יום שישי , מרץ 29 2024

הביאנלה השנייה יוצאת לדרך

 

הביאנלה השנייה יוצאת לדרך!

בעקבות הצלחת הביאנלה לאומנויות ולעיצוב תל אביב, 

מוז"א – מוזיאון ארץ־ישראל מכריז על נושא הביאנלה הבאה, שתציג את המצב האנושי בפתחו של עידן חדש

בימים אלה מתפרסם קול קורא לאומנים, אמנים, מעצבי מוצר ואופנה ואדריכלים ישראלים להגיש את הצעותיהם לביאנלה השנייה

לראשונה תכלול תערוכת הענק, המציגה את תחומי האומנויות והעיצוב העכשוויים בישראל, גם יצירות מחו"ל

לאור ההצלחה של הביאנלה לאומנויות ולעיצוב תל אביב, שנוסדה בשנת 2020 ומשכה מאות אלפי מבקרים, מכריז המוזיאון בימים אלה על נושא הביאנלה השנייה, שתפתח בשנת 2023, באוצרות של אנריאטה אליעזר ברונר, ניר הרמט ותומר ספיר. לאוצרי התערוכה הישראלית יצטרף אוצר-אורח בינלאומי, ד"ר קווין מורי, שיאצור לראשונה בביאנלה גם מבחר עבודות קראפט ועיצוב מחו"ל. הביאנלה הבאה תתמקד במצב האנושי בפתחו של עידן חדש, ותעסוק במעגלים השונים המקיפים אותנו ובכוחנו להשפיע על עתיד המקום שבו אנו חיים.

הביאנלה לאומנויות ולעיצוב תל אביב היא המשך טבעי להתמקדות המתמשכת של מוז"א, מוזיאון ארץ־ישראל, בתרבות החומרית המקומית. הביאנלה מציגה תמונת מצב עדכנית של תחומי האומנויות והעיצוב העכשוויים בישראל – בקרמיקה, זכוכית, צורפות, טקסטיל ונייר, ומציגה אותם כשהם משולבים זה בזה. התערוכה נערכת בשיתוף עם עמותת אמנים יוצרים בישראל, מוסדות אקדמיים לאמנות ולעיצוב ועיריית תל אביב.

הנושא שנבחר לביאנלה הבאה הוא קריאה לפעולה, ומהדהד את הימים שבהם אנו חיים. כותבים האוצרים בקול הקורא המתפרסם השבוע באתר המוזיאון – "התמה של הביאנלה הבאה, 'מהי מידת האדם?' מבוססת על האמרה המיוחסת לפילוסוף היווני פרוטגורס איש אַבְּדֵרָה, בן המאה ה־5 לפנה"ס, שקבע כי 'האדם הוא מידת כל הדברים'. הביאנלה תבקש לבדוק מהי מידת ההשפעה של האדם היוצר ושל פעולותיו על העולם שסובב אותו, כמו גם על עולמו הפנימי". במוז"א מאמינים כי הפנייה לאומנים, אמנים ומעצבים בעיצומה של מגפה עולמית, כשאנו נושאים את עניינו בדאגה ובתקווה אל העולם שיבוא אחריה, ובוחנים מחדש את מרחב הפעולה של היוצרים בתחומים אלה, ואת המענה שהם יכולים לספק בחיפושנו אחר עולם מקיים ועתיד חברתי ואנושי טוב יותר. 

ברוח עולמית זו, תכלול לראשונה הביאנלה לאומנויות ולעיצוב תל אביב גם כמה עשרות עבודות קראפט ועיצוב עכשוויות בינלאומיות, שיצרו דיאלוגים עם היצירות והיוצרים המקומיים בתחומים אלה ועם האוצרות הארכאולוגיים והאתנוגרפיים של המוזיאון. "הלב והעיקר של הביאנלה הוא 

 

הקראפט  והעיצוב העכשוויים בישראל" אומרת מייסדת הביאנלה, ד"ר דבי הרשמן, סמנכ"לית ואוצרת ראשית  – "עם זאת, בעולם גלובלי, היוצרים הישראלים מקיימים דו שיח עם העולם, מושפעים ומשפיעים עליו. כך גם הביאנלה במוז"א שואפת להכיר ולייצר דיאלוג עם קהילת היוצרים הבינלאומית, בדגש על אמנים היוצרים כמונו בהשראת מסורת תרבותית עתיקה בעולם חדשני ומשתנה".

הביאנלה השנייה לאומנויות ולעיצוב תל אביב תתקיים במוז"א בחודשים מרץ – נובמבר 2023, ותתפרש על פני חללי התצוגה של המוזיאון: באולמות, בביתני הקבע ובמרחבי החוץ. גם הפעם יפעלו חממות של המוסדות האקדמיים במגדל התצפית, ויערכו הדגמות של מוסדות טכנולוגיים. הביאנלה מלווה בקטלוג רחב היקף, בבלוג, באפליקציה ובמדריך קולי. במהלכה יתקיימו פעילויות ואירועים מגוונים: סדנאות, הרצאות, שיחי גלריה, מפגשים עם אמנים, מופעים, כנס בינלאומי ועוד.

עמי כץ, מנכ"ל מוז"א, אומר כי "מוז״א – מוזיאון ארץ־ישראל, תל אביב, אחד משלושת המוזיאונים הגדולים והמובילים בארץ, הוא מוזיאון רב־תחומי העוסק בתרבות חומרית מקומית בעבר ובהווה, ומציג את הקשר בין חומר ורוח. אני גאה ושמח להכריז על יציאתנו לדרך עם הביאנלה הבאה לאומנויות ולעיצוב תל אביב שהפכה לאירוע תרבות מרכזי בעיר תל אביב".

לקול הקורא:       https://www.eimuza.org.il/biennale2020

יש לבדוק גם

שחר מולכו מונתה

  שחר מולכו מונתה לתפקיד האוצרת לאמנות עכשווית במוזיאון תל אביב לאמנות   ועדת הבחירה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.