יום רביעי , יולי 3 2024
יולי 2024 ב- yes דוקו

יולי 2024 ב- yes דוקו

 

בחודש יולי נשדר בבכורה שתי סדרות ישראליות חדשות –

 

הרב עובדיה יוסף: מלך הספרדים |King of the Sephardim 

בכורה: ימים רביעי-חמישי,

3-4.7, שעה 21:00 ב-yes דוקו, 

ב-yesVOD וב-STINGTV.

שני הפרקים יעלו ב-3.7 ל-VOD.

פסטיבל דוקאביב 2024

סיפורו של הרב הנערץ, חתן פרס ישראל לספרות תורנית, שעלה מבגדד והפך לאגדה עוד בחייו, השפיע על מיליוני אנשים, ועבר תהפוכות רבות בחייו – פוליטיות ומשפחתיות.

הבמאי עופר פנחסוב ("התזמורת", "אהובה עוזרי: צלצולי פעמונים") קיבל גישה ייחודית לאנשים שהיו הקרובים לו ביותר, ומביא בסרטו החדש חשיפות בלעדיות – אישיות ופוליטיות, כמו גם ארכיון נדיר שיוקרן לראשונה. 

זהו סיפורו של אדם פורץ דרך, שעבר הרבה תהפוכות בחייו – ציבוריות ואישיות; מהפכן שנתן קול לרבים שחשו שקולם לא נשמע. אבל בה בעת היה אדם פרגמטי ומתון. וכך היתה גם היהדות שלו.

 

תסריט, בימוי, עריכה והפקה: עופר פנחסוב | תחקיר : עופר פנחסוב ואלונה עבאדי | תחקיר ויזואלי: עופר פנחסוב וחגית בן יעקב | צלם: דנור גלזר | מוזיקה: משה דעבול | גרפיקה ואנימציה: יניב כהן | עיצוב פס קול : רונן נגל 

הסרט הופק עבור yes דוקו בתמיכת קרן גשר וקרן מקור

(2X60 דק', ישראל, 2023)

 

בלב התביעה | The Prosecution

בכורה: ימי חמישי ושני, החל מה-11.7, בשעה 21:00, ב-yes דוקו,

ב-yesVOD ובSTING+. כל פרקי הסדרה יעלו ל-VOD ביום חמישי, 11.7.

פסטיבל דוקאביב 2024

לראשונה על המסך: הצצה חסרת תקדים לעבודת הפרקליטות הפלילית בירושלים. 

לראשונה בהיסטוריה צוות צילום נכנס למסדרונות ולחדרי חדרים של פרקליטות פלילית ותיעד את עבודת הפרקליטות על תיקים מתנהלים, בזמן אמת. 

במרכז הסדרה מספר פרשיות ידועות, ביניהן רצח מיכל סלה והפגיעות המיניות שביצע הפסיכולוג יובל כרמי, והתמודדות התובעים עם דילמות מקצועיות ודרמות אנושיות שנשארות מחוץ לסיקור התקשורתי הקר. 

זו היא הצצה נדירה אל מאחורי הקלעים של ההליך המשפטי בישראל. 

 

בימוי, עריכה וצילום: ראובן ברודסקי | תסריט: ראובן ברודסקי, רוני ריינר, דורית בלר דה בר | תחקיר: רוני ריינר | עיצוב פסקול: אבי מזרחי | מוזיקה: יחזקאל רז | הפקה – שולה שפיגל, דנה עדן וטל לויתן – "דנה ושולה הפקות".

הסדרה הופקה עבור yes דוקו בתמיכת קרן רבינוביץ' – פרוייקט קולנוע. (5X35 דק', ישראל, 2024)

 

פרקי הסדרה:

פרק 1 – שלושה תיקים חדשים מונחים על שולחנם של פרקליטי מחוז ירושלים. אחד מהם הוא תיק הרצח של מיכל סלה בידי בעלה. על שגיא וצוותו לגבש כתב אישום על רצח באכזריות יתרה כאשר סימן שאלה גדול מרחף מעל התיק.

פרק 2 ענת, תובעת בכירה, מקבלת תיק המחזיר אותה לתחילת דרכה כפרקליטה צעירה כשלקחה חלק בתיק גדול נגד כת אכזרית שהתעללה בילדים. כעבור שנים רבות, אחד מקורבנות הכת חוזר אליה כנאשם.

אחרי יום עדויות מאוד אמוציונלי בתיק הרצח של מיכל סלה, שגיא מספר לראשונה למשפחתה פרטים אודות ליל הרצח.

פרק 3 – הפרקליטות מגישה כתב אישום נגד הפסיכולוג הידוע יובל כרמי- המומחה לטיפול בטראומות מיניות, על כך שבמהלך טיפול פגע מינית בשתים מהמטופלות שלו. אחת הנפגעות, קים אריאל ארד, טוענת שכתב האישום בעניינה לא חמור מספיק ומנסה לשכנע את הפרקליטות להחמיר את סעיף האישום.

פרק 4 – משפט הרצח של מיכל סלה נמשך כבר שנה וחצי ועדיין לא ברור מה אירע באותו הלילה בין מיכל לבעלה שרצח אותה. היום סוף-סוף הרוצח עולה לדוכן העדים כדי לספר את גרסתו.

הפסיכולוג יובל כרמי הודה והורשע בביצוע עבירות מין במטופליו. התיק עובר לשלב העונש. על אף זעקתה של קים לדרוש עונש מקסימום, על הפרקליטות להתחשב גם בנאשם ובנסיבות המקלות עימו.   

לא קל להיות תובע ערבי בירושלים. כריסטיאן- פרקליט ערבי צעיר, מקבל תיק בטחוני בו נאשם קטין פלשתיני. העבודה על התיק גורמת לו לתהיות קשות על המערכת ועל מקומו בה.

פרק 5 – תיק הרצח של מיכל סלה מגיע להכרעה הדרמטית, אבל גם לאחריה לתובע שגיא נותר חוב אחרון למשפחתה של מיכל.

 

ובמקביל לסדרה הישראלית, נשדר בבכורה גם את סדרת הרכש המדוברת שעוסקת גם היא בתחום מערכת המשפט האמריקאית 

 

מבוי סתום: איך אמריקה עיצבה את בית המשפט העליון 

Deadlocked: How America Shaped the Supreme Court

בכורה ב-yesVOD ובSTING+: כל פרקי הסדרה החל מיום שלישי, 9.7. 

שידור בימי חמישי ושני, מה-11.7, בשעה 21:35, ב-yes דוקו.

סדרה חדשה העוקבת אחר ההיסטוריה המודרנית של בית המשפט העליון של ארה"ב, כמו גם אחרי השופטים, הקרבות והפסיקות שעיצבו את אמריקה.

הבמאי זוכה פרס האמי, דון פורטר, מביא בארבעת פרקי הסדרה סוגיות משפטיות מההיסטוריה המודרנית של ארה"ב שהשפיעו ומשפיעות עד היום על מערכת החוק האמריקאית, מראה כיצד האיזון האידיאולוגי של בית המשפט העליון השתנה לאורך השנים ובוחן את הקשר בין עתיד בית המשפט לעתיד האומה. 

הסדרה נעה משורת הפסיקות התקדימיות בנושאי הפרדה בין-גזעית, אפליה מתקנת, חוקים למען מיעוטים וזכויות להפלות, שקבע בית המשפט בראשות הנשיא ארל וורן בשנות ה-50 וה-60, דרך  חוסר האמון שהלך וגבר בשנות ה-90 ועד המאבקים הפנימיים ב-2022, לאור ההדלפה חסרת התקדים של פסיקת דובס נגד ארגון הנשים בג'קסון, הכרעה שהפכה על פיה את "רו נגד ווייד". כל אלו מוצגים בעזרת ארכיונים נדירים, לצד ראיונות עם עיתונאים, פוליטיקאים ואנשי חוק ומשפט.

בימוי: דון פורטר (4X60 דק', ארה"ב, 2023). לצפייה בטריילר.

 

פרקי הסדרה:

פרק 1 – בשנות ה-50 וה-60, בית המשפט העליון, בראשות הנשיא, ארל וורן, נלחם להרוס את שיטת ההפרדה הבין-גזעית בבתי ספר ומשתמש בחוק כדי לבנות חברה צודקת יותר. זהו עידן של החלטות פרוגרסיביות המרחיבות את זכויות המיעוטים, הנאשמים הפליליים והעניים, כאשר תפקידו של בית המשפט העליון בחיים האמריקנים הופך לבולט יותר.

פרק 2 – תנועה משפטית ופוליטית שמרנית חדשה מתגברת כתגובת נגד לבית המשפט של וורן. זו הופכת במהרה לקואליציה משפיעה יותר ויותר הקובעת את הכיוון של בית המשפט והמדינה בעשורים הבאים.

פרק 3 – משנות ה-90, בית המשפט העליון נע בין שמאל לימין על פי ההחלטות של השופטים סנדרה דיי אוקונור ואנתוני קנדי – שניהם מונו על ידי נשיאים רפובליקנים וערכו הצבעות מרכזיות בבית משפט שחולק באופן הדוק בין ליברלים ושמרנים. פסק הדין "בוש נגד גור", בין השנויים במחלוקת, חילק את האומה וקרא תיגר על התפיסה שבית המשפט פועל באופן עצמאי ונפרד מהפוליטיקה המפלגתית. כשג'ורג' וו. בוש מתמנה לנשיא, זו ההזדמנות שלו לשנות באופן דרמטי את האיזון עם המועמדים שלו ובית המשפט העליון נכנס לעידן חדש של קיטוב אידיאולוגי.

פרק 4 – לאחר שהסנאט חוסם את מינויו של השופט מריק גרלנד, השופטים השמרנים ניל גורסוץ',  ברט קוואנו ואיימי קוני בארט משנים את ההרכב האידאולוגי של בית המשפט העליון. בעידן טראמפ הוא נע ימינה באופן נחרץ. עם פסיקות מאד שנויות במחלוקת, כמו בפסק דין דובס, לביטול "רו נגד ווייד".  בית המשפט של שנות ה-2020 מתמודד יותר ויותר עם האשמות של מפלגתיות קיצונית, שכן נראה שהרוב הצעיר והשמרני שלו הולך לעצב את החיים האמריקאים בעשורים הקרובים. 

 

וסרט נוסף חדש על מערכת המשפט האמריקאית, מזווית אחרת: 

 

משפטיו של אלן דרשוביץ | The Trials of Alan Dershowitz

בכורה: יום שני, 29.7, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+. 

פסטיבל DOCNYC 2023

נקודת מבט חדשה על עורך הדין הפרובוקטיבי והשנוי במחלוקת, אלן דרשוביץ.

עורך הדין, אלן דרשוביץ, מוכר כעורך דין פלילי המייצג לקוחות ידועים, ביניהם דונלד טראמפ, או ג'יי סימפסון וג'פרי אפשטיין. ההגנה הבלתי מעורערת שלו על זכויות חוקתיות וחירויות אזרחיות מצליחה תמיד לעורר הערצה, מצד אחד, ולפלג ולעורר מחלוקת, מן הצד השני. 

הסרט "משפטיו של אלן דרשוביץ", מסופר בעזרת דרשוביץ עצמו, מביא את ניצחונותיו הבולטים וההפסדים הפחות מוכרים שלו, כמו גם את מאבקו בבית המשפט מול אחת מקורבנותיו של אפשטיין, שהאשימה אותו בהתנהגות מינית בלתי הולמת. 

לצידו של דרשוביץ מתראיינים בסרט גם עורכת הדין הפמיניסטית, גלוריה אלרד, העיתונאית מייגן קלי ומייק טייסון.

בימוי: ג'ון קרטין (119 דק', ארה"ב, 2023)

לצפייה בטריילר

 

המלצות העורכים מהיבול הבינלאומי:

 

פיי | Faye

בכורה: יום ראשון, 14.7, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+. 

פסטיבל קאן 2024

לראשונה, סרט תיעודי חדש מביא את סיפורה של שחקנית הקולנוע האמריקאית, פיי דאנאווי, זוכת פרס האוסקר® (על משחקה בסרט "רשת שידור"), פרס האמי® ושלושה פרסי גלובוס הזהב®.

דאנאוויי מספרת בסרט בגילוי לב על האתגרים והניצחונות בקריירה המפוארת שלה, כשמילאה תפקידים פורצי דרך ב"בוני וקלייד", "צ'יינהטאון" ו"רשת שידור", לצד הפספוס שהיא חשה לגבי הסרט "אמא יקירתי". דרך הרהורים שלה, אנו למדים על המאבקים האישיים שלה עם בעיות נפשיות והפרעה דו-קוטבית, על ההיסטוריה המשפחתית שלה, וכיצד הדמויות שגילמה עדיין משפיעות על מי שהיא היום. 

בסרט מתראיינים גם בנה ליאם, כמו גם עמיתים וחברים, ביניהם – השחקנים שרון סטון ומיקי רורק והבמאי ג'יימס גריי.

בימוי: לורן בוזארו (91 דק', ארה"ב, 2023)

 

נשימה אחרונה | Last Breath

בכורה: יום רביעי, 31.7, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+. 

מאבק הישרדות מותח ובלתי אפשרי של צוללן שמצא עצמו מנותק מאויר על קרקעית הים.

כריס למונס, חבר בצוות צלילה למשימות תת-ימיות, נשלח בספטמבר 2012 לתיקון צינורות נפט בעומק 100 מטר במעמקי הים הצפוני, הרחק מחופי סקוטלנד. הספינה ממנה צלל עגנה מעל הנקודה בה עבד וסיפקה לו אויר ומים חמים שנדרשו לצורך שהייה ממושכת בתנאי הקור הקשים באזור. אך אז קרתה תקלה במחשב הספינה וצינורות האוויר והמים החמים נקרעו. כריס מצא עצמו מנותק על קרקעית הים. צוות חילוץ יכל להגיע אליו תוך 30 דקות, אבל במיכל החמצן שלו  נותרו רק 5 דקות של אוויר. 

הסרט עוצר הנשימה מביא את הסיפור המטורף של הצלתו, בעזרת הקלטות מצמררות, צילומי וידאו אמיתיים מהאירוע, שחזורים וראיונות. סיפור שנגמר בצורה שאף אחד לא הצליח לחזות.

בימוי: ריצ'רד דה קוסטה ואלכס פרקינסון (90 דק', אנגליה, 2019). 

לצפייה בטריילר

 

מינוס 40: המרוץ הקשה ביותר בעולם

40 Below: The Toughest Race in the World 

בכורה: יום שלישי, 16.7, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+. 

איך רצים, רוכבים או גולשים 218 קילומטר במינוס 40 מעלות?

ביום הקר ביותר בשנה, במקום הקר ביותר על גבול אמריקה-קנדה, נפתח האולטרה-מרתון Arrowhead 135"", שממש אינו מיועד לבעלי לב חלש. למתחרים יש 60 שעות לרוץ, לרכוב על אופני שטח או לגלוש במשך שלושה ימים ביערות מכוסים שלג, עם עזרה בתחנות ביניים או בלי עזרה (לפי בחירתם). התמוטטות, הזיות, כוויות קור, רעב או אפשרות לקפוא למוות, כל אלו הם סיכונים שהמשתתפים מוכנים לקחת. 

איש הברזל לשעבר, "אפי" ביל ברדלי, מקווה להשלים את המרוץ אחרי כמה ניסיונות כושלים, והשנה הוא מחליט להתאמן בפריזר ענק של בשרים. לגיאולוגית, ליאה גרון, הניסיון הקודם על מגלשיים במרוץ כבר הסתיים באסון, אך היא מסרבת לוותר על חציית קו הסיום.

במאי הסרט המרהיב הזה, מריוס אנדרסון, צולל עמוק לתוך הקור המקפיא כדי לשמוע את הסיפורים האישיים ולגלות מהם המניעים המפתיעים של האנשים, שמחליטים לקחת  חלק במרוץ הסיבולת הקשה ביותר בעולם. 

בימוי: מריוס אנדרסון (60 דק', ארה"ב, 2024). 

לצפייה בטריילר

 

אקו | The Echo  

בכורה: יום חמישי, 25.7, בשעה 22:55 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+. 

זוכה פרס הסרט התיעודי – פסטיבל ברלין 2023, פסטיבל ירושלים 2023

זוכה פסטיבל ברלין 2023 לוקח אותנו אל הכפר המקסיקאי אל־אקו, "ההד", שמתקיים מחוץ לזמן. אחרת איך אפשר להסביר את הקסם הפראי שבתוכו חיים תושביו? השלג מאיים על הכבשים, השמש מצילה את התבואה, החיים והמוות סובבים במעגל והשתיקות חושפות אהבה. ילדי המקום, בני משפחה קטנה שעובדים הרבה ומשחקים מעט, לומדים על בשרם שיעורים באחריות, פרידה ומרד. מעטים הם הסרטים הדוקומנטריים שאפשר לשכוח שהם מתעדים מציאות. סרטה של טטיאנה הואזו הוא בדיוק כזה: הצילום, הפסקול והעריכה המופתיים הופכים אותו ליצירה פיוטית ומהפנטת הפורטת על כל החושים. 

בימוי: טטיאנה הואזו (102 דק, מקסיקו/גרמניה, 2023). 

לצפייה בטריילר

 

* * *

 

1 ביולי – 6 ביולי

 

מלכודת הפרסומות של גוגל

Click Trap: The Dark Side of Google's Advertising System

בכורה: יום ראשון, 2.7, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+. 

פסטיבל Hot Docs 2024

האם לא הגיע הזמן להסדיר את הפרסום באינטרנט?

מערכות פרסום פרוגרמטיות הן שאחראיות להצבת הרוב המכריע של המודעות הדיגיטליות ברשת, תוך שימוש באלגוריתמים מתוחכמים כדי להתאים אוטומטית מוצרים ללקוחות פוטנציאליים. רק קומץ של חברות גדולות בתחום הטכנולוגיה והמדיה החברתית שולטות בטכנולוגיה הזו, ועוזרות לשמור על המונופול שלהן בתעשייה הזו שמגלגלת מיליארדי דולרים. 

הסרט החדש יחשוף, בעזרת פאנל של מומחים בתחום, כיצד אותה כלכלת פרסום דיגיטלית גם עוזרת לתדלק הונאות, דיס-אינפורמציה ושנאה קיצונית באינטרנט, מה שהופך "יוצרי תוכן" מפוקפקים ואפילו פושעים למאוד עשירים. איך משפיע העולם האמיתי על הפרסום הדיגיטלי של חברות עסקיות והאם יש דרך בטוחה ואתית יותר לעשות עסקים?

בימוי: פיטר פורטה (52 דק', ספרד, 2024). 

לצפייה בטריילר

 

הרב עובדיה יוסף: מלך הספרדים |King of the Sephardim 

בכורה: ימים רביעי-חמישי, 3-4.7, שעה 21:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD 

וב-STINGTV.

ראה עמ' 4

 

7 ביולי – 13 ביולי

 

13 ימים | 13 Days

בכורה: ראשון-שלישי, 7-9.7, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+. 

כל פרקי הסדרה יעלו ל-VOD ביום ראשון, 7.7.

ב-13 בינואר 2019, במהלך טיול עם משפחתו, ז'ולן רוזלו, בן השנתיים, נפל לבאר בעיירה ספרדית במאלגה. הבור, שנחפר שלא כחוק, היה בקוטר של 25 ס"מ בלבד ובעומק של 71 מטר ולא ניתן היה להחדיר לתוכה אדם בוגר שיחלץ את הילד. 

הסדרה, בת 3 פרקים, מלווה את מבצע ניסיון החילוץ המורכב, שלקחו בו חלק יותר מ-300 בני אדם ומכונות כבדות. תוך כדי שצוות החילוץ מאלתר פתרונות יצירתיים, ואף עושה לא מעט טעויות בדרך, נאלצו הוריו של ז'ולן להתמודד גם עם ספקולציות בנוגע לאחריותם לאירוע, שסוקרו בהרחבה בתקשורת, ומחלוקות פוליטיות בין ממשלות. למרבה הצער, האירוע הסתיים לאחר 13 ימים בצורה טראגית.

(3 X 50 דק', ספרד, 2023)

 

מבוי סתום: איך אמריקה עיצבה את בית המשפט העליון 

Deadlocked: How America Shaped the Supreme Court

בכורה ב-yesVOD ובSTING+: כל פרקי הסדרה החל מיום שלישי, 9.7. 

שידור בימי חמישי ושני, מה-11.7, בשעה 21:35, ב-yes דוקו.

ראה עמ' 6

 

בלב התביעה | The Prosecution

בכורה: ימי חמישי ושני, החל מה-11.7, בשעה 21:00, ב-yes דוקו,

ב-yesVOD ובSTING+. כל פרקי הסדרה יעלו ל-VOD ביום חמישי, 11.7.

ראה עמ' 5

אלופים על גלגלים | Quad Gods  

בכורה ב-yesVOD ובSTING+: מיום חמישי, 11.7.

פסטיבל טרייבקה 2024

סרט תיעודי מעורר השראה העוקב אחר חייהם של שלושה ניו יורקרים הסובלים משיתוק מוחין ונפגשים במעבדה לשיקום נוירולוגי-ספורטיבי בביה"ח "מאונט סיני". 

ארבעתם מהווים את נבחרת ה-eSport הראשונה בעולם שמורכבת מחולי CP, ובמחלקה הם מאתגרים את המוח שלהם בדרכים חדשות כחלק מתהליך הריפוי. 

בלייק, פרנטיס וריצ'רד חייבים לנווט את דרכם בניו יורק, לפרנס את משפחותיהם ולהתעמת עם יכולותיהם, בזמן שהם רודפים אחר החלום המשותף שלהם להתחרות בספורט אלקטרוני.

זהו סיפור על ידידות, הישרדות ומתח שמערערים את ההנחה שלנו לגבי מוגבלות.

בימוי: ג'ס ג'קלין (90 דק', ארה"ב, 2024)

 

14 ביולי – 20 ביולי

 

פיי | Faye

בכורה: יום ראשון, 14.7, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+. 

ראה עמ' 8

 

מינוס 40: המרוץ הקשה ביותר בעולם

Below: The Toughest Race in the World 40

בכורה: יום שלישי, 16.7, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+. 

ראה עמ' 9

החלל הפרוע | Wild, Wild Space

בכורה ב-yesVOD ובSTING+: מיום חמישי, 18.7.

פסטיבל DC/DOCS 2024

פחות ממאה קילומטרים מעל ראשינו נמצא הנדל"ן היקר ביותר ביקום: מסלול כדור הארץ הנמוך (עד גובה 2000 ק"מ). זהו שטח מחוץ לכדור הארץ, מערב פרוע גלקטי, שבו הבוקרים הם אנשי החזון, מומחי החלל ובעלי ההון, שנלחמים כבר על הבעלות הנדל"ניסטית של העתיד. 

מנמלי חלל בקצה כדור הארץ ועד לקהילות מקומיות שעוברות טרנספורמציה ומשתנות על ידי הטכנולוגיות הללו, הסרט החדש מציג בפני הצופים את העולם הקריטי והלא ידוע הזה, תוך התמקדות  בתחרות העזה בין שני אנשי חזון ומייסדי חברות טילים מתחרות, כריס קמפ ופיטר בק. המשימה של שניהם היא מעבר לתחרות גרידא; זוהי הצעה אסטרטגית להתעלות זה על זה, לשבש את הדומיננטיות הקוסמית של אילון מאסק ולתבוע נתחים משמעותיים בתעשיית החלל המתפתחת. בין ניצחונות ואתגרים, קמפ ובק פותחים עידן חדש לחקר החלל במסלול כדור הארץ הנמוך ומחוצה לו. 

בימוי: רוס קופמן (93 דק', ארה"ב, 2024)

 

21 ביולי – 27 ביולי

 

אקו | The Echo  

בכורה: יום חמישי, 25.7, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+. 

ראה עמ' 9

 

פיט רוז: מורחק לכל החיים

Charlie Hustle & The Matter of Pete Rose 

בכורה ב-yesVOD ובSTING+: כל ארבעת הפרקים, החל מה-26.7.

הוא היה מלך החבטות של ליגת הבייסבול בכל הזמנים, אבל ב-24 באוגוסט, 1989, הוא נאלץ להרים ידיים במאבק שלו נגד ליגת הבייסבול והסכים לחתום על הסכם לפיו הוא מורחק לכל החיים מכל פעילות הקשורה לליגת הבייסבול. הסיבה להשעייתו החמורה של רוז הייתה תוצאותיה של חקירה ממושכת שהוביל נגדו הקומישינר של ה-MLB באותם ימים, בארט ג'יאמטי, באשמת הימור על משחקי הליגה, כולל אלה של הקבוצה בה כיכב ואימן, "סינסינטי רדס".

אגב, שמונה ימים לאחר ההכרזה הדרמטית של ג'יאמטי, הוא נפטר מהתקף לב פתאומי.

סדרת הדוקו-ספורט החדשה מביאה את סיפור הקריירה של שחקן הבייסבול המצטיין, שיכל לשחק כמעט בכל עמדה בהגנה ולחבוט חבטות יוצאות דופן מ-1963 לאורך יותר מ-20 שנה ומתארת את השתלשלות האירועים שהביאו לבסוף להרחקתו ולמאסרו. 

(4X60 דק', ארה"ב, 2024)

 

28 ביולי – 3 באוגוסט

 

לכבוד אולימפיאדת פריז 2024, נשדר  לאורך ימי האולימפיאדה ממיטב סרטי הספורט האולימפי של הערוץ, ביניהם:

 

משקל הזהב | Weight Of Gold The

יום ראשון, 28.7, בשעה 21:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+.

מגפת הקורונה הביאה לדחיית אולימפיאדת טוקיו 2020, וגרמה נזק לבריאות הנפש של האתלטים. בסרט חושפים הספורטאים את ההתמודדויות הנפשיות הנדרשות מהם כאתלטים שצריכים להיות בכושר שיא ומשתעבדים למטרה זו במשך כל חייהם. 

בימוי: ברט רפקין. 2020. 

 

אני יוסיין בולט | I Am Bolt  

יום שישי, 2.8, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+.

האיש המהיר בעולם נחשף, מילדותו בג'מייקה ועד להפיכתו לאתלט הגדול בהיסטוריה. עם צילומים שערך בעצמו, בולט מאפשר לנו מבט ייחודי על מכריו (הכדורגלן ניימאר, הזמר זיגי מארלי ועוד), ועל חייו. 

בימוי: בן וגייב טרנר. 2016.

 

בלב הזהב: שערוריית המתעמלות האמריקאיות

At The Heart of Gold: Inside the USA Gymnastic Scandal

יום שני, 29.7, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+.

מסכת ההתעללויות המיניות המצמררת שביצע הרופא האולימפי של נבחרת המתעמלות של ארה"ב, ד"ר לארי נאסר, הושתקה בתחילה. ראיונות עם הקורבנות, ותיעוד המשפט מציגה את מערכת הספורט האמריקאית במערומיה. 

בימוי: ארין לי קאר. 2019. 

הנפילה | The Fall

יום שישי, 26.7, בשעה 20:25 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+.

הגמר הבלתי נשכח בריצת 3000 מטר לנשים של אולימפיאדת לוס-אנג'לס 84' סיפק מחזה טראגי. זולה באד נתקלה במארי דקר, וספגה האשמות שזה קרה במכוון. כעת הן נפגשות כדי לספר את גירסתן. 

בימוי: דניאל גורדון. בריטניה, 2016. 

 

הטובים לסייף  

יום רביעי, 31.7, בשעה 21:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+.

דוקאביב 2017 – התחרות הרשמית

סיפורה של שושלת הסייפים הותיקה מעכו ומאבקם להגיע לאולימפיאדת ריו בברזיל.

משפחת חטואל מעכו היא סוג של אימפריית סיף מזרח תיכונית. בני משפחת חטואל ייצגו את ישראל בארבע אולימפיאדות: לוס אנג'לס 1984, ברצלונה 1992, אטלנטה 1996 ובייג'ינג 2008. המשחקים האולימפיים בריו מהווים את ה"חלום האחרון" של שושלת חטואל להגיע כנציגי ישראל בענף הסיף לאולימפיאדה הקרובה שתתקיים בריו בברזיל. 

בימוי: ליאת מר (ישראל, 2017) 

 

מינכן 1972: ספורט  ודם |  Munich 1972: Of Games and Blood

יום שבת, 27.7, בשעה 20:25 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+.

לציון 50 שנה לטבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן, הופק הסרט המצמרר שמביא את סיפוריהם של שלושת הדמויות המרכזיות שנכחו באירוע המקורי: אבו דאוד, המוח מאחורי ההתקפות במינכן, מנפרד שרייב קצין המשטרה הגרמני וצבי זמיר ראש המוסד. 

 

קיפצ'וגה: אבן הדרך האחרונה | Kipchoge: The Last Milestone  

יום שבת, 3.8, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+.

סיפורו מעורר ההשראה של האצן הקנייתי אליוד קיפצ'וגה, שבאוקטובר 2019 קבע היסטוריה והפך לאדם הראשון שהצליח לסיים ריצת מרתון בזמן מדהים של פחות משעתיים. 

במאי: ג'ייק סקוט. ארה"ב, 2022. 

* * *

משפטיו של אלן דרשוביץ | The Trials of Alan Dershowitz

בכורה: יום שני, 29.7, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+. 

ראה עמ' 7

 

נשימה אחרונה | Last Breath

בכורה: יום רביעי, 31.7, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+. 

ראה עמ' 8

יש לבדוק גם

יולי 2024 בעולם הסדרות של yes

  נאקלס – רק ב-yes                                          החל מה- 7/7 ב- yes VOD    קומדיית אקשן המתרחשת בעולם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.