יום שלישי , אפריל 23 2024
פרק 3 - צלמת3 - נעה שמחיוף שחף, פסטיבל צוללן

פסטיבל צוללן

פסטיבל צוללן מציג:

מיתוס הקהלהקה

22-26 בדצמבר 2020

מנהל אמנותי: עדו פדר

אוצרת שותפה: רותי דירקטור

https://www.diverfestival.com/

 

פסטיבל צוללן למחול עכשווי חוזר השנה והפעם, בגרסתו המקוונת ופורמט חדש עם מיתוס הקהלהקה, שיתקיים ב22-26 בדצמבר 2020.

מה בפועל? אפשרות לצפות בחמישה פרקים של מיתוס הקהלהקה כתערוכת וידיאו, ולרקום יחסים חדשים בין הצופה, האמנות והתרבות קורסת. כל פרק לוקח את הצופה למקום, חלל אחר ברחבי הארץ- אם במוזיאון הטבע או בחממה אקולוגית. בנוסף, בכל ערב יתקיים מופע לייב ב-Zoom בבית היוצרת מיכל סממה, שתציג אוטוביוגרפיה חלופית של היחיד בזמן הכרונולוגי והמתיש שעובר על כולנו בבית.

מה זה הקהלהקה? לשונית מסתורית-הלחמה של שתי המילים הקהל ו-להקה, פלינדרום (מילה הכתובה אותו דבר גם מהסוף להתחלה). הקהלהקה היא פורמט חדש ליחסים בין קהל ולהקה, בריאה של מיתוס חדש, שיכול להנחות אותנו לעבר אמנות העתיד. פסטיבל צוללן כפי שהיה עד היום הפך לפרדוקס תחת חוקי הריחוק החברתי.

מיתוס חדש? המיתוס מתאר להקה שמתבוננת בעצמה כאובייקט אמנותי, מלחימה יחד את הפורמטים של המוזיאון והתאטרון. הוא  מתאר אירוע בינדורי שמתקיים כאן במקום הזה, בתל אביב-יפו, בישראל, תוך מפגש עם אמני אוונגרד גדולים – סמדר יערון, דויד מעיין ואביטל גבע – ודיון מעודכן בעקרונות האמנותיים המכוננים שהם עיצבו. המיתוס הוא אוֹצְרוּת ההישרדות תוך ביקור במוסדות התרבות הקאנוניים, המוזיאונים הגדולים של העיר, בתקופה שבה הדמוקרטיה מסביב נוטשת אותם, ודווקא הקהלהקה נשבעת אמונים בדרכה הייחודית למוזיאוקרטיה (שלטון המוזיאון) שעתידה להיות האלטרנטיבה היחידה לאמנים בעידן סוף הדמוקרטיה.

כך בין הריסות התרבות, הקהלהקה שומרת על מה שצריך לשמור, מתלכדת כקבוצה אמנותית עם נאמנות מוקפדת וממשיכה להשתוקק לחיים ולעשייה.

 

בעידן ובו אין תאטרון ואין מוזיאון, אין מרחב ציבורי ואין חופש תנועה, ולמעשה הדמוקרטיה נעלמת – הקלהקה מתפקדים כקהל וכלהקה, נושאים את שני התפקידים. הדמוקרטיה במקום להיות חוק המדינה הופכת לחוק טבע של הקהלהקה, ההתקהלות האזרחית הופכת להסכמה להביט זה בזה כיצירות אמנות, בעוד שהמציאות דוחקת בהם לשרוד כלהקה.

 

יוצרים משתתפים: תמר אבן חן, עידו ברק, דרור בירגר, הילה גלוסקינוס, מקס גרצן, מיכל הלפמן, יעל וייס, עמית טינה, סמדר יערון, חיים ויטלי כהן, יונתן עומר מזרחי, יוחאי מטוס,  דויד מעיין, דני נוימן, בשמת נוסן, קובי סויסה, מיכל סממה, עומר עוזיאל, עדו פדר ,יולי קובבסניאן, שי קוקוי, רוני רחמים, גוני ריסקין, ערן שני, מיצ׳ירו שין, נעה שמחיוף שחף.

מנהל אמנותי: עדו פדר | אוצרת שותפה: רותי דירקטור | מנכ״לית: איריס לנה | הפקה: הדס פדר | יוזמה: משה אבשלום שכטר | עיצוב גרפי: תומר רוזנטל | יח"צ: מירה אן בינרט | דיגיטל: באג-לייף, לאו ליברמן | רשתות חברתיות: תמר אבן חן | טריילר: נעה שמחיוף שחף


בתמיכת: משרד התרבות והספורט, מפעל הפיס, עמותת הכוריאוגרפים, עיריית תל אביב-יפו, מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט, מוזיאון תל אביב לאמנות, מוזיאון ארץ ישראל, חממה אקולוגית קיבוץ עין שמר, Kok Schok, טייץ: מחול ומחשבה.

 

השנה ניתן לקנות סיסמא לאתר הפסטיבל שיעלה לאוויר בדצמבר. המחיר הוא מינימום 50 שח אבל ניתן לשלם יותר בהתאם ליכולת והרצון

https://www.eventer.co.il/mythosofcompany

 

חמשת פרקי המיתוס:

 

הפרק הראשון, יציג את ההתלהקות הרוחנית ב-Zoom – סדנת ערכים לאלף הבא בעת הסגר –  בהנחיית דויד מעיין וסמדר יערון, שאת חומרי הווידיאו ערך דויד מעיין. ה-Zoom הוא מרחב לימבו בו הקהלהקה יכלה להתחיל להתמודד מחדש עם שאלות בראשית התהוותה, כמו גם הוא עצמו פיגוריזיציה מידית למוזיאון/תאטרון, מרחב מטאפורי וממשי עבור הקהלהקה.

טיזר 1.1 – עדו פדר משוחח על רעיון הלהקה – https://youtu.be/iwHb4LC2MJo

טיזר 1.2 – לדבר את שפת האלוהים – https://youtu.be/vVJnccNzQ00

 

הפרק השני, הוא סרט שצולם ונערך על ידי יונתן עומר מזרחי עם חברי הקהלהקה אשר בודק את רעיון החממה המסמל את תפיסת המודרנה ותפיסת האקולוגיה שלנו בתרבות המערב. הסרט נע בין ביקור בחממה האקולוגית בעין שמר של האמן הנודע אביטל גבע (שייצג את ישראל בביאנלה לאמנות בוונציה בשנת 1990), ובין ביקור בחממת הגן הבוטני המועדת להריסה שהופכת לחלל מטאפורי עבור המיתוס. הפרק מעמיד פרדיגמה אירונית ורומנטית להתמודדות הקהלהקה עם סוף עידן האנתרופוקן.

טיזר 2.1 – החממה – https://youtu.be/gfiV7MgrA5A

טיזר 2.2 – החממה 2 – https://youtu.be/lQj7-CiEJ78

 

הפרק השלישי, הוא אוסף סרטים שמתארים את כניסת הקהלהקה למוזיאון הטבע, שם היא בוחרת לאצור את עצמה יחד עם החיות הנכחדות ועם סרטוני ההדרכה לאסון האקלים. אנו שואלים האם האמנים בראש ובראשונה, אבל גם בני האדם, שייכים לזן נכחד?  כיצד אנו מתמודדים בעת המגיפה עם השואה שאנו ממיתים על הטבע ועל עצמנו? ומהו טבעה של האמנות החיה? ואיזה טקסים ופעולות קדושות אנו יכולים לקיים דווקא במרחב משונה זה?

עבודות של האמנים: בשמת נוסן, עדו פדר וסמדר יערון, הילה גלוסקינוס, קובי סויסה, יולי קובבסניאן ויעל וייס.

טיזר 3.1 – פעם הם חיו כאן – https://youtu.be/xcZltDkOnDg

טיזר 3.2 – זלמה – https://youtu.be/Um8mrUaAljM

 

בפרק הרביעי, אחרי מוזיאון הטבע, הקהלהקה חוזרת למרחבה הטבעי כביכול – מוזיאון האמנות, שעומד סגור בעת הסגר השני. תערוכתה של מיכל הלפמן שהמציאה חלל שהוא תא אפור (בין קובייה לבנה לקופסא שחורה) שחושב את הקטסטרופה והשפעתה על אמנות, עומדת במוזיאון הריק ומזמינה לפעולה. בסרט זה של מיכל הלפמן ועדו פדר, נרקמים יחסים חדשים בין הצופה, האמנות והתרבות קורסת, שאותם מתארת הקהלהקה שעושה כרצונה כלהקה פראית וצעירה במוזיאון סגור, ומחזיקה בו בזמן בנוכחות של גוף המבקר בתערוכה וביכולת שלה להפוך לאובייקט אמנות אשר נטמע במוצגים המוזיאליים, ולבסוף הופכים את התערוכה למרחב התרחשות אינסופי שצריכת האמנות המתקיימת בו מייתרת את פתיחת המוזיאון.

טיזר 4.1 –  a performance that couldn’t be exhibited–  https://youtu.be/DIhc4V_0L8A

טיזר 4.2 –  it belongs enitrely to the realm of the vase – https://youtu.be/DlwAdHfEMYQ

 

פרק חמישי, הקהלהקה חוברת לליין המסיבות kok schok, שידוע בדומיננטיות האמנותית והפוליטית שלו בעיר, ושכמובן מאז המגיפה לא יכול לעשות מסיבות. פרק נקרא סינדרום ירושלים, והוא מאפשר להקהלהקה להתמודד עם האבסורד של המרחב הפוליטי וקריסת התרבות הצעירה בעיר על ידי חזון משיחי פתטי אך מרגש. החלק הראשון נקראה ״מהפכה!״ והוא משרטט פעולה של הקהלהקה בהפגנות בבלפור בירושלים, והשני הוא קליפ במוזיאון ארץ ישראל, שבו הקהלהקה נעה בין הפלנטריום לבין המרחב הארץ ישראלי של עצי זית ועתיקות בגני המוזיאון.

טיזר 5.1 – המהפכה – https://youtu.be/vuKUvlsGo3E

טיזר 5.2 – רייב – https://youtu.be/AV-B6oPnJIA

טיזר 5.3 – הפלנטריום – https://youtu.be/4klEj7wuIug

 

את המיתוס, ילוו כל יום מופעי זום לייב של היוצרת מיכל סממה, אשר תתאר את היחיד הספון בביתו שממשיך לעשות אמנות. הופעות סולו אלו יתנו עמדת נגד יומיומית יחידנית אל מול המיתוס של הקהלהקה.

טיזר מיכל סממה – https://youtu.be/s5oklTpmDQs

 

ביום שישי 25.12.2020 יתקיים כנס טייץ מחול ומחשבה שיעסוק באספקטים שונים של התלהקות. יהיה בו פאנל על תכני הפסטיבל עם רותי דירקטור וד״ר ליאור זלמנסון, פאנל על כוריאוגרפיות פוליטיות עכשוויות עם ד״ר הודל אופיר ורותם תש״ח, פאנל על מחשבות הגל החדש במקום עשר שנים לאחר התלהקותו בהשתתפות איריס לנה, רן בראון וארקדי זיידס ופאנל על יוזמות התלהקותיות חדשות בעולם האמנות בהשתתפות ארנון בן דרור, אנה ווילד ואסף המאירי.  (הזכות לשינויים שמורה).

לכנסים ופעילות קודמת, ראו – https://www.tightsdancethought.com/

 

יש לבדוק גם

הסדק

פתיחת תערוכה בבית ליבלינג: הסדק עברי באומגרטן 9.5, יום חמישי | בשעה 19:00 | השתתפות …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.