שבת , יולי 6 2024
חנוך דניאל, עוד יבוא היום, לזכר רועי דאוי ז"ל

וידאו+אודיו: לזכרו של רועי דאוי ז"ל

רועי דאוי ז"ל הי"ד
2002 – 2023

סמ״ר רועי דאוי ז״ל מגבעתי, שירת כסמ"ל מחלקה בגדוד צבר פלוגת החוד.

לצערי את ההשראה לכתיבת מילות השיר קיבלתי בעת ההלוויה, הספד גדוש בכאב שגילה על רועי, כמה היה ילד קסום, אהוב, צנוע, עניו, מנהיג בשקט שלו, אמיץ וגיבור. ילד שהחיוך תמיד תמיד מוביל אותו בכל מקום. משפחתו של רועי מעידים עליו שהייתה לו הכרת הטוב שלא ניתן לראות אצל כל אחד. תמיד מעריך, תמיד מודה, תמיד מכבד. מאוד אוהב מוזיקה ושירים מכל הסוגים, תמיד היה הולך ומזמזם. היה איש של שלום, אידאולוגיה, ערכים, כבוד ואהבה עצומה למולדת. עשה מכינה קדם צבאית ולאחר מכן התגייס לשירות קרבי בגבעתי.

ציוני ואוהב את הארץ היה, כפי שכתב בצוואתו:
״החיוך עולה בכל רגע אפשרי, לראות את כל מי שנמצא פה – זו ארץ ישראל שלמענה אני עושה את זה״.

רועי נהג להשתמש במשפט של ליאל גדעוני ז״ל הי"ד: ״תחייכו, כי חיוך זה שמחה ושמחה היא הכוח להמשיך הלאה״. ליאל ורועי התחנכו באותו בית ספר בזמנים שונים, ליאל נהרג בצוק איתן ורועי כעת בחרבות ברזל, רועי וליאל נולדו באותו יום בהפרש של 9 שנים. את ליאל אני זוכר משחק במגרש הכדורסל יחד עם אחיו, לשניהם, רועי וליאל היה חיוך שמקרין טוב ואהבה הי"ד.

בט"ז במרחשוון ה'תשפ"ד (31/10/23) – חמישה ימים לפני יום הולדתו ה-21 וכשבועיים לפני שחרורו מצה״ל, נפל רועי באסון הנמ״ר בצפון רצועת עזה יחד עם 10 לוחמים נוספים. רועי היה מ"כ ומפקד הכוח בעת האירוע.

לפי עדותו של הנהג, הניצול היחיד שנשאר בחיים: ברגעים האחרונים הם צחקו וחייכו כל כך הרבה, את מכתבו האחרון שמוצג בסוף הקליפ, רועי חתם במילים: ״ורק תתחזקו מהכל״ – וזוהי דרכנו לעד.

המילים בקליפ הם כתב ידו של רועי ממש, תודה למיזם "אות חיים" על עיצוב הפונט "מיזם הנצחה בכתב ידם של הנופלים", תודה לחבר, מפיק ומעבד מוכשר יפתח דקל, לצוות הנגנים, חנני זית על הקוואלה, לרוני גנאור על הקמנצ'ה והטנבור, יפתח דקל על גיטרות, קלידים, תכנותים והקלטות, לשמוליק דניאל על המיקס והמאסטרינג, לעורך הקליפ יהושוע סיבהט, שנתן את הלב והנשמה בכל שנייה בקליפ.

תודה אחרונה וגדולה מכולן ממני ומבני משפחתי לכם משפחת דאוי היקרה, מי ייתן יקיריי שתדעו בקרוב ממש ימים טובים ושמחים ובזכות ימי הפסח שחלפו עלינו-שיתהפכו ימים אלו על כלל ישראל לחרות גאולה וברכה בגילוי הדעת והחוש ממש. אין מילים להודות לכם ודרך לנחמכם, מלבד הרכנת ראש והערכה גדולה על גידול מלח הארץ שכזה. תודה לכם ולך רועי על מה שהשארת ולימדת אותנו, מאחל לעצמי להיות ראוי לך ולשכמותייך..

ורק תתחזקו מהכל, עוד יבוא היום עלינו!

יש לבדוק גם

ישראל במלחמה: אלון דאי למען החטופים

אלון דאי הוא נהג נסקאר מקצועני. בשיקגו הוא החליט לכבד את החטופים שבידי חמאס: על …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.