יום שישי , יולי 26 2024
זריחה שחורה, עדויות מהטבח בפסטיבל נובה, כאן 11

זריחה שחורה

"זריחה שחורה – עדויות מהטבח בפסטיבל נובה"

 

כאן 11 בסרט דוקומנטרי על היום השחור בו רוע רצחני של ג'יהאדיסטים נפגש עם אנרגיית החיים המתפרצת של צעירים תאבי חיים

כ- 400 נרצחו ועשרות נחטפו. ניצולה מהטבח רחלי נחמיאס: "חשבנו שהמחבלים באו בשבילנו, ואז הבנו שאנחנו רק הדובדבן שבקצפת, על הדרך"

הסרט זוכה לתהודה ציבורית רבה ומשודר ברחבי העולם, ישודר ב- 23 בדצמבר, במוצ"ש, אחריי החדשות ב- כאן 11 וב- כאן BOX

 

 

"זריחה שחורה- עדויות מהטבח בפסטיבל נובה" הוא סרט דוקומנטרי המציג את אירועי יום שבת, ה-7.10.23 במסיבת ה"נובה" שהתקיימה ברעים מנקודת מבטם של הניצולים. הסרט מביא עדויות ראשוניות שלהם, שצולמו ימים ספורים אחרי הטבח וסרטונים אישיים שצולמו על ידם ועל ידי צעירים אחרים שהיו במסיבה. מול הסירטונים שצילמו, הם מדברים עם חווית ההישרדות שחוו במשך השעות הארוכות של מתקפת הטרור.

הנתונים הידועים עד כה: כ- 3500 איש ואישה הגיעו למסיבה, כ- 400 נרצחו ועשרות נחטפו, אלפים מהם נפצעו.

באותו יום שחור היו מי שברחו לשדות, היו מי שרצו לכיוון הנחל, עשרות ברחו למיגוניות ורבים נשארו במתחם המסיבה, בשירותים, בבר ובחנייה. ניצולי המסיבה מספרים על הבחירות שנעשו ברגע האמת, במודע ושלא במודע ותוצאותיהן.

בין המרואיינים בסרט:

תומר וינר ושובל רוברמן בני זוג ממכמורת. תומר יוצא יחידה מיוחדת בצבא, היה לו דוכן בפסטיבל יחד עם שובל. הוא הצליח בזכות תושייה קרבית לחלץ את עצמו וקבוצה של צעירים דרך הנחל ליד אזור המסיבה.

נועם כהן בן 19, צלם מסיבות שהגיע לתעד את המסיבה, שהה במיגונית וניצל במזל אחרי שהתחבא מתחת לגופות של קורבנות.

מיכל אוחנה, עברה לגור בפורטוגל לפני שנה, הגיעה לארץ במיוחד לפסטיבל נובה. היא הצליחה לברוח נפצעה במנוסה והסתתרה מתחת לטנק שנפגע וכך ניצלה.

גלי עמר ועמית אמר הגיעו יחד למסיבה וחייהם ניצלו אחרי שהתחבאו בתא השירותים הכימיים בזמן הטבח.

במקביל לעדויות הניצולים, נשזרים שתי עדויות נוספות: אילן רגב, אביהם של מיה ואיתי, שיצא לדרום לאחר שיחות טלפון רבות עם מיה (האחים רגב שוחררו לאחר 50 ו 54 ימים בשבי). וחנניה בנימין, שוטר קהילתי מרהט, שהיה בין הראשונים שהגיעו לשטח המסיבה. הם ואחרים מספרים את סיפורן של השעות הקשות במהלך הטבח ואחריו.

הסרט הוא קופרודוקציה ישראלית – גרמנית של היוצרים הישראלים יוסי בלוך, נועם פנחס ודוקי דרור. מטרת היוצרים בעשיית הסרט היא הכרת העולם כולו בטבח המזעזע, לאור קולות ההכחשה שעלו במדינות רבות. גרסה מקוצרת של הסרט שודרה ברשת הטלוויזיה הציבורית בגרמניה ZDF וכן ב -ARTE צרפת, וזכתה לתהודה ציבורית רבה. הגרסה הארוכה שתשודר בבכורה ב- כאן 11, נמכרה לשידור בשלל ערוצים ופלטפורמות בעולם: בברזיל, (Record TV) בלגיה ( VRT ) , דנמרק (DR) בשירות BBC World, ובמדינות רבות נוספות שנמצאות בתהליכי הפצה.

  • היוצרים: יוסי בלוך, דוקי דרור, נועם פנחס ; במאים: יוסי בלוך, דוקי דרור

הפקה: זייגוט פילמס וגברודר ביטס גרמניה

זריחה שחורה, עדויות מהטבח בפסטיבל נובה, כאן 11

יש לבדוק גם

בחירות 2024: האם קמאלה הבטיחה את המועמדות?

נאום קמפיין ראשון של קמאלה האריס , לאחר שהנשיא הפורש ביידן הביע את תמיכתו בה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.