יום חמישי , יולי 4 2024
אני רואה אותך, כאן 11

אני רואה אותך

 

 לוחם שנפצע והתעוור מקבל הזדמנות לראות את משפחתו בפעם הראשונה – האם זאת תהיה גם הפעם האחרונה?

 

הסרט זוכה הפרסים ישודר בכאן 11 ובכאן BOX ב – 6.6.24

 

כאן, תאגיד השידור הישראלי, בסרט תיעודי קצר על סיפורו של דן ליאני שאיבד את מאור עיניו בגיל 20 במהלך שירותו הצבאי במלחמת לבנון הראשונה.

תהליך ההחלמה של דן היה כואב ומלא בקשיים ובמהלכו שקע בדיכאון. רק כעבור מספר שנים, הסתגל לחייו החדשים כעיוור, נרשם ללימודים והכיר את אשתו סוניה. לשניים נולדו 4 ילדים ודן ניהל חיי משפחה מלאים מבלי שראה את בני משפחתו אפילו לרגע.

כעבור 25 שנים, כשהוא בן 44, רואה דן, לראשונה בחייו את אשתו ואת ארבעת ילדיו. הבית שהכיר ממישוש בלבד נחשף בפניו וראייתו משתפרת ומתחדדת מיום ליום. אבל אז הסיפור מקבל תפנית נוספת. דן מספר את סיפורו המדהים ונותן זווית חדשה למושג גיבור, בסרט המשלב צילומי ארכיונים משפחתיים עם אנימציה מהפנטת. הסרט "אני רואה אותך" זכה בפרס הסרט הקצר הטוב ביותר בתחרות פורום היוצרים הדוקומנטריים ובפרס הבמאי המבטיח בפסטיבל הסרטים היהודי בטורונטו.

לצד הסרט הדוקומנטרי, יצרו הבמאי והמפיק פרויקט מקביל של הסרט ב- חווית VR ייחודית המבוססת על סיפורו של דן ליאני. חוויית הVR בשם "נקודות של אור" ("Spots Of Light") היא קופרודוקציה ישראלית קנדית שהוקרנה בבכורה בפסטיבל ונציה האחרון שם התחרה בתחרות הרשמית Venice Immersive. חוויית הVR הוקרן בפסטיבלים חשובים כמו Annecy, Thessaloniki, One World וגם בפסטיבל Fipadoc שם זכה בפרס לסרט האינטראקטיבי הטוב ביותר.

תסריטאי ובמאי: אדם ויינגרוד

מפיק: קובי מזרחי (קובי מזרחי הפקות בע"מ)

צלמת: מאי עבדי גרבלר

עורך: יותם נסים שש

מוזיקה: אדם ויינגרוד

 

רקע דן ליאני:

דן ליאני נולד ב1962 בשכונת מוסררה בירושלים. הראשון שנולד בישראל לאחר שהוריו עלו צפון אפריקה והשמיני מבין עשרה אחים ואחיות. אחיו הגדולים של דני התגייסו כולם לצבא והיוו עבורו מודל לחיקוי כך שהיה טבעי עבורו להתגייס לגולני.

לאחר השיקום מפציעתו החל דן בלימודי עבודה סוציאלית. בהמשך החיים דן עבד כ 14 שנה בבית הלוחם. דן מתנדב ועובד שנים רבות, וגם כיום יחד עם המרכז הישראלי לכלבי נחיה בישראל ללקוי ראיה ומתמודדי פוסט טראומה. שני הגופים החשובים האלו שלחו את דן להסתובב בכל הארץ וגם בעולם להעביר שיחות עם קהלים שונים ולספר את הסיפור האישי שלו.

במקביל לחיו המקצועיים דן עוסק שנים רבות בתחומי ספורט שונים. הוא עשה מספר טריאתלונים, חצי איש ברזל, ״ישרמאן״, חצאי מרתון בארץ וגם בעולם. הוא רוכב על אופני טנדם במסעות אופניים בארץ ובחול בקבוצה של בית הלוחם, ירושלים וגם הארצית.

בזמנו החופשי מנסה לטייל בעולם כמה שיותר עם אשתו, משפחתו וחבריו. לאחרונה הגיע להרי ההימלאיה שם עשה את טרק האנפורנה.

כיום דן גר בפסגת זאב, ירושלים. הוא אב לארבעה ילדים בוגרים, סב לחמישה נכדים ויחד הם ממשיכים את מסורת המשפחה החמה והמלוכדת.

יש לבדוק גם

לאן נעלם ג'ורג' חליל?

סייען מלבנון, שעבד עבור יחידת המודיעין 504 של צה"ל, נעלם כלא היה – כאן 11 …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.