יום שלישי , מאי 18 2021
מבצע ורסיטי בלוז: שערוריית השוחד במכללות, נטפליקס

בואו נדבר על זה: “מבצע ורסיטי בלוז: שערוריית השוחד במכללות”

   לא במקרה הפרצוף שאתם רואים בתמונת היח"צ של נטפליקס כאן למעלה אינו פרצוף מוכר כמו זה של השחקנית פליסיטי האפמן או של השחקנית לורי לופלין.

 

זה פרצוף של אדם בשם ריק סינגר, ומה לעשות- הוא הגיבור האמיתי של הפרשה הזאת.

 

 

"מחולל השוחד"- כינו במשפט הולילנד את עד המדינה המנוח שמואל דכנר.

 

סינגר הוא המחולל של שערוריית השוחד במכללות, ואגב לא רק במכללות , המילה "קולג'" כאן תופסת גם לאוניברסיטאות יוקרה כגון "סטנפורד".

 

סינגר הוא האיש שחיבר את השחקנים, הבנקאים, אילי הנדל"ן והיזמים עם מאמנים ומנהלנים באוניברסיטאות יוקרה כדי להכניס את ילדי הראשונים לנבחרות ספורט במוסדות שבהם עבדו האחרונים.

 

לא במקרה הוא בחר בענפי ספורט נידחים, שחיים כמעט רק בעולם האקדמי, כגון חתירה ( זוכרים את האחים וינקלבוס מ"הרשת החברתית"? ) , כדור מים ועוד.

 

שם אפשר להחביא את השחקנים הלא מקצועיים שהתקבלו, ושם המאמנים והמנהלנים גם זקוקים לתרומות כאוויר לנשימה.  לפוטבול ולכדורסל הכסף זורם כמו מים, ענף החתירה בסטנפורד תמיד יהיה בסכנת סגירה בשל מחסור בתורמים ומשאבים.

 

זה צד אחד.

 

הצד השני הוא כמובן העשירים מאוד, שמתעקשים להעניק לילדיהם יתרון לא הוגן נוסף על פני היתרונות הלא הוגנים אך הישרים, שהעניקו להם מרגע לידתם:

 

בית גדול יותר, תמיכה פיננסית גבוהה יותר, זמינות למוסדות הלימוד הנחשקים ביותר ומגורים באזורים השווים ביותר.

 

כל זה לא מספיק לעשירים כקורח, או כפי שאמא של פופ טארטס, שמאוד אוהבת את השחקנית לורי לופלין, אמרה לו : "הורים מוכנים לעשות הכל למען ילדיהם".

 

הסרט משתמש בטכניקה שכבר הכרנו בנטפליקס בסרט THE SOCIAL DILEMMA : שימוש בשחקנים כדי להמחיז עלילה שקרתה באמת.

 

זה תעודה מבוימת  , או תעודה דרמטית אם תרצו.

 

במקרה הזה חומר הגלם עשיר מאוד- תמלולי שיחות שכבר הוגשו לבתי משפט יחד עם הרים של ראיות.

 

את סינגר מגלם השחקן הוותיק מתיו מודין, והוא לא ממש מעצב עבור הצופים דמות עגולה ומרתקת.

 

פשוט העדויות שעוטפות את הסרט, שמתארות את סינגר, מציגות אותו כך.

 

ומאפשרות לצופה להתחבר לעלילה במהירות.

 

הסיפור, אין מה לעשות, פנטסטי, ופורט על כל המיתרים הנכונים של הצופה הממוצע:

 

"רק באמריקה דבר כזה יכול לקרות"

 

"איזה נוכלים העשירים האלה"

 

"איפה משיגים עכשיו את האיפור של אוליביה ג'ייד".

 

הבחירה ללכת על סרט ולא על סדרה נכונה, כי חומר הגלם לא באמת מספיק לסדרה במקרה הזה, כשרוצים להתמקד בסינגר.

 

מי שציפה לאיזו תובנה עמוקה לגבי לופלין והאפמן יתאכזב לגלות, שנוכחותן בסרט מינורית.

 

היוצרים פשוט רצו, שנבין את השיטה.

 

ואנחנו מבינים.

 

כועסים, מבינים, ונהנים לצפות.

יש לבדוק גם

חדשות סטרימינג: מצטרפת לעונה 2 של THE GREAT

הסדרה THE GREAT הייתה אחד הלהיטים הבולטים של הולו בשנה שעברה. כעת נמשכים במרץ הליהוקים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.