יום חמישי , מרץ 28 2024
האור שבתוכנו, איך להתמודד בזמנים של חוסר ודאות, מישל אובמה, ידיעות ספרים

האור שבתוכנו

האור שבתוכנו

איך להתמודד בזמנים של חוסר ודאות

מישל אובמה

למדתי שמותר להכיר בעובדה שערך עצמי כרוך בפגיעוּת ושמה שמשותף לנו כבני אדם עלי אדמות הוא הרצון העז לשפר את חיינו, תמיד ובכל מצב. אנחנו נועזים יותר באור. כאשר אנו מכירים את האור שבתוכנו, אנחנו מכירים את עצמנו. אנחנו מכירים את הסיפור שלנו בדרך כנה. מניסיוני, היכרות כזאת עם עצמנו בונה ביטחון עצמי, והביטחון הזה נוסך בנו רוגע ומאפשר לנו לשמור על פרספקטיבה, ואלה מובילים בסופו של דבר ליכולת ליצור קשר משמעותי עם אחרים – ומבחינתי, זה הבסיס לכול. אור אחד מזין אור נוסף. משפחה חזקה אחת מעניקה כוח למשפחות נוספות. קהילה מעורבת אחת יכולה להניע את הקהילות שסביבה. זהו כוחו של האור שבתוכנו.

בספר המשך מעורר השראה לממואר רב-המכר "הסיפור שלי", שזכה לשבחי המבקרים, הגברת הראשונה לשעבר מישל אובמה חולקת איתנו חוכמה מעשית ואסטרטגיות לשמירה על תקווה ועל איזון בעולם חסר הוודאות של ימינו.

לאתגרים הגדולים בחיים אין ככל הנראה פתרונות מסודרים או תשובות תמציתיות, אבל מישל אובמה מאמינה שכולנו יכולים להצטייד בכלים שיעזרו לנו להתמודד טוב יותר עם שינויים ולשמור על יציבות במצבי אי-ודאות. בספרה האור שבתוכנו היא מנהלת עם הקוראים דו-שיח גלוי וכן ובוחנת את השאלות שרבים מאיתנו מתחבטים בהן: איך לבנות מערכות יחסים כנות שיאריכו ימים? איך לשאוב כוח ולמצוא תחושה של קהילה גם כשיש בינינו חילוקי דעות? באילו כלים אפשר לפעול כדי להיטיב להתמודד עם תחושות של פקפוק עצמי או חוסר אונים?

אובמה שואבת מניסיונה כאם, בת, בת זוג, חברה וגברת ראשונה ומספרת על ההרגלים ועל העקרונות שפיתחה, שמסייעים להסתגל בהצלחה לשינויים ולהתגבר על מכשולים שונים, ומשתפת בחוכמה שצברה העוזרת לה להמשיך לברוא את הסיפור שלה. היא מפרטת מה חשוב בעיניה בהתנהלות היומיומית: להתחיל בטוב, להגביה עוף ולבנות קבוצה של מנטורים וחברים שאפשר לסמוך עליהם. בהומור, בגילוי הלב וברוך האופייניים לה היא בוחנת סוגיות הנוגעות לגזע, למגדר ולנראוּת, ומעודדת אותנו להתמודד עם הפחדים שלנו, לשאוב כוח מהקהילה ולחיות חיים אמיצים.

"כאשר אנחנו מזהים את האור שבתוכנו, מתעצם בנו הכוח להשתמש בו", כותבת אובמה. האור שבתוכנו מציע שילוב עשיר של סיפורים עוצמתיים ועצות מעמיקות, שללא ספק יציתו שיחות ויעוררו בנו השראה לבחון את חיינו, לזהות את מקורות השמחה שלנו וליצור חיבורים משמעותיים בעולם סוער.

מישל אובמה היתה הגברת הראשונה של ארצות הברית מ-2009 ועד 2017. היא בוגרת אוניברסיטת פרינסטון ובית הספר למשפטים של הרווארד והתחילה את הקריירה כעורכת דין במשרד סידלי את אוסטין בשיקגו, שם פגשה את בעלה לעתיד, ברק אובמה. אחר כך עבדה במשרד ראש העירייה של שיקגו, באוניברסיטת שיקגו ובמרכז הרפואי של אוניברסיטת שיקגו. היא גם ייסדה את סניף שיקגו של ארגון Public Allies, המכין צעירים וצעירות לקריירה בשירות הציבורי. ספרה "הסיפור שלי" היה רב-מכר עולמי, ו-American Grown הגיע לראש רשימות המכירות בארצות הברית. לבני הזוג אובמה שתי בנות, מליה וסשה, והם גרים כיום בוושינגטון הבירה.

יש לבדוק גם

לא סופרים את היהודים

פן הוצאה לאור וידיעות ספרים  רב-מכר של "הניו יורק טיימס" ספר השנה של "הסאנדיי טיימס" …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.