יום שישי , מרץ 29 2024
המקרה המוזר של בת האלכימאי, תיאודורה גוס, דוב לדעת

המקרה המוזר של בת האלכימאי

"ניכוס מופתי של הנרטיב, המפגין שנינות ועומק מרשימים." Publishers Weekly

המקרה המוזר של בת האלכימאי מאת תיאודורה גוס 

מאנגלית: חמוטל ילין | עריכה: חמוטל לוין

חדש בהוצאת דוב לדעת

 

בעקבות מות אמה שהותיר אותה חסרת כול, מגלה מרי ג'קיל פרטים חדשים על עברו המסתורי של אביה המנוח. רמז אחד מסוים מעורר בה את החשד שחברו, אדוארד הייד, רוצח ידוע שנעדר זה שנים ונחשב למת, עשוי להיות בלונדון. בתקווה לזכות בפרס הכספי שהוצע למי שיסייע בלכידתו, מרי יוצאת למסע חקירות בעזרתם של הבלש הנודע שרלוק הולמס וידידו דוקטור ווטסון, ובדרך מתיידדת עם שורה של נשים חכמות ואמיצות שגורלן שזור בגורלה. יחד מנסות כולן לרדות לחקר התעלומה שעיצבה את חייהן. 

המקרה המוזר של בת האלכימאי הוא ספר מתוחכם ומענג השואב את השראתו ממיטב הקלאסיקות הגותיות של המאה התשע-עשרה ומעניק להן נופך מודרני ומקורי בהתמקדו דווקא בנשים המופיעות בתפקידי משנה ביצירות המקוריות. זה אינו עוד עיבוד מחודש של הספרות הקלאסית והמוכרת אלא יצירה רעננה וייחודית המספקת הסתכלות מחודשת על נושאי מעמד, ניידוּת, רכוש ועצמאות כלכלית של נשים במאה ה-19. 

זהו ספר הביכורים של תיאודורה גוס, סופרת פנטזיה עטורת פרסים וד"ר לספרות אנגלית. זהו הספר הראשון בסדרת ההרפתקאות המופלאות של מועדון אתנה.

המקרה המוזר של בת האלכימאי זכה בפרס לוקוס לספר הביכורים בשנת 2018, ונכלל ברשימה הסופית לפרס נבולה לספר הטוב ביותר של אותה שנה.

 

"גוס יצרה פסיפס מפתיע במורכבותו של חברות, משפחה, היסטוריה ומדע, ושל הדרך שבה הספרות, שלא לומר האמת – יכולות להיות מתומרנות." NPR

 

מתאים לגיל 16+ | 425 עמודים | 98 ₪  https://dovladaat.com/shop

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.