יום שישי , מרץ 29 2024
אובמה: איחוד מושלם יותר, הוט8

אובמה: איחוד מושלם יותר

אובמה: איחוד מושלם יותר
OBAMA: IN PURSUIT OF A MORE PERFECT UNION

 

 

חייו ופועלו של נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה, משנותיו הראשונות דרך ההתמודדות לנשיאות ארצות הברית ועד לניצחונות בבחירות ושנות כהונתו. סדרה בת 3 פרקים של הבמאי פטר קנהרדט ו-HBO.

הפרק הראשון בסדרה סוקר את שנות חייו הראשונות של אובמה, כאשר גדל עם אם חד הורית מקנזס וסבים לבנים, שנות הלימוד הראשונות בהוואי ולימודיו באוניברסיטת קולומביה ובית הספר למשפטים בהארוורד. בקטעי ראיון ישנים, אובמה מדבר על החוויה לגדול כאשר אביו, האפריקאי, אינו נוכח בחייו, כילד ממוצא מעורב והשתלבותו בקהילה האפרו-אמריקאית בשיקאגו, שם עבד עם כנסיות שחורות בארגונים קהילתיים.

הפרק השני סוקר את התמודדותו של אובמה לנשיאות עד לניצחון בבחירות בנובמבר 2008, הקשיים וההצלחות לאורך מסע הבחירות. עם לחצים חוזרים ונשנים להגדיר את עצמו מבחינה גזעית והתסכול שחווה בגלל מה, שהוא הגדיר כהסחת דעת מנושאים שהיו חשובים עבורו, עד שנשא במרץ 2008, את "נאום הגזע" שלו, כתב הגנה לחוקה האמריקאית ובקשתו מכולם לראות מעבר למבוי הסתום בענייני מוצא וגזע, כדי לקדם איחוד ושגשוג.

הפרק השלישי והאחרון של הסדרה סוקר את שנותיו של אובמה בבית הלבן, הקשיים האדירים שחווה בעודו מנסה להעביר חוקים חדשים בקונגרס מפולג. בסופו של דבר הצליח להעביר את חוק הגנת החולה וטיפול בר השגה אך במחיר הגדלת התהום בין הרפובליקנים לדמוקרטים בוושינגטון. כאשר המדינה התמודדה עם מודעות גדלה לאלימות משטרתית כנגד אמריקאים שחורים והקרב הבין גושי בנושאי הגבלות נשק, אובמה חווה ביקורת גדולה על כך שלא נעשה מספיק לניהול דיון בנושאי גזע, והוא מקדם מדיניות המתמקדת בצדק והגשמה גזעיים.

HBO 2020

 


ימי חמישי, החל מה- 05.08 בהוט, יס וסלקום טיוי.


HBO

יש לבדוק גם

עכשיו בדיסקברי פלוס: "האמת לגבי ג'ים"

סדרת הדוקו-פשע "האמת לגבי ג'ים" מגיעה לישראל ב14.3 האמת לגבי ג'ים, סדרת הדוקו בת ארבעת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.