יום שישי , מרץ 29 2024
הבית האופטימי, שירלי אבנון קרייזל

הבית האופטימי

הבית האופטימי/ שירלי אבנון קרייזל

מדריך רגשי ומעשי לטיפול בבית

בואו נעשה סדר: אנחנו והבית שלנו נמצאים במערכת יחסים, ובדרך כלל איטס קומפליקייטד, כי במערכת יחסים, כמו במערכת יחסים, צריך להשקיע. נדמה לנו שהבית שלנו הוא חלל דומם, מלא עצמים, אבל הבית שלנו הוא למעשה אורגניזם ענקי, סך כל האנשים החפצים הנמצאים בו. הוא חי ונושם, מתבלגן ומסתדר, הוא מטופח והוא מוזנח, והוא נתון תמיד לחסדינו. כמעט לכל האנשים יש עניינים עם הבית שלהם, שבדרך כלל מעוררים תסכול או מתבטאים בעמדת התנצלות בכל הנוגע לטיפול בו. אנשים מתנצלים על עומס, על חוסר, על אי סדר, על עודף סדר, על קירות מלאים או על קירות ריקים. הבית שלנו הוא במידה רבה שיקוף של עצמנו, ואם אנחנו חיים עם עוד אנשים, הוא כמו בבואה של המשפחה שאנחנו – עניין פרטי שחשוף, לא תמיד לשמחתנו, לעין כול. 

יש את מי שנולדו מסודרים, אבל אנשים שלא נולדו "סדרנים", לא למדו בשום מקום לסדר. קיימת הנחה רווחת שפעולת הסידור היא פשוטה ואינטואיטיבית, אבל תחשבו על כך שחוץ מרכישת מיומנויות מוטוריות כתינוקות, כמעט כל פעולה שאנחנו עושים בחיינו כרוכה בלמידה, או לכל הפחות, בהדרכה בסיסית. סידור הבית הוא פעולה עמוקה ומורכבת. רוב ההורים נוזפים בילדים שלהם, "תסדרו כבר את החדר!" אבל לא מלמדים אותם איך לעשות את זה. על פי רוב הם בעצמם לא יודעים איך לעשות את זה. פעמים רבות, לאנשים החיים יחד יש יכולות וצרכים שונים בנוגע לטיפול בבית ולסידורו. בתוך הפערים האלה נולדים מתחים ואי שקט. 

הספר החדש "הבית האופטימי" מציע נקודת מבט חדשה על הבתים שלנו. הוא ממליץ לנו לשחרר את השאיפה ל"בית מושלם כמו במגזינים", תוצר לא ריאליסטי של עולם הרשתות החברתיות שאנחנו חיים בו, ולהציב לעצמנו יעד שפוי, מיטיב ומתגמל: לחיות בבית טוב, לפעמים טוב דיו, מטופח, תומך ואהוב כמיטב יכולתנו. הספר מציע גישה מכילה, סלחנית ומציאותית באשר לטיפול בבית, אך עם זאת מעשית ויומיומית. 

מחברת הספר היא שירלי אבנון קרייזל, מעצבת פנים ומסדרת בתים. אחרי שנים של עבודה בתחום בריאות הנפש כמרפאה בעיסוק ומנחת קבוצות פסיכודרמה, ובעקבות צורך בשינוי שבער בה, התחילה שירלי לסדר עם אנשים את הבתים שלהם. היא ליוותה אותם בתהליכים עמוקים בתוך בתיהם – במגירות, ובארונות, ובחדרים האחוריים. עם הזמן הבינה שירלי שהניסיון והרקע שלה כמטפלת, מגיעים איתה לתוך הבתים. היא החלה גם להלביש בתים, למדה עיצוב פנים וקראה למה שהיא עושה: בתים בטיפול

"הבית האופטימי" הוא ספר שרוצה להיות "החבר שלכם בבית". ספר לחזור אליו, לעיין בו, לבהות בצילומי הבתים, שהם ההיפך מצילומי עיצוב שאנחנו רגילים לראות – הם מראים בתים חיים, אמיתיים, מטופחים אבל לא מושלמים, עם סל כביסה, עם משחת שיניים ועם נעליים בסלון. צילומים שיעשו לכם חשק להתקרב לבתים שלכם, להתיידד איתם, לאהוב אותם יותר. בספר יש גם מקבץ של "שירי בית". זוהי אנתולוגיה קטנה ומרגשת, שלוקחת את הבית והטיפול בו למחוזות אחרים. ויש גם שיעורי בית, המסיימים כל פרק, למי שרוצה לקחת על עצמו פרויקט, ולעשות שינוי  – בקטן או בגדול. 

7 משוררות ומשורר, 12 בתים מצולמים, מאיירת שהיא אמנית נודעת מדנמרק (שחיה ופועלת בווינה), אנשי מקצוע ושירלי אבנון קרייזל אחת – כולם פה בספר הזה.  

230 עמודים| 128 שקל.

את הספר ניתן לרכוש באתר של שירלי אבנון קרייזל

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.