהלך לימודיו ביים וכתב סרטים קצרים שהשתתפו בפסטיבלים רבים בעולם. סרטו העצמאי ״עין לבנה״ היה מועמד לפרס הסרט הקצר באוסקר האמריקאי בשנת 2021, וקטף 61 פרסים מתוך מאות פסטיבלים בהם השתתף.

 

יואב גרוס הפקות, חברת הפקה – יואב גרוס הפקות הוקמה בשנת 2000, ומאז היא כוח פעיל ודומיננטי ביצירת תוכן ישראלי מעניין ומגוון לקהל בישראל וברחבי העולם. לחברה קטלוג הפקות עשיר ומגוון ובו שלל תוכניות טלוויזיה מוצלחות וזוכות פרסים. הפקות החברה נמכרו בעולם ל: NETFLIX, HBOMAX, CANAL+, APPLE TV+, ARTE ועוד.  

 

בנות טובות הולכות לגיהנום

תסריטאיות: בר כהן, טוהר שרמן פרידמן

מפיקה: שלומית ארביב

חברת הפקה: דורי מדיה

 

טוהר (17), נערה מתנחלת וביתו של הרב הראשי של היישוב קדומים, מחליטה להיפרד מאלוהים.

 

בר כהן, תסריטאית – תסריטאית ויוצרת קולנוע. בוגרת מסלול תסריטאות בבית הספר סם שפיגל לקולנוע וטלוויזיה בהצטיינות. כיום עובדת על סרטה הראשון באורך מלא, קופרודוקציה ישראלית – צרפתית – קולומביאנית בתמיכת קרן גשר וקרן ערבה, סדרת רשת דוקומנטרית ועוד.

 

טוהר שרמן-פרידמן, תסריטאית – סופרת, מאיירת, מקעקעת ויוצרת קומיקס. בוגרת לימודי תקשורת חזותית ומסלול איור במכללת שנקר. הרומן הגרפי הראשון שלה ״בנות טובות הולכות לגיהנום״ יצא לאור ותורגם לשפות רבות. ספר ההמשך ״מלאך חבלה״ יצא לאור במרץ האחרון בצרפת. 

 

שלומית ארביב (דורי מדיה), מפיקה – מפיקה ראשית ואחראית תוכן בסומיוקו דורי מדיה. מלווה את הפרויקטים משלב הפיתוח עד עליה לשידור. בין ההפקות הבולטות: ״על הספקטרום״, ״ברלין בלוז״, ״מפלצות קטנות״, ״פרפר נחמד״, ״מקיף מילאנו״, ״הבלתי חשובים״, ״המדרשה״ ועוד רבות.

 

הכלה

תסריטאי: עדי עדואן

מפיק: איתי תמיר

חברת הפקה: לילה סרטים

 

בעולם הדרוזי המסתורי, חוקר משטרה יהודי מתמודד עם היעלמותה של ילדה בת 8 ועם רשת של

סודות מיסטיים, במסע לחשיפת האמת.

 

עדי עדואן, תסריטאי – עדי עדואן, תסריטאי, במאי ומפיק קולנוע וטלוויזיה זוכה פרסים. בין סרטיו ״ערבאני״ (סרט עלילתי באורך מלא) הנחשב לסרט הדרוזי הראשון שנעשה בישראל, ״האדם השלישי״, ״התנגשות הציוויליזציות״, ״מקום בקצה העולם״ ו״להגשים את החלום״.

 

איתי תמיר, מפיק – איתי תמיר הוא מפיק המתמחה בסרטי ארטהאוס והבעלים של חברת ההפקות לילה סרטים. רבים מהסרטים שהפיק השתתפו בפסטיבלים ברחבי העולם וגרפו בהם פרסים. בין סרטיו: "השוטר" של נדב לפיד (מפיק, 2011), "לא בתל־אביב" של נוני גפן (מפיק שותף, 2012), "ערבאני" של עדי עדואן (מפיק, 2014)  ו"האופה מברלין" של אופיר ראול גרייצר (מפיק שותף, 2017)

 

הפה

תסריטאיות: אורית זמיר, שירי נבו פרידנטל

מפיק: יואב רועה

חברת הפקה: גם סרטים

 

בהשראת אירועים אמיתיים, הסדרה חושפת את סיפור חייהן של נשים יהודיות אשר אולצו לעבוד בתעשיית המין כחלק מארגון הפשע הבינלאומי היהודי "צבי מגדל" בתחילת המאה ה-20, ועל האישה יוצאת הדופן אשר נאבקה בארגון והביאה להפלתו.

 

אורית זמיר, תסריטאית – אורית זמיר היא יוצרת ומפיקה זוכת פרסים בתחום הטלוויזיה והקולנוע. היא יצרה וכתבה את הסדרה "האמת" עם דפנה לוין (כאן 11, לארה"ב, צרפת, אוסטרליה ועוד) ואת הסרט הקצר  "בייביסיטר" (הסרט הטוב ביותר פסטיבל חיפה), והפיקה את הסרטים ״המשלחת״ של אסף סבן (פסטיבלי ברלין וירושלים), ״אסיה״ של רותי פריבר (טרייבקה, ירושלים) ועוד. 

 

שירי נבו פרידנטל, תסריטאית – שירי נבו פרידנטל במאית, תסריטאית ותובעת בפרקליטות בעברה. סרט הביכורים שלה באורך מלא "כל מה שאני יכולה" ערך את בכורתו בפסטיבל ירושלים 2022 ולאחר מכן הופץ מסחרית בישראל, ארצות הברית וקנדה. כרגע עובדת על מספר פרויקטים לטלויזיה ולקולנוע וכן מרצה במחלקת הקולנוע של מנשר. 

 

גם סרטים, חברת הפקה – גם סרטים הוא בית הפקה לסרטי קולנוע וסדרות טלויזיה בתחום העלילתי והדוקומנטרי. החברה הוקמה ב 2008 על ידי יואב רועה ואורית זמיר, בוגרי בית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סם שפיגל בירושלים. החברה מביאה אל המסך יצירות השואפות לאתגר את השדה הקולנועי ולייצר שיח אמנותי משמעותי.

 

ואיפה זה פוגש אותך?

תסריטאים: מארק גריי, ניתאי גת

מפיקה: עדי בר יוסף

חברת הפקה: אנדמול שיין ישראל

 

בחור אובדני שמסרב להשלים עם התאבדות הפסיכולוג שלו מאחד כוחות עם שלושה מטופלים נוספים כדי להוכיח שמותו היה למעשה רצח.

 

מארק גריי, תסריטאי – מארק גריי, תסריטאי אמריקאי שגר ועובד בתל אביב, כותב סדרות, סרטים ופרסומות. הוא כתב פרקים של ״טהרן״ (עונה 2, כאן 11 / אפל טי.וי. פלוס), וסדרת הרשת שלו ״דרעקולה״ (כאן דיגיטל) הועמדה לפרס האקדמיה ב2019.   

 

ניתאי גת, תסריטאי – ניתאי גת הוא תסריטאי שגר עם זוגתו ובנם הפעוט בגבעתיים. מפתח בימים אלה מספר פרוייקטים יחד עם חברות הפקה מובילות. בעל תואר ראשון בתסריטאות מאוניברסיטת תל אביב.

 

אנדמול שיין, חברת הפקה – אנדמול שיין ישראל היא אחת מחברות ההפקות המובילות בישראל. החברה חלק  מקבוצת Banijay. לאורך השנים זכתה החברה לפרסים רבים והתוכניות שלה מגיעות להישגים משמעותיים, אהדה ולעניין בקרב צופים והמבקרים. בחברה קיים צוות אנשי תוכן מהשורה הראשונה ומפיקים בעלי ניסיון עשיר. 

 

לעבור את הגבול

תסריטאית: ריטה בורודיאנסקי

מפיקה: אסנת סרגה

חברת הפקה: פרמאונט ישראל – ענני סטודיוס

 

ליז אנג'ל (22), חתולת רחוב שורדת החולמת לצאת מהמקום בו גדלה, מוצאת עבודה בגיהנום עלי האדמות – במעברים שמפרידים בין ישראל לגדה המערבית. אבל דווקא בתוך הגיהנום הזה היא מוצאת משפחה אלטרנטיבית חדשה ושותפות גורל זהה, מעבר לקו הירוק.

 

ריטה בורודיאנסקי, תסריטאית – במאית, תסריטאית ומלהקת שמועמדת פעמיים בטקס פרסי אופיר. סרטה הקצר "פסק זמן" זכה בפסטיבל היוקרתי הולי שורט בסרט המתח הטוב ביותר והיה מועמד לפרס אופיר. בימים אלה, ריטה עובדת על סרט הביכורים שלה "מעברים" שקיבל מענק פיתוח מקרן רבינוביץ, זכה במקום השני בחממת סם שפיגל, בפסטיבל הקולנוע לסרטים במזרח התיכון בקפריסין, בפסטיבל הסרטים בחיפה ובתחרות הבינלאומית WIFTI.

 

ענני סטודיוז, חברת הפקה – סטודיו עטור פרסים מבית פראמונט האחראי לפיתוח והפקה של תוכן מגוון וחדשני שחולש על מגוון רחב של ז'אנרים וקהלי יעד, החל מדרמה ומתח ועד קומדיות פרועות וסדרות מצליחות לילדים, נוער ולגיל הרך. ענני סטודיוז, הוא מבתי ההפקה הישראלים הבודדים שהצליחו לייצר שיתופי פעולה עם פלטפורמות בינלאומיות מובילות בהן NETFLIX, MTV, Nickelodeon, BBCו-HBO.

 

יש לבדוק גם

אסופת יצירות

אסופת יצירות : שמיים ריקים / 'Empty Skies' (מעין ליבמן שרון) שם זמני /  Temporary …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.