יום חמישי , אפריל 18 2024
אמזונה, ורד בוסקילה

אמזונה

 

"אמזונה – הסיפורים האפלים מאחורי התהילה האולימפית"

ספרה של ורד בוסקילה

 

 

"הקושי העיקרי היה הידיעה שאני חיה חיים כפולים. ההסתרה החלישה אותי ומעגלי האשמה העצמית אכלו אותי מבפנים, חוררו את נשמתי. איך אני, ספורטאית אולימפית ומועמדת למדליה, הורסת את עצמי כך. כמו מכורה ללא גמילה, צונחת חופשי ללא מצנח. חייתי בשקר שהלך והתפתח, ובעוד שאל מול אנשים אחרים השתדלתי לחייך ולהיראות כאילו הכול כרגיל, מבפנים מתי."

אם תשאלו את העוברים והשבים את השאלה הפשוטה – מיהי ורד בוסקילה? תקבלו את התשובה – "שייטת אולימפית זוכת מדליות". יש אפילו שיגידו "בכירה בוועד האולימפי", בודדים יגידו "עורכת דין" וכנראה שלא מעט אנשים יוסיפו, "זאת מהישרדות". ואכן, ורד בוסקילה, בת ה-38, היא השייטת האולימפית הישראלית המעוטרת בכל הזמנים. היא השתתפה בשלושה משחקים אולימפיים: אתונה 2004, בייג'ין 2008 ולונדון 2012 בסירת מפרש זוגית מדגם 470, וזכתה במדליית זהב באליפות העולם בדגם 420 ובעשרות מדליות באליפויות עולם, אירופה וגביעי עולם. במשחקים האולימפיים בבייג'ין 2008 זכתה, יחד עם שותפתה ניקה קורנצקי, במקום הרביעי.
כסמנכ"ל הוועד האולימפי בישראל, בין השנים 2017 – 2021, התמחתה ורד בניהול ספורט, למדה את תקציבי הספורט בישראל, בחנה שיטות ניהול בעולם וקידמה ספורט נשי. בוסקילה, עורכת דין בהכשרתה, מרצה ברחבי הארץ והעולם על סיפורה האישי, ואימא לשחר – בתה היחידה. כיום היא מתמחה בתחום מניעת הטרדות מיניות ומוגנות בספורט, ומשמשת כיועצת לקבוצות וארגוני ספורט לקדם סביבה מוגנת ובטוחה עבור הספורטאים, המאמנים, המנהלים ואף קהל האוהדים שלהם.

ואולי כאן טמונה התשובה לשאלה שבה פתחנו. כי במשך חלק ניכר מהקריירה שלה, בזמן שכל הסובבים אותה ראו ספורטאית אולימפית, מצליחנית, עורכת דין, מודל לחיקוי – ורד בוסקילה הביטה במראה והרגישה לא מספיק טובה, לא מספיק הישגית, בעלת הפרעות אכילה ותחושה עמוקה של כישלון ואכזבה. לכן, אם תשאלו את ורד בוסקילה מיהי, תגלו שהיא נוהגת לומר כי על אף רשימת ההישגים המרשימה שלה, רשימת כישלונותיה ארוכה בהרבה והיא גאה בה לא פחות. היא זו שמלווה אותה עד היום – שנים רבות אחרי שפרשה מספורט תחרותי.

הסיפור שלה, שאותו היא פורשת באומץ בספרה הראשון "אמזונה", הוא סיפור על החיים האמיתיים והנסתרים של הספורטאים, שמאחורי החיוכים למצלמות מחביאים קשיים, כאב, רומנים סוערים, דימוי גוף בעייתי וכישלונות. הספר חושף את גישתה הייחודית של בוסקילה להתמודדות עם כישלונות בעברה ואת תהליך הקבלה והאהבה עצמית שהיא עברה, שמעודד כמעט כל אחד לא רק לעסוק בפעילות גופנית, אלא לטפל בעצמו מבפנים החוצה ולחיות באותנטיות ובאיזון רגשי.

״אמזונה״ הוא ספר חושפני וחסר תקדים, אשר נע בין רגעי שפל בדמות חיטוט בפחים אחרי שאריות אוכל בתקופות של הרעבה שיטתית, התעללות רגשית ממושכת מצד מאמנה (האיש שבין השאר בזכותו הפכה ורד בוסקילה לאלופה), לבין רגעי שיא עם שותפותיה לסירה, הצלחות מסחררות, פרישה כואבת שאחריה בנתה קריירה חדשה, וגם קצת ספוילרים מהתוכנית ״הישרדות״ שבה השתתפה, אשר שילבה את אהבתה לתקשורת יחד עם אהבתה לספורט ולאתגרים.
להיות "שייטת אולימפית" זה לא סטטוס זמני, או הגדרת תפקיד – זהו מסע מעצב אישיות ומשנה חיים, ועמו מגיעה תקווה שקולה האמיץ של בוסקילה יעורר השראה ויעודד א.נשים נוספים לחשוף את מסעם.ן האותנטי וליצור שינוי חיובי עבורם ועבור סביבתם.

 

המכירה מתבצעת באתר בלבד: veredbouskila.com

לינק לרכישת הספר https://veredbouskila.com/product/mybook/

מחיר הספר: 88 ש"ח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.