יום חמישי , יולי 4 2024
בית ביאליק, צילום תום פורת

חמישה בתים ובית

 עיריית תל אביב- יפו:

כיכר ביאליק, בתי התרבות של העיר

ובית האמנים מציגים: 

חמישה בתים ובית

אמני הסטודיו של רויטל בן אשר פרץ מגיבים לבתי הכיכר

יום שני, 24.6, 19:30, בית האמנים, אלחריזי 9.

ערב הפתיחה במעמד ראש העירייה רון חולדאי

כיכר ביאליק, בתי התרבות של העיר, הינו מרחב תרבות חדש הנבנה סביב כיכר ביאליק הוותיקה שבתל אביב. המרחב מהווה מארג של חמשת מרכזי התרבות הפועלים בכיכר, ומייצרים פעילות אמנותית וארכיונית ברמה מוזיאלית. הפעילות נוצרת מחד באמצעות עבודה אמנותית עצמאית בכל אחד מהבתים, ומאידך משיתוף הפעולה שלהם אחד עם השני, לכדי יצירה מקורית וחדשנית לצד תמיכה ביצירה קיימת בתל אביב-יפו. כיכר ביאליק הינה מחלקה חדשה באגף התרבות של עיריית תל אביב-יפו ומטרתה היא לחזק את הערכים התרבותיים וההיסטוריים של העיר ולייצר קשר בין עברה ההיסטורי העשיר של הכיכר והבתים המקיפים אותה, לבין הכאן ועכשיו.

שיתוף הפעולה האמנותי בין כיכר ביאליק, בתי התרבות של העיר ובין בית האמנים קרא לאמני הסדנה של רויטל בן אשר פרץ לצאת את גבולות הסטודיו ברחוב אלחריזי ולהדרים לכיכר האייקונית, אל עבר מוקדי התרבות ההיסטוריים השוכנים בה. כך נוצרה התערוכה "חמישה בתים ובית". השיח האמנותי שנוצר בין האמנים והאמניות לבין חמשת בתי הכיכר – מוזיאון העיר תל אביב-יפו, המרכז למוזיקה וספריה ע"ש פליציה בלומנטל, בית ליבלינג, בית ביאליק ומוזיאון בית ראובן, – הניב תערוכה ואוסף גלויות ססגוניות בעלות ערך נוסטלגי שתואם את רוח הכיכר.

היצירות המקוריות נעשו בטכניקות של ציור, רישום, תבליט, רקמה, קולאז' ווידיאו. הן חוגגות את המאפיינים הייחודיים של כל בית ומגיבות לאדריכלות הבתים מבחוץ ומבפנים, לפינות החמד, לדמויות המפתח ולסיפורי התושבים.  בין שלל הגלויות ניתן למצוא: דיוקנאות של מאניה ביאליק, גברת טוני ליבלינג וראובן רובין, צמחיה פראית שמכסה את מוזיאון העיר תל אביב-יפו, הומאז' לציור של רובין, מעצור תריס המכונה "מנצ'ל", חתול מנומנם ומכסה ביוב. המבקרות והמבקרים מוזמנים לרכוש גלויות ולאמץ יצירות אמנות זעירות המקפלות בתוכן את רזי הכיכר ואת סיפורה של העיר תל אביב- יפו לדורותיה.

נעילת תערוכה: 20.7.24

ניתן לרכוש את הגלויות בבתי התרבות שבכיכר ביאליק.

יש לבדוק גם

צבי הקר – סקיצות 

פתיחת תערוכה חדשה בבית ליבלינג: צבי הקר – סקיצות מחוות של אב לבתו פתיחה: 6.8.24, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.