יום רביעי , יולי 3 2024
קרלוס התן: הצצה למוחו של טרוריסט מסוכן, כאן 11

קרלוס התן

"קרלוס התן" הוא טרוריסט מסוכן ואכזרי שמתעב את ישראל ושהרג בעצמו עשרות בני אדם : בסדרת דוקו-מתח של כאן 11 הוא מדבר לראשונה מתאו בכלא בפריז, בראיון מוקלט ובלעדי ליוצרי הסדרה הישראלים

 

הבי-בי-סי ישדר גרסאת סרט של 90 דקות מהסדרה, במשבצת היוקרתית של סטוריוויל

תשודר החל מ- 27 ביוני, בימי חמישי, בשעה 21:15 ב- כאן 11 וב- כאן BOX

 

 

"קרלוס התן" היא סדרה תיעודית חדשה של כאן, תאגיד השידור הישראלי, המביאה את סיפורו של אחד הטרוריסטים המסוכנים ביותר שפעלו אי פעם נגד ישראל והמערב. היוצרים ירון ניסקי ודני ליבר ("אויבים") מביאים את סיפורו של קרלוס באמצעות שעות רבות של ראיון מוקלט ובלעדי שערכו עימו מתוך תא הכלא שבו הוא מוחזק בפריז כבר 27 שנים. במשך קרוב לשלושים שנות מרדף ניהלו סוכנויות הביון בעולם נגד קרלוס, שנולד בשם אילץ רמירז סנצ'ז, בוונצואלה של שנות החמישים. בשנות השבעים והשמונים הוא הפך לאחד הטרוריסטים המסוכנים בעולם, אימץ את המאבק בישראל כדרך חיים, חבר לארגוני טרור פלסטינים והקדיש את חייו למלחמה בה. קרלוס היה אחראי לשורה של פיגועי טרור נגד ישראלים ברחבי העולם, הודה ברצח והריגה של עשרות חפים מפשע, ובאחריות למותם של אלפים, ונדון ל-3 מאסרי עולם.

מה הניע אותו? כיצד פועל מוחו האכזרי? האם הוא חש חרטה והאם הוא מאמין שישתחרר אי פעם מהכלא?

הסדרה משלבת , לצד הריאיון עם קרלוס התן, ראיונות עם האנשים שהקדישו את חייהם למרדף אחריו, עם הקורבנות שנותרו בחיים ועם האנשים שבסופו של דבר הצליחו לתפוס אותו ולהעמיד אותו לדין.הסיפור מתואר גם דרך עיניהם של אנשי מודיעין ישראלים שעקבו אחריו, אנשים שהכירו אותו בילדותו, שותפים לדרך הטרור, ביוגרפים, אנשי ביון שניסו ללכוד אותו ותובעים במשפטו.

איך נראים חייו של אדם שהצליח לחמוק במשך 20 שנה מסוכנויות הביון הטובות בעולם, כשהוא מסתתר במדינות רבות ברחבי המזרח התיכון ומזרח אירופה? במהלך שנות פעילותו קרלוס נפגש והכיר מקרוב את הדיקטטורים והטרוריסטים הכי אכזריים – מסדאם חוסיין, דרך קדאפי ועד אסד.

מהווילות המפוארות בבגדד ועד להיכרות האישית עם מנהיגי מדינות ערב, קרלוס הצליח לחיות כמו מלך. במהלך הראיונות הוא לוקח אחריות על אירועים בהם השתתף ומתאר לפרטי פרטים מה אירע מנקודת מבטו. קרלוס משתף בתחושותיו ובתפיסת עולמו ומנסה לתת הסבר לפעולות המחרידות שביצע במהלך השנים.

הסדרה מעוררת גם את השאלה – האם ההיסטוריה חוזרת על עצמה בימים אלה? הפגנות שנאה לישראל ותמיכה עולמית בטרור הפלסטיני ותעמולה שמתחילה בקמפוסים בארה"ב ומובילה להתחזקות ארגוני טרור בחסות הנרטיב של "לוחמים למען החופש".

יוצרים: ירון ניסקי ודני ליבר | במאי: ירון ניסקי | עורך: דני ליבר | מפיקים שותפים: שי גאני וירון ניסקי | עורכים ראשיים: שירה מרגלית ואלעד קופרמן | הפקה: קומא סטודיוס

מתי עולה הסדרה ?

תשודר החל מ- 27 ביוני, בימי חמישי, בשעה 21:15 ב- כאן 11 וב- כאן BOX

3 פרקים, משך כל פרק: כ-50 דקות.

יש לבדוק גם

לאן נעלם ג'ורג' חליל?

סייען מלבנון, שעבד עבור יחידת המודיעין 504 של צה"ל, נעלם כלא היה – כאן 11 …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.