יום שישי , יולי 12 2024
לוגו פופ טארטס

אמונה ואמנות

תערוכה חדשה: "אמונה ואמנות"-בוגרות המכללה הדתיות במפגש עם עולם היצירה

מכללת "אמונה" לאמנויות ועיצוב בירושלים מקיימת כבר כ-50 שנה דיאלוג מתמיד בין עולם הרוח היהודי־אמוני ובין עולם היצירה. כעת, בוגרות המחלקה לאמנות והמחלקה לתקשורת חזותית מסיימות את לימודיהן במכללה והן צפויות להציג את פרויקט הגמר בתערוכה חדשה- "נשיאה" – שתיפתח לציבור הרחב באירוע מיוחד ביום חמישי הקרוב במבנה הנטוש של מלון הנשיא בירושלים.

40 היצירות עוסקות במגוון רחב של נושאים- התמודדות בני משפחה של חייל הלום קרב, אפליקציה לחוויה נשית קולקטיבית לאחר הלידה, תרבות הצריכה שעוטפת אותנו, חיבור וזיכרון לבני משפחה שנרצחו בפיגוע טרור, פרויקט צילומים לשכונת קטמונים בירושלים רגע לפני שהשכונה משנה את פניה, אפליקציה לשימור זיכרונות וחוויות אישיות, חיבור לתרבות מרוקו וברית המועצות, חיבור בין-דורי בין הדור הראשון לשלישי ועוד.

אוצרת התערוכה מאיה במברגר: "רבות מהבוגרות עסוקות במפגש בין עולם הרוח היהודי־אמוני ובין עולם היצירה. דרך נקודת מבטן כנשים המפלסות את דרכן בחברה ובתרבות הישראלית. הן מביטות בין השאר על תפקידיהן בבית שממנו הגיעו ובבית שאותו יקימו, על גוף ומגדר, ועל ערכים ואתגרים במגזר הדתי ובחלקים שונים בחברה בישראל, ומעצבות שפה אמנותית אישית המקיימת חיבור בין אמונה לביקורת."

ראשת מכללת אמונה ד"ר אפרת גרוסמן: "תערוכת הבוגרות היא גולת הכותרת של הלימודים אצלנו ב"אמונה". זה המקום בו הסטודנטית מביאה לידי ביטוי את היכולות שלה כאמנית וכמעצבת ואת החזון החברתי שלה. כל סטודטית אצלנו יודעת שבפרוייקט שלה אותו היא מציגה, אין רק עניין של הרמוניה ואסתטיקה אלא בעיקר כלי אקטיביסטי להובלת שינויים וחידושים בחברה הישראלית ובחינוך, דרך אמנות ועיצוב ברמה הגבוהה ביותר שיש."

התערוכה תתקיים  במלון הנשיא, רחוב אחד העם ,3 ירושלים

פתיחה: יום חמישי ג' תמוז , 22.6.23 – 18:00

סיור לקהל הרחב ושיח גלריה –  יום שלישי ח׳ תמוז 27.6.23

18:00  – סיור בתערוכה בהובלת האוצרת ובהשתתפות הבוגרות

18:45 – פאנל ״בוגרת אמונה בשדה האמנות״ בהשתתפות אומניות, בוגרות ומרצות המכללה

אירוע נעילה: יום רביעי ט״ז תמוז 5.7.23 – 18:00

שעות פתיחה– א'-ה'- 10:00-17:00, ו'- 10:00-13:00

יש לבדוק גם

אסופת יצירות

אסופת יצירות : שמיים ריקים / 'Empty Skies' (מעין ליבמן שרון) שם זמני /  Temporary …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.