יום חמישי , יולי 11 2024
לוגו פופ טארטס

ארבעה בשכונה

חממת האמניות.ים למצוינות ע"ש ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל 2023 ביוזמת ובליווי מוסררה, ביה"ס לאמנות וחברה ע"ש נגר:

״ארבעה בשכונה״

אמנים ואמניות: ניצן יולזרי, תמר שליט- אבני, יעל סונינו -לוי, אורה לב, תום פורת ובר פבר

 

אוצר ראשי ומנהל החממה: אבי סבג שרביט | רכזת החממה: דנה שחר

אוצרת התערוכה ומלוות הפרויקטים: איילת השחר כהן | עוזרת לאוצרת: טלי רומם

——————————–—————–

 אירוע פתיחת תערוכה: יום חמישי, 11.1.2024 | בשעה 19:30 | לפרטים נוספים

 

חממת האמנים.יות למצוינות ע"ש ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל החלה את דרכה בשנת 2022 ותסתיים ב-2025. בשנת 2023, שנתה השנייה של החממה, התייחסו המשתתפות.ים לאזורים גיאוגרפיים וקהילתיים בשכונת מוסררה, בחלקם מרחבים ונושאים שטרם טופלו ונחקרו אמנותית: בור המים ברחוב שבטי ישראל, המנזר הסלזיאני ברחוב הע"ח, עצים עתיקים ברחבי השכונה, ומשרדו של אחד הפנתרים השחורים בתוך המִנהל הקהילתי של השכונה.

במקביל לעיסוק במחקר אמנותי אישי, נפגשו המשתתפות.ים אחת לחודש בבית הספר מוסררה עם אוצרים, עם פעילים קהילתיים ועם אמנים, הפועלים במרחב החברתי של ישראל.

התערוכה שתוצג בגלריה לאמנות של בית הספר, תיפתח ב-11 בינואר 2024 ותביא לידי ביטוי את חומרי המחקר של ששת האמניות.ים שפעלו בשכונת מוסררה במהלך השנה. מוקד התערוכה מוצג בגלריה, וחלקים ממנה – במרחבים נוספים בשכונה.

ניצן יולזרי יציג בגלריה את מיצב הוידיאו והסאונד קולות על המים. עבודתו, המהדהדת את בור המים ברחוב שבטי ישראל פינת הלני המלכה, היא מעין ארכיון זיכרונות מוקלטים של תושבי השכונה ושל עוברי אורח, הבוקע מתוך מאגר מים מדומה בגלריה. במשך התערוכה, בנקודות זמן שיפורסמו, יקיים יולזרי מפגשים על ספסל שהציב לצד בור המים, ששימש כמקור השראה לעבודה.

 

תמר שליט- אבני ויעל סונינו -לוי , יציגו בגלריה את הפרויקט Sisterhood, המורכב מתצלומים, מהדפסים, מהקרנה ומווידיאו-ארט. צמד האמניות בחרו לפעול יחד בתוך המנזר הסלזיאני הוותיק, הממוקם ברחוב הע"ח 18 בשכונת מוסררה, כחלק משיתוף פעולה אמנותי מתמשך ביניהן, שבמסגרתו הן חוקרות דמויות היסטוריות במרחב הגיאוגרפי של ארץ ישראל. האמניות יצרו קשר עם הנזירות, לימדו אותן צילום והדפס, תיעדו אותן ויצאו עימן לפעולות אמנותיות משותפות. את התצלומים שצילמו הנזירות יציגו האמניות במנזר עצמו.

אורה לב תציג בגלריה עבודת וידיאו והדפסי ציאנוטייפ תחת השם ארבעה עצים. עבודתה עוסקת בחומרים היסטוריים על השכונה, שאספה מתוך שיטוט ושיחות וכן ממצאים שתיעדה בצילום וידיאו.  השכבות ההיסטוריות, אותם סיפורים אודות עצים וזאבות, הובילו את אורה לב לדמיין חורש ים-תיכוני קדום בשכונת מוסררה, שניתן להלך בו כבמפה של זיכרונות, שירה, שפה ומיתולוגיה.

תום פורת ובר פבר יציגו בגלריה את סיפורי קהילה, עבודת סאונד והקרנת mapping מרובדת, הבנויה מתהליכים רב-מדיומליים. עבודתם מתחקה אחר חוויות נוסטלגיות ואישיות של שניים מוותיקי הפנתרים השחורים. באמצעות ראיונות מוקלטים, מיפוי של חפצים וסביבות גיאוגרפיות בשכונה והפיכתם למודל תלת-ממדי נבנתה בגלריה טריטוריה מוקטנת, המתווה סדר חדש של מוקדים בשכונה.

 

נעילת תערוכה: 14.3.2024

כתובת: הגלריה לאמנות של ביה"ס מוסררה  | בית קנדה, שבטי ישראל 22, קומה 3, מוסררה, ירושלים

שעות פתיחה: א-ה, 10:00-17:00

 

יש לבדוק גם

אסופת יצירות

אסופת יצירות : שמיים ריקים / 'Empty Skies' (מעין ליבמן שרון) שם זמני /  Temporary …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.