יום חמישי , מרץ 28 2024
הכח ממכר , דביר, דרור חוטר ישי

הכח ממכר

חדש בהוצאת דביר

 

הכח ממכר

דרור חׄטר-ישי

 

לאחר יובל שנים בשליחות המקצוע, מתוכן שמונה שנים כראש לשכת עורכי הדין ובחלקן גם חבר בוועדה למינוי שופטים, עורך הדין דרור חׄטר-ישי מאפשר לנו בספרו הכח ממכר הצצה נדירה אל מאחורי הקלעים של עולם המשפט. 

הוא מספר על תפירת תיקים פליליים לשר בממשלה; לתא"ל בצה"ל; לאזרחים מהשורה; על תפירת פרשיות שוחד כספי לראשי רשויות; על הרוצח אשר מתהלך חופשי; על מפקח טיסה שהציל מטוס נוסעים מהתרסקות אך נענש על כך; על פגמים בעבודת הוועדה למינוי שופטים. עשרות סיפורים מרתקים שחושפים איך נראה מבפנים המאבק על עקרונות המשפט.

 

בהיותו ראש לשכת עורכי הדין, לפני חצי יובל שנים, היה חטר-ישי עקבי בביקורתו כלפי "המהפכה החוקתית", פרי שיתוף הפעולה בין נשיא בית המשפט העליון ושר המשפטים. הוא צפה את התוצאות החמורות אשר יהיו לה על אופייה של המדינה. הוא חשף את הסכנה המאיימת על החוק והסדר, כמו גם על הדמוקרטיה, כאשר שופטים פועלים לפי אג'נדות אישיות במקום לפי החוק והעובדות.

אותה עת היה חטר-ישי קול קורא באפילה. אך המציאות שהוא חזה – מתגשמת. על דבקותו שילם מחיר אישי כבד כאשר מערכת המשפט ניסתה לסלקו מכהונתו. אבל גם אם הוא הסיר בינתיים את הגלימה נדמה כי לא הסיר את הכפפות. חד, חריף ונוקב הוא חושף עוולות ועיוותי דין שהיה עד להם. 

 

בספרו הכח ממכר מתווה חטר-ישי את הדרכים הראויות לשמור על הדמוקרטיה ועל מערכת משפט עצמאית הממלאת את תפקידה. 


 

510 עמ' 98 ₪

 

יש לבדוק גם

אנחנו לא בקונצנזוס

חדש בהוצאת דביר, בשיתוף "יד יערי" אנחנו לא בקונצנזוס סיפורו של כרם שלום קיבוץ על …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.