שבת , מאי 21 2022
מאסטר קלאס קולנוע עם אבי ותום נשר, צילום: אבי זרנגר

מאסטר קלאס קולנוע עם אבי ותום נשר

 

חדש ב– Screenz live:

מאסטר קלאס קולנוע עם אבי ותום נשר

המאסטר של הקולנוע הישראלי – מעביר את זה הלאה

 

לראשונה, אבי נשר ובתו הקולנוענית תום משתפים פעולה בקורס יחיד מסוגו בן 8 פרקים וחצי- כותבים קולנוע עם אבי ותום נשר

בלעדי ב: Screenz.live

סרטון פרומו

פלטפורמת סקרינז לייב, זירת מסחר עשירה לתוכן וידאו איכותי, מציגה מאסטרקלאס קולנוע ייחודי עם אבי ותום נשר. לראשונה, אבי נשר, המאי המוערך שיצר כמה מהקלאסיקות וההצלחות הגדולות ביותר בקולנוע הישראלי ובתו הקולנוענית תום, במאית בתחילת דרכה שעומלת על כתיבת הסרט הראשון שלה, משתפים פעולה בפרויקט חדש, פורץ דרך ומעורר השראה. מאסטרקלאס חד פעמי בו האב מעביר לבתו את התורה, עם האחריות של הורה, עם כל סודות המקצוע, במקום אחד. הזדמנות לקחת חלק במסע אישי, ייחודי ומקצועי להבנת החומר ממנו עשויים תסריטים מעולים.

במהלך הקורס בן שמונת המפגשים ופרק בונוס, יעלו השאלות – למה בכלל לכתוב תסריט? האם תסריט הוא תחליף לפסיכולוג? איך מגלים מה מעניין – על מה שווה לכתוב? האם יש דבר כזה ״סיפור ישראלי״? איך ממציאים דמויות אמיתיות? כאלה שלא משרתות את התסריטאי, אלא את הרצונות האמיתיים שלהם? והאם לכל התסריטים הטובים יש מבנה קבוע? איך מביאים תסריט לכדי עשייה קולנועית? האם יש נוסחת פלא להצלחה? 

נושאי הפרקים:

למה לכתוב תסריט?

שיעור היכרות. בפרק הזה תישאל השאלה שמעוררת בנו אי נוחות – האם לכל אחד יש סיפור מעניין? כזה ששווה תסריט אוטוביוגרפי? והאם בכלל כדאי להתייחס לתסריט כתחליף לפסיכולוג? וגם, איך מוצאים סיפור שלא מבוסס על חיינו האישיים? אחד שמצדיק ישיבה של שעתיים בבית קולנוע. ולסיום – איך יכול להיות שכל כך הרבה מהסרטים האהובים עלינו, הם דווקא הסרטים הראשונים שיצר/ה הבמאי/ת?

 

בחירת הסיפור – מה לכתוב?

בחירת הסיפור הנכון לך מורכבת מרכיבים רבים – סיפור קולנועי לעומת סיפור טלוויזיוני, ישראלי ולא אמריקאי או אירופאי, סיפור שיש לו היתכנות מבחינת תקציב וקהל, סיפור שבאמת בוער בך – סיפור שגם את/ה היית רוצה לצפות בו על המסך הגדול. מהם המרכיבים לסיפור הנכון, האם לכל סרט צריך להיות מסר? ״מוסר השכל״?

איך כותבים?

אחרי שאותר הסיפור הנכון עבור הכותב, ויש מוטיבציה, עדיין נשארה מלאכה לא פשוטה – הכתיבה. פרק זה יעסוק ב- איך בכלל כותבים? קמים בבוקר והולכים למשרד? גם אם המשרד הזה הוא הלפ טופ בסלון? איך נראה תסריט טוב – פרקטית, ממה הוא בנוי? וגם, ננסה לענות על שאלת השאלות – מאיפה מזמנים השראה?

המבנה

המילה "מבנה" מעוררת חוסר נוחות כשזה מגיע לאומנות. אנחנו הרי כותבים מהלב, מהמעיין היצירתי שבראשנו – מה הקשר אירוע מחולל? אולי אפשר לכתוב סרט מעולה גם בלי להכיר את מבנה שלוש המערכות? איזה מקום אנחנו משאירים למרדנות שלנו, לרצון שלנו לאתגר את הקיים? עד כמה השכלה 

 

פורמלית קריטית ליצירת תסריט? האם תמיד יש צורך במפת דרכים כדי ליצור תסריט?

סיפור לפי מספר עמודים 

מה אם נספר לכם שכמעט כל סרט שאתם אוהבים, בעצם מושתת על אותו הסיפור? טוב, לא בדיוק אותו הסיפור, אבל בערך באותם מספרי דקות בסרט קורים אותם דברים – השיבוש בחייו של הגיבור, כניסתו של חבר/אהוב לחייו, הרגע בו הוא מאבד את הכל… מה הסוד האלכימאי התסריטאי שמועבר מאוזן לאוזן ומאפשר זרימה אפקטיבית של הסיפור ואחיזה איתנה בתשומת לב הצופה/ הקורא?

הדמויות

יש סיפור, יש משמעת כתיבה, יש אפילו מבנה – ועל הכתפיים של מי נופל כל הדבר הזה? הדמויות. אז בהנחה שהסרט לא מבוסס אחד לאחד על בני משפחה – עולה השאלה, איך ממציאים דמויות אמיתיות? כאלה שלא משרתות את התסריטאי/ת, אלא את הרצונות האמיתיים שלהן עצמן? איך לומדים לכתוב להן שפה ייחודית משלהן – שלא כולם ישמעו כמוכם? וגם – האם אפשר לא לאהוב את גיבור הסרט, ועדיין לאהוב את הסרט?

העולם

על העולמות שנפתחים בפנינו בקולנוע יש סרטים שחוזרים אליהם כדי לצחוק, יש כאלה שכדי לבכות – ויש סרטים, וגם סדרות, שחוזרים אליהם שוב ושוב גם סתם כדי לבלות בעולמם. כי בא לבלות בחלל, בבית ספר לקוסמים, במועדון דיסקו בשנות השבעים, או אפילו בבסיס של להקה צבאית. אז עד כמה באמת חשוב העולם בו קורה הסרט? איך מדייקים אותו – הופכים אותו לחד פעמי? לכזה שמצדיק חזרה לסרט שוב ושוב?,

המפגש עם המציאות

בקורס דובר על כתיבת תסריטים, אבל איך הופכים את המילים למציאות? כמה עולה לעשות סרט ומאיפה מביאים את התקציב? איזה מסמכים צריך להכין כדי לגייס את הכסף הזה, מלבד התסריט? מאיפה מוצאים מפיק? מה זה עורך תסריט? והאם התסריטאי יהיה הבמאי הטוב ביותר לתסריט?

פרק בונוס: לאורך צילומי הסדרה, גם לצוות המצלם היו כמה שאלות מעניינות. הפרק האחרון מוקדש להם.

פלטפורמת סקרינז לייב היא מרקטפלייס (זירת מסחר) עשיר לתוכן וידאו איכותי. משתמשי הפלטפורמה המעוניינים בלמידה והתפתחות אישית, נהנים מהרצאות וסדנאות של המרצים והיוצרים המובילים בתחומם בשלל קטגוריות ביניהן: פסיכולוגיה, מדע וטכנולוגיה, פילוסופיה, ספרות וכתיבה, וולנס, עסקים, קולנוע, עולם הרוח, תקשורת ועוד. מבין המרצים בפלטפורמה – רוני קובן, ניסים אמון, אשכול נבו, ד"ר חיים שפירא, ד"ר ליאת יקיר, פרופ' מורן סרף, פרופ' יורם יובל, אורנה בנאי ורבים נוספים. 

סקרינז לייב הוקמה במטרה לאפשר ליוצרים לייצר הכנסות באופן ישיר מהקהל שלהם ולשדר תוכן באמצעות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר. בשנה האחרונה מאז הושקה, צברה הזירה פופולאריות גדולה עם יותר ממאה אלף כרטיסים שנמכרו.

מאסטר קלאס עם אבי ותום נשר | מחיר – 420 ש"ח לשמונה וחצי מפגשים | חינם למנויי סקרינז לייב | לרכישה: screenz.live

יש לבדוק גם

ציור על ציור

Primitive & Design פרימיטיב & דיזיין – אמנות ישראלית תערוכת יחיד תמר בר זאב /  ציור …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.