יום שישי , מרץ 29 2024
בלתי מוסבר עם ויליאם שאטנר, ערוץ ההיסטוריה

מאי 2022 בערוץ ההיסטוריה

 

האימפריה האצטקית המפוארת בדרום אמריקה הגיעה לסיומה בראשית המאה ה-16, עם
כיבושה בידי ספרד, בהובלת הקונקיסטאדור הרנאן קורטס, שכבש את מקסיקו בשביל ספרד; אך לא לפני שהקיסר האצטקי מונטזומה ואנשיו, הצליחו להבריח כמויות עצומות של ממון לשבעה אתרים נפרדים בדרום-מערב ארה"ב.
במשך חמש מאות שנה, אלפי אנשים חיפשו את אוצר מונטזומה ואת 7 ערי הזהב הללו. האוצר אמור להכיל לכאורה כמויות עצומות של מטילי זהב, כסף, אבנים יקרות, תכשיטים, וחפצים אצטקיים יקרי-ערך. היסטוריונים מעריכים כי השווי הכולל של אוצרות מונטזומה עולה על 3 מיליארד דולרים.
הסדרה החדשה של ערוץ ההיסטוריה, "הזהב האבוד של האצטקים", עוקבת אחר שלוש משפחות שנחושות לשבור את הקללה בת 500 השנים של הקיסר מונטזומה שהטיל על השלל המוזהב ולמצוא סוף סוף את האוצר.
"הזהב האבוד של האצטקים" עוקבת במקביל אחר ההרפתקאה הסוחפת של שלוש המשפחות, בעודן מחפשות אחר שבעה ערי הזהב, בשלושה מקומות שונים, בשלוש מדינות שונות בארה"ב – משפחת דילמן ביוטה, משפחת הוגלנד בנבאדה, ומשפחת וילסקאסס בניו-מקסיקו. איזו משפחה תהיה הראשונה למצוא את הזהב האצטקי?

 

הזהב האבוד של האצטקים / The Lost Gold of the Aztecs 
ימי רביעי ב-22:30, החל מ-11 במאי 

 

 

 

 

עונה שלישית לסדרת הדוקו המרתקת, בהגשת השחקן לורנס פישבורן, הכוללת לא פחות מ-12 פרקים חדשים!
בין הנושאים בהן עוסקים פרקים החדשים של "התעלומות הגדולות בהיסטוריה": 
  • מה היא זהותו האמיתית של הרוצח הסדרתי ג'ק המרטש, שהטיל את אימתו על לונדון הוויקטוריאנית?
  • לאן נעלם ג'ימי הופה, מנהיג האיגודים המקצועיים האמריקאי, שניהל קשרים ענפים עם המאפיה, ועקבותיו נעלמו ב-1975?
  • מה קרה לתכולת "חדר הענבר" המפואר ברוסיה, אותו בזזו הנאצים בשלהי מלחמת העולם השניה, והפך מאז יעד חיפוש עבור ציידי אוצרות בכל העולם?
  • מה עלה בגורלה של טיסה 370 של חברת מלזיה איירליינס, שנעלמה מהרדאר במרץ 2014, ומקום התרסקותה לא ידוע עד היום?
על הסדרה:
השחקן הוותיק ועטור הפרסים לורנס פישבורן ("מטריקס"', "החבר'ה מהשכונה", "ג'ון וויק"), מגיש סדרת תחקירים תיעודית, הבוחנת מדי פרק תעלומה היסטורית ידועה, ומאתגרת מחדש את כל מה שאנחנו יודעים אודותיה.

 

התעלומות הגדולות בהיסטוריה / History's Greatest Mysteries 
ימי ראשון ב-22:30, החל מ-15 במאי 

 

 

 

ויליאם שאטנר, האיש והאגדה, חוזר בעונה חדשה של "בלתי מוסבר", הבוחנת מקרוב את כל התופעות המסתוריות, האפלות, המוזרות והעל-­טבעיות המתרחשות בפינות שונות של כדור הארץ. 
הסדרה חוקרת וחושפת תעלומות ותופעות מוזרות ביותר שהתרחשו במהלך ההיסטוריה האנושית – החל מהימצאות מבנים מסתוריים בפינות שונות ברחבי העולם, דרך ערים עתיקות מקוללות, כתות קטלניות, נבואות אפלות, מאגרי אנרגיה נסתרים בגוף האנושי ועד להיתקלויות עם עב"מים ויצורים מעולמות אחרים.
בין הסוגיות שנבחנות ע"י ויליאם שאטנר בעונה החדשה:  
המונח "גאון" מתייחס לרוב ליחידי סגולה – ממציאי טכנולוגיות ועד ליוצרי אמנות נשגבת. האם גאונים אינם רק תוצר של גנים משובחים, או של משהו מסתורי בהרבה?
למעלה מ-80% ממימי האוקיינוסים טרם נחקרו עד היום. עם כניסתה של טכנולוגיה חדשה המאפשרת לחקור את האוקיינוסים יותר מאי פעם בעבר, אלו סודות נגלה במעמקים?
החל מבבל העתיקה ועד ימינו, האנושות תמיד הייתה מרותקת למקומות נטושים. האם כפי שהאמינו הקדמונים, אתרים אלו, בעלי החזות הפוסט-אפוקליפטית, הם "קסומים"?

 

בלתי מוסבר עם ויליאם שאטנר עונה 3 ב' / The UnXplained With William Shatner  
ימי ראשון ב-23:10, החל מ-15 במאי

יש לבדוק גם

מהלילה בארה"ב: ANCIENT EMPIRES

ערוץ ההיסטוריה לא מפסיק להביא לנו סדרות חדשות ומושקעות על ההיסטוריה העתיקה. מהלילה בארה"ב ובקרוב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.