יום חמישי , מרץ 28 2024

ההצגות הזוכות בפסטיבל עכו לתיאטרון אחר

 

עשרות אלפי אנשים הגיעו לפסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר ה-43 וצפו בעשרות הצגות שנמכרו SOLD OUT ובעשרות מופעי רחוב

ההצגות הזוכות:

"בלוברי" ו"איי לאב יו ספיישל"

שמעון לנקרי, ראש העיר עכו: "הפסטיבל רשם השנה הצלחה רבה, שמחתי לראות את אזרחי ישראל מגיעים לעכו וחווים תיאטרון איכותי ומרגש באולמות ובמופעי הרחוב. בסיכום שבוע עמוס בתרבות מיוחדת וייחודית, אנו כבר נרגשים לקראת הפסטיבל בשנה הבאה".

ליזו אוחיון, מנכ"לית ומפיקה ראשית פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר: "השנה אירחנו בפסטיבל עשרות אלפי אנשים שהגיעו לעכו וצפו בכ-60 הצגות, מהארץ ומחו"ל ומופעים מושקעים במרחב הציבורי. אני רוצה להודות לכל השותפים לעשייה ונתראה בשנה הבאה".

דליה שימקו, מנהלת אומנותית פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר: "הפסטיבל השנה הביא לקדמת הבמה הצגות ומופעי תרבות מגוונים, שנבחרו בקפידה מתוך מאות מועמדים על ידי צוות מנוסה. תודה לכל המשתתפים, ביניהם היוצרים, הבימאים והשחקנים, שבזכותם חווינו תיאטרון איכותי ומרגש גם השנה".

הזוכים בפסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר 2022:

  • בפרס ההצגה- "בלוברי" ו"איי לאב יו ספיישל"
  • בפרס השחקן- יניב וינגורצקי "פ.י.ת"
  • בפרס השחקנית- ליר כץ "בלוברי"
  • בפרס העיצוב- איריס מועלם "בלוברי"
  • בפרס הבימוי- אחינועם מנדלסון "איי לאב יו ספיישל"
  • בפרס המופע במרחב הציבורי- "עצירה" של היוצרת מאיה ברינר
  • ציון לשבח אנסמבל על שם פנינה רינצלר ז"ל- "על הגבעה" בר כהן, דבורי פישר, ספיר רוזנפלד, שיר שאלתיאל ורותם שמחי
  • ציון לשבח מוזיקה- "על הגבעה". לחנים וניהול מוזיקלי: אודי אהוד קנבל, עיבודים והפקה מוזיקלית: אלון גלזינגר, עוזר מנהל מוזיקלי: ניצן גת
  • ציון לשבח להצגה- "הכאב" על טיפול רגיש בנושא כאוב

במהלך השבוע האחרון התקיים פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר זו השנה ה-43. 

כבר ביום הראשון של הפסטיבל נמכרו אלפי כרטיסים להצגות ולמופעים השונים וחלק מהצגות התחרות נמכרו SOLD OUT.

הפסטיבל נפתח בערב חגיגי במעמד שמעון לנקרי ראש העיר עכו וליזו אוחיון מנכ"לית פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר. את הערב הנחתה מגישת הטלוויזיה שלמור שטרוזמן ובמהלכו הופיעה הזמרת ריטה בהופעה סוחפת בה אירחה את הזמר עידן חביב, יחד שרו את השירים האהובים "מחכה" ו"חיה לי מיום ליום".

במסגרת הפסטיבל, התקיים ערב הוקרה ליעקב אגמון ז"ל, מעמודי התווך של התרבות הישראלית, בנוכחות רעייתו, כלת פרס ישראל, השחקנית המוערכת גילה אלמגור אגמון, שהעניקה את "פרס אגמון" פרס מפעל חיים על שמו לנאוה צוקרמן ובתו הגר אגמון, כבוד שר התרבות, חילי טרופר, כבוד השר לפיתוח פריפריה הנגב והגליל, עודד פורר, ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, מנכ"לית פסטיבל עכו, ליזו אוחיון, המנהלת האומנותית של הפסטיבל, דליה שימקו ואורחים רבים נוספים.

הפסטיבל התקיים גם השנה באולמות האבירים, בכניסה לעיר העתיקה וברחבי העיר, בנופיה של העיר עכו וכלל מאות שחקנים ופרפורמרים שהעלו עשרות מופעי תיאטרון, הצגות רחוב ומופעים חדשים, ביניהם 8 הצגות תחרות, 4 מופעים בינלאומיים וכ-30 אירועי חוצות.

על ההצגות הזוכות מפי שופטי הפסטיבל: יהושוע סובול, חנה ואזנה, נמרוד דנישמן, יוספה אבן שושן ויוסף אבו ורדה:

  • "איי לאב יו ספיישל" – הצגה מרתקת שמצטיינת בטיפול תיאטרלי מקורי ביחסי אם ובת בהשראת המחזה הקלאסי ״מדיאה״, באמצעות הניגוד בין הסתרה לחשיפה שבא לביטוי תיאטרלי בניגוד בין מסיכה לעירום גופני ונפשי, מוגש במשחק ובתנועה מבויימים היטב וכל זה מהלך על חבל מתוח בין דמיון למציאות. על כל אלה החלטנו להעניק את פרס ההצגה הטובה ביותר ל'איי לאב יו ספיישל'.
  • "בלוברי" – אירוע תיאטרוני נוגע ללב שמגולל את סיפורם של יוצרות ויוצרי ההצגה בכמיהה האנושית לילד, ובמסעם המפרך בין טיפולי פוריות, רופאי נשים ותרבות שמקדשת ילודה. באמצעות שפה תיאטרונית ייחודית, דוקומנטרית ופרפורמטיבית, משרטטת ההצגה מסע טראומטי, שבו אובדן רודף אובדן, ועדיין מלא תקווה. היכולת להפוך את הסוד האישי, הפרטי, לאירוע קולקטיבי נושא איתו את בשורת הריפוי. על כל אלה החלטנו להעניק את פרס ההצגה הטובה ביותר ל-״בלוברי״.

לראשונה בתולדות הפסטיבל ניתן פרס היצירה למופעים במרחב הציבורי. המופעים שבוצעו על ידי אומנים מהארץ ומחו"ל, נבחרו על ידי ועדה אומנותית בהובלת מנכ"לית הפסטיבל והמפיקה הראשית, ליזו אוחיון שכללה את אלדד פריבק, יניב סוויסה ורותם וולק. בנוסף, במופעים השתתפו רבים מחברי הקהילה המקומית ותושבי עכו. על המופע הזוכה מפי השופטות: מייסרה מסרי, דפנה קרון , לירז מיה שגריר:

"עצירה" – בעוצמתן יחד, בתנועה הנעה בין מאבק חריף להרמוניה רכה, הופכות המשתתפות ביצירה את הציבור לשותף בניתוב מחדש של התנועה. בין מחסום לשחרור, בין הפרטי לפוליטי יוצרת מאיה ברינר יחד עם שותפותיה נועה דר ולונא אבו נאסר, עבודה המפרקת ובונה מחדש את כוחה של תנועה קבוצתית. יצירה עוצמתית, יוצאת דופן ונוגעת ללב, שבבסיסה פעולה אמנותית איכותית ולא מתפשרת במרחב הציבורי העכואי. היצירה ״עצירה״ מסמנת עבורנו את הכיוון אליו יש להמשיך ולהתפתח ואת הדרך אשר יש לעודד.

בתמונות –

  1. ההצגה הזוכה "איי לאב יו ספיישל". צילום – יוהן שגב
  2. ההצגה הזוכה "בלוברי". צילום – שלומי יוסף
  3. ההצגה הזוכה "בלוברי". צילום – יוהן שגב
  4. מופע החוצות הזוכה "עצירה". צילום- רותם וולק

 

יש לבדוק גם

שחר מולכו מונתה

  שחר מולכו מונתה לתפקיד האוצרת לאמנות עכשווית במוזיאון תל אביב לאמנות   ועדת הבחירה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.