יום שישי , אוגוסט 19 2022
דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף

בואו נדבר על זה: "דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף"

נתחיל באזהרה לצופים בעלי ילדים בגיל הרך.

 

זה לא עוד סרט מארוול.

 

זה לא סרט לילדים.

 

זהו סרט אימה רך, כלומר עם מוטיבים של אימה, עם הממממון אלימות, ועם רמיזות אימה ברורות מאוד.

 

אם אינכם רוצים, שילדיכם יתעוררו מסיוטים בלילה, השאירו אותם בבית.

 

תנו להם לראות את הסרט, אחרי שיגדלו קצת.

 

גם אם זה יפגע להם מעט בצפייה הכרונולוגית בקנון המארוולי.

 

"דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף" החזיר ,  מבחינת פופ טארטס, את מארוול למסלול.

 

אחרי "נצחיים" המשעמם והמאכזב, ו"שאנג צ'י" הטוב אך לא אדיר, "דוקטור סטריינג' " הוא בדיוק מה שהדוקטור רשם למארוול- עוד מאותו הדבר שהצליח בסרטים קודמים, אבל בתוספת חידושים.

 

והחידוש הפעם, באדיבות הבמאי הנפלא סאם ראימי- אימה. במינון נמוך, בזהירות, כדי לא להפוך את הסרט מנוכר לכל מי שמתחת לגיל 16, אבל במינון שמעולם לא היה במארוול.

 

הכישרון הנהדר של מארוול בא לידי ביטוי גם בטריילרים שהם מפיצים לסרטיהם, שמהם בדרך כלל מבינים דבר אחד, ואז מגיעים לסרט עצמו ומגלים משהו אחר לגמרי.

 

לא כל מי שטוב בטריילר של "ממדי הטירוף" הוא אכן טוב בסרט המלא, וכך גם להיפך.

 

וזה רק תורם להנאה הגדולה מהסרט, שלראשונה אחרי סרטי מארוול רבים גם לא מרגיש דביק כמסטיק, ומסתיים עם טעם של עוד.

 

אחרי שהסרט הראשון בכיכובו של דוקטור סטריינג' לא ניפץ את הקופות, זכתה הדמות להעמקה ולזמן נוסף בארבעה סרטים נוספים של מארוול, בהם כמובן "הנוקמים" ו"ספיידרמן: אין דרך הביתה".

 

זה אולי מסביר את ההתפוצצות הנוכחית של "ממדי הטירוף" בקופות, כנראה מעבר לציפיות הוורודות של מארוול ודיסני.

 

וכאמור- היד של סאם ראימי, הבמאי הנפלא של סרטי EVIL DEAD והאיש הראשון שהביא לקולנוע ספיידרמן בשר ודם, מורגשת בכל רגע בסרט.

 

זה קורה בסצינות שמתרחשות בין היקומים, ביקומים חלופיים, אבל בעיקר בקרבות בין דוקטור סטריינג' לנבל המרכזי בסרט, שהוא, שימו לב, וונדה מקסימוף.

 

למי שראה את "וונדהויז'ן" זה לא אמור להגיע בהפתעה, ואכן סיפורה האישי בסרט ממשיך מנקודת הסיום של הסדרה ההיא.

 

אבל סטריינג' מופתע. ולרעה.

 

מכאן והלאה מתפתח מרדף חתול ועכבר, כשהתפקידים מתחלפים בהתאם לפוזיציה של סטריינג' ומקסימוף ביחס לחפצים מסוימים, ששניהם שואפים להשיג/ להשמיד.

 

בנדיקט קאמברבאץ' מרגיש מעולה בחליפת המכשף , והסייד-קיק שמתוספת לו, הנערה המסתורית אמריקה צ'אבס, רק מוסיפה לו ממדים ומסייעת בדרכו לגאולה אפשרית.

 

צ'אבס היא משב רוח רענן, גם אם ראימי מזניח לעיתים את דמותה כדי לחפור עוד יותר בנפשו המשוסעת של סטריינג'.

 

לחובבי מארוול, שהצליחו להימנע מספוילרים ברשת, צפויות הפתעות למכביר, בעיקר בכל הנוגע ל"אילומינטי" וזהותם- והמונח "אילומינטי" מוזכר בטריילר, אז פופ טארטס לא חטא כאן בספוילר.

 

כדי לא להרוס למי שעוד לא ראה את הסרט, ובטעות קורא את הפוסט הזה, נאמר רק שהיכולת של מארוול לשמור על נאמנות של שחקנים לתפקידים, גם אם הופיעו בהם לדקות אחדות בסרטים קודמים או בסדרה כושלת, בהחלט מופלאה, ומציבה סטנדרט גבוה לכל הגופים האחרים אי שם שמנסים בימים אלה ממש לברוא גם כן "יקומים" בקולנוע ובטלוויזיה.

 

יש גם הופעת אורח מבדרת במיוחד של ברוס קמפבל- סרט של סאם ראימי, כבר אמרנו? – וכמובן סצינות אחרי כותרות הסיום, שלפחות אחת מהן פותחת פתח לעתיד מסקרן במיוחד מבחינת דוקטור סטריינג'.

 

בעצם, מאז "הנוקמים", כל סרט של מארוול הוא סרט שמציג יותר מגיבור אחד.

 

ב"ספיידרמן" הבליח דוקטור סטריינג', ב"שאנג צ'י" עזר לגיבור וונג הנפלא, וכאן וונדה מגיעה, ולצידה עוד כמה חברים.

 

ביולי יגיע "תור: אהבה ורעם" , שבו נראה גם את שומרי הגלקסיה, עוד לפני שהסרט השלישי שלהם בכלל מתקרב לאקרנים.

 

אבל כל עוד מארוול מקפידים לחדש, כמו ב"ממדי הטירוף", לפופ טארטס אין תלונות.

 

רק לא לחזור בבקשה על הטעויות בסגנון "נצחיים".

 

 

יש לבדוק גם

בואו נדבר על זה: ווסטוורלד עונה 4 פרק 8 – סיום העונה!

הפוסט הזה יכיל כמובן ספוילרים רבים. לכן מומלץ לא לקרוא אותו, לא להציץ בו אפילו, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.