יום שלישי , אפריל 23 2024
לוגו ידיעות ספרים

היקום מעבר לאופק

 

היקום מעבר לאופק

שיחות עם פרופ' חיים אשד

הגר ינאי

 

משחר ההיסטוריה נשא האדם את עיניו למרומים בחיפושיו אחר סודות הבריאה. כמעט לכל התרבויות העתיקות שאנו מכירים כיום יש סיפור משלהן המסביר כיצד נברא העולם, מי ברא אותו ואיך נוצרו בני האדם.

עם התפתחות הטכנולוגיה בעת החדשה זכה האדם באפשרויות חדשות ומסעירות להשביע את סקרנותו, ומאז שנות החמישים של המאה העשרים שוגרו לחלל אלפי לוויינים וחלליות.

מדינת ישראל שייכת למועדון יוקרתי ומצומצם של מדינות בעלות יכולת גבוהה בחלל, עם הישגים בתחום המשגרים, הלוויינים ואף בשיגור חללית. פרופ' חיים אשד הוא אחד האנשים שאחראים להישגים הישראליים מעוררי הגאווה הללו.

ספר זה, המבוסס על שיחות אישיות שניהלה הסופרת הגר ינאי עם פרופ' אשד, חושף את הדרך הארוכה שעשה כבן לעולים מאיסטנבול עד שהגיע לתפקידו. בד בבד מסופר בו על האופן המופלא שבו התפתחו הטכנולוגיות והמדע במדינה, אשר הובילו לשיתופי פעולה עם מדינות רבות בעולם. פרופ' אשד סוקר גם תופעה המסקרנת את האנושות בעשרות השנים האחרונות ומציג תצפיות על עב"מים ותיאוריות שונות לגבי מהותם, מטרתם ומקורם, שלדעתו כנראה אינו מכדור הארץ.

זהו שיר הלל לעוצמה הטכנולוגית הישראלית, ובה בעת מסמך אנושי צנוע של חוקר המאמין שהמין האנושי אינו לבד ביקום, ושעליו להשתלב בהרמוניה של התוכנית הגדולה.

 

פרופ' חיים אשד כיהן בשנים 1981–2010 בתפקיד ראש תוכנית החלל הביטחונית של ישראל ובמהלך השנים קיבל שלוש פעמים את פרס ביטחון ישראל, פעמיים מתוכן על המצאות טכנולוגיות חסויות.

הגר ינאי היא סופרת, מחברת של רומנים וספרי פנטזיה, זוכת פרס ראש הממשלה לסופרים עבריים, פרס דבורה עומר לילדים ולנוער ושלושה פרסי גפן לפנטזיה ישראלית.

יש לבדוק גם

לא סופרים את היהודים

פן הוצאה לאור וידיעות ספרים  רב-מכר של "הניו יורק טיימס" ספר השנה של "הסאנדיי טיימס" …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.