יום שישי , יולי 5 2024

תעצמו את העיניים ותראו

"תעצמו את העיניים – ותראו"

מרכז נא לגעת בשיתוף המרכז לעיוור בישראל מציינים את ה'בליינד דיי'

יום המודעות לקהילת אנשים עם עיוורון ולקויות ראיה בישראל

מגוון אירועים מחדדי חושים העוסקים בתחומי העיוורון ולקות ראייה

שחקני נא לגעת מארחים את רונה קינן במופע מיוחד  השף יהודה עמר מתארח בבלאק אאוט ומציע חוויה קולינרית ; "שיחות עם הברמן" ההצגה 'לא על הלחם לבדו' ; חוויה בחושך בבלקאאוט – יהודית כץ בשיחה עם ד"ר קרן בן יצחק ;

4 – 6 ביוני 2024

להזמנות ופרטים נוספים באתר נא לגעת

מרכז נא לגעת הוא מרכז תרבות ואמנות יוצרת המהווה מודל חדשני לשילוב אנשים עם צרכים מיוחדים הכולל תיאטרון, מסעדה, מתחם אירועים ומרכז סדנאות.

בנא לגעת יצוין גם השנה ה"בליינד דיי", יום המודעות לקהילת אנשים עם עיוורון ולקויות ראיה בישראל. יום זה מתנהל מדי שנה תחת הכותרת "תעצמו את העיניים – ותראו!"

במסגרת אירועי ה"בליינד דיי", מרכז נא לגעת מזמין אתכם לעצום את העיניים ולהכיר את חוויית החיים של עיוורים ולקויי ראיה בישראל דרך שלל פעילויות מיוחדות ומהנות. האירועים יתקיימו בין ה- 4-6 ביוני.

 בין הפעילויות שיתקיימו: שיחות עם הברמן – מופע הקאלט המצליח מגיע למרכז נא לגעת בחדר חשוך לחלוטין, לא על הלחם לבדו – הצגת הדגל של תיאטרון נא לגעת, מסע מאיר לתוך החשיכה ולהתחבר בחושך למה שאנחנו לא רואים – שיחות של היזמית והיועצת המתמחה בפסיכולוגיה חיובית,  יהודית כץ עם ד"ר קרן בן יצחק, מומחית במדעי המוח ; האם האהבה עיוורת – שחקני נא לגעת מארחים את רונה קינן בערב רגיש ומיוחד ; השף יהודה עמר – ארוחת שף בחשיכה.

אורן יצחקי, מנכ"ל מרכז נא לגעת: "הבליינד דיי במרכז נא לגעת, מדגיש ומרכז את העבודה שאנו עושים כל השנה במרכז של העלאת מודעות לאנשים ונשים עם מוגבלויות חושיות באמצעות אירועי תרבות לקהל הרחב במהלך כל השנה. במהלך השבוע מתקיימות פעילויות ייחודיות לשבוע הזה, תוך שיתוף פעולה מבורך עם אומנים מתחומים שונים. אנו מבקשים ליצור מפגשים מעשירים עבור הקהל ולהעניק לו חווייה מיוחדת. אני שמח להזמין אתכם גם השנה לבוא ולפגוש את הצוות הנפלא של מרכז נא לגעת. אנחנו מחכים לכם.

אודות מרכז נא לגעת

מרכז נא לגעת הוא מרכז תרבות ואמנות יוצרת, יחיד במינו בעולם, המהווה מודל מוביל וחדשני בכל הנוגע לשילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה ומעניק במה למפגש שוויוני בין אנשים חירשים, אנשים עיוורים ואנשים חירשים – עיוורים לבין הקהל הרחב.

המרכז מפעיל את תיאטרון נא לגעת – תיאטרון בו השחקנים חירשים, עיוורים וחרשים-עיוורים יצירתיים, עצמאיים ומלאי שמחת חיים, אשר שמחים להעניק לקהל הרואה והשומע מתנה נפלאה – את מתנת האמנות. מסעדת 'בלאקאאוט' – מסעדת שף כשרה, בה אוכלים בחשיכה מוחלטת. את המנות מגישים מלצרים עיוורים/ לקויי ראייה. מתחם האירועים 'קפיש' – בו מתקשרים האורחים בשפת הסימנים עם צוות מלצרים חירשים וכבדי שמיעה. מרכז סדנאות – בהנחיית מדריכים חירשים, עיוורים וחירשים – עיוורים. מרכז לימודי אמנויות הבמה – מרכז ללימודי משחק לאנשים חירשים, כבדי שמיעה, עיוורים ולקויי ראייה.

להזמנות ופרטים נוספים: אתר נא לגעת

אירועי בליינד דיי 2024

 

שיחות עם הברמן

שיחות עם הברמן הוא אירוע ייחודי, בו הקהל הוא חלק בלתי נפרד מהמופע.

באופן חד פעמי, השחקנים יופיעו בחדר חשוך לחלוטין איתכם במסעדת החושך של נא לגעת!

המופע מתקיים כשהקהל יושב יחד עם השחקנים על הבר בחושך מוחלט. שותים, מדברים, צוחקים. המוזיקה, האווירה, התיאטרון החדש בו הקהל פוגש את השחקנים ממרחק אפס הופכים את שיחות עם הברמן לבילוי המושלם ולחוויה בלתי נשכחת.

משך המפגש: 120 דקות | גיל: 18+, שחקנים: רודי סעדה (קופה ראשית), דוריס נמני, אלון לוי, שלומי אדרי, יום שלישי, 4 ביוני בשעות: 18:30 | 21:30, מסעדת בלאק אאוט

"לא על הלחם לבדו" הצגת הדגל של תיאטרון נא לגעת

מאת בבימוי עדינה טל

11 שחקנים חרשים-עיוורים לוקחים את הקהל למסע קסום בעולמם המיוחד, במחוזות החושך, הדממה ו..הלחם. סביב ציר הזמן של לישת הבצק, התפחתו ואפייתו על הבמה נוצר מפגש חד פעמי בין השחקנים והקהל. הקהל חוזר ביחד עם השחקנים אל זיכרונות מוכרים, רחוקים, חולם חלומות נשכחים, חווה מחדש את רגעי האושר הקטנים ו”נוגע” בניצוץ הבריאה הקיים בכולנו. ביד בוטחת לוקחים השחקנים את הצופה לעבר רגעים קסומים שבין מציאות ודמיון, אל בין הנשגב והמגוחך, ותמיד מחזירים את הצופה לדבר הבסיסי, אל הלחם, אל הגעגועים לבית. "כי לא על הלחם לבדו אנחנו חיים"- הם אומרים, ומדגישים את חשיבות המפגש בינם לבין הקהל ואת הצורך בקשר, שהוא קיומי לא פחות מהצורך בלחם- עבור כולנו.

המופע “לא על הלחם לבדו” הינו הפקת התיאטרון השנייה של אנסמבל השחקנים החרשים-עיוורים של תיאטרון "נא לגעת". החזרות להצגה ארכו כשנתיים. במשך חודשים רבים נבדק תהליך אפיית הלחם והתאמתו לבמה כיצירת יחידת זמן משותפת לשחקנים ולקהל. תוך כדי העיסוק בלחם, שהוא הרבה מעבר לסך כל מרכיביו, הועלו רגעי אושר קטנים, זיכרונות, חוויות וחלומות של השחקנים ונמצאו דרכים חדשות לתקשורת כקבוצה וכאנסמבל תיאטרון. במהלך העבודה התנסו המתורגמנים לשפת סימנים בחווית החושך והדממה היומיומית של עמיתיהם השחקנים, וזאת בכדי להכיר טוב יותר ובאופן פיזי את חייהם.

במהלך ההצגה שומע הקהל מכות תוף המסמנות לשחקנים שינוי סצנה. רוב שחקני התיאטרון אינם רואים את היד המונפת ואינם שומעים את צליל התוף אך בכל זאת מגיבים לסימן. בתהליך איטי ומורכב למדו השחקנים להרגיש את הוויברציות המופקות מן התוף גם ממרחק, וכך נמצאו עוד אמצעי תקשורת ודרך לשלב את הדרמה האנושית הייחודית כל כך לקבוצה עם הדרמה הבימתית.

יום שלישי, 4 ביוני 2024 בשעה 20:30

חוויה בחושך בבלקאאוט – שתי שיחות עם יהודית כץ וד"ר קרן בן יצחק

שיחה ראשונה

מסע מאיר לתוך החשיכה – יהודית כץ בשיחה עם ד"ר קרן בן יצחק

על פחד, אומץ, חוסר ודאות ואובדן שליטה.

בשיחה בחשיכה נצלול אל חוסר הוודאות, אובדן השליטה, הפחד, ובאותה הנשימה – גם אל האומץ, התעוזה והמוכנות לקחת צעד פנימה אל מה שמרגיש לא בטוח.

מדוע אנחנו מפחדים מהחושך?

באילו מצבים החושך דווקא עוזר לנו לפעול בדרכים שלא חשבנו שנעז?

מה הקשר בין חושך למוכנות שלנו להיחשף?

איך מתמודדים עם חוסר ודאות ואובדן שליטה?

איך מתמודדים עם הפחד משינוי ומוצאים את האומץ, גם כשאנחנו לא רואים קדימה?

יהודית כץ היא סופרת, מאמנת ומרצה המתמחה בתחום הפסיכולוגיה החיובית ופסיכולוגיה פרקטית מבוססת מחקר. מנחת הפודקאסט המושמע ״חושבים טוב״, כותבת הספר ורב המכר ״חושבים טוב – להעז לחיות את החיים המתאימים לך״.

ד"ר קרן בן יצחק היא מומחית במדעי המוח, בפסיכולוגיה מחקרית ופסיכותרפיסטית. מרצה באקדמיה ובמסגרות שונות, מפתחת הרצאות וקורסים ובעלת 2 קליניקות פרטיות.

יום רביעי, 5 ביוני בשעה 19:00 | מחיר: 120 ₪ | גיל: 18+

שיחה שנייה

להתחבר בחושך למה שאנו לא רואים – יהודית כץ בשיחה עם ד"ר קרן בן יצחק

כשאנחנו מביטים באנשים, מה נמצא מעבר למבט העין? באילו דרכים סמויות אנחנו מחוברים אחד לשני? איך הדברים שאנחנו לא רואים בעצמנו משפיעים על מערכות היחסים שלנו? מה הקשר בין החשיכה לאינטימיות (מי מעדיף סקס בחושך?). וגם, מדוע אנחנו מתנהגים אחרת כשלא רואים אותנו (מי אמר גיבורי מקלדת?). איך מגע ונוכחות יכולים לשנות את האופן שבו אנו חווים את המרחב ואת האחר. איך מתפתח היחס שלנו אל החושך בילדות?

בחושך, כשהחושים האחרים מתחזקים, נלמד להאזין באופן שונה, לפענח אותות אליהם אנחנו עיוורים ביומיום.

יום רביעי, 5 ביוני בשעה 21:00  | מחיר: 120 ₪ | גיל: 18+

האם האהבה עיוורת?

שחקני נא לגעת מארחים את רונה קינן במופע רגיש ומיוחד

האם האהבה עיוורת? כזו שאוהבת בלי לראות את הפגמים. ומה זו אהבה עיוורת שלא רואה פיזית את מושא האהבה אבל אוהבת משהו עמוק ופנימי יותר.

6/6 היא ההגדרה הרפואית לראייה תקינה ודווקא ביום הזה קהילת העיוורים בישראל מאתגרת את הציבור הרחב לא לראות 6/6 אלא לחשוב אחרת על ראייה ועל התבונות.

השנה, נתבונן על אהבה. הצטרפו אלינו לערב אמנות רב תחומי השואל שאלות בנוגע לאהבה ועיוורון. בערב נשאב למגוון שירים וסיפורים העוסקים באהבה, בראייה ובהתבוננות עמוקה.

בערב ישתתפו שחקנים ממסלול העיוורים של בית הספר למשחק של נא לגעת. השחקנים יעלו קטעי משחק המבוססים על טקסטים שהם כתבו על אהבה ועיוורון. נשמע דואטים על אהבה שהם יבצעו ונארח את רונה קינן במספר שירים.

 יום חמישי, 6.6 בשעה 20:30 | מחיר: 55 ₪ | גיל: 15+ | אולם התיאטרון נא לגעת

השף יהודה עמר – ארוחת שף בחשיכה

חוויה קולינרית יוצאת דופן

במסגרת אירועי הבליינד דיי להעלאת מודעות לעיוורון ולקויות ראייה, נא לגעת שמחים ונרגשים לארח את השף יהודה עמר במטבח מסעדת הבלקאאוט! זוכה מאסטר שף, וכיום השף של מלון הילטון ת"א כמו גם נבחרת ישראל בכדורגל.

יהודה מאמין בשימוש בפרודוקטים פשוטים ליצירת חוויה יוקרתית וחד פעמית. חומרי הגלם שהוא בוחר עונתיים וטריים, המנות עשירות בתבלינים ומשובצות פרטים קטנים ועדינים במלאכת יד.

הארוחה בנויה מתפריט קבוע שייעשה במיוחד עבור הערב, בהתאם לחיבור האישי של השף עם המקום, שייחשף בתום הארוחה. הארוחה מורכבת מ-4 מנות לכל סועד (כולל קינוח). ניתן להזמין מנות טבעוניות, ללא גלוטן וללא לקטוז (בהודעה מראש). מומלץ להעשיר את הארוחה ביינות שהותאמו במיוחד לתפריט (בתוספת תשלום).

מסעדת הבלקאאוט הינה המסעדה היחידה בארץ בה מלצרים עיוורים ולקויי ראייה מגישים ארוחות שף בחושך מוחלט, ולה תעודת כשרות חלבית – רבנות תל אביב.

יום חמישי, 6.6  סבב ראשון 18:30, סבב שני  21:00 | מחיר: 240 ש"ח הכולל קוקטייל פתיחה וארוחה המורכבת מ-4 מנות (כולל קינוח).

יש לבדוק גם

צבי הקר – סקיצות 

פתיחת תערוכה חדשה בבית ליבלינג: צבי הקר – סקיצות מחוות של אב לבתו פתיחה: 6.8.24, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.