יום חמישי , אפריל 18 2024
אלי, צילום מתוך הסדרה "ילדים מכאן"

ילדים מכאן

ילדים מכאן 

סדרת ילדים דוקומנטרית

יוצרת: רות ליטן

אלי, צילום מתוך הסדרה "ילדים מכאן"

הסדרה זמינה לצפייה בחינם לימי הסגר ב-HOT VOD young ובאתר:

http://yeladimikan.com/


לכל ילד עולם ייחודי משלו: משפחתו, ביתו, שגרת יומו, סביבתו, עולמו הפנימי. אך עם זאת, לכל הילדים יש הרבה במשותף. הסדרה "ילדים מכאן" היא סדרת דוקו השואפת לתפוס ולתעד כפילות זו – של שוני ודומות. הרעיון שעומד בבסיס הסדרה הוא לפתוח בפני הילדים חלון הצצה אל עולמות זרים ושונים, כאן בישראל, בכדי להראות את המשותף להם. 

בכל פרק יתועד יום בחייו של ילד/ה בעל אורח חיים ייחודי והצופים יכלו לחוות את סיפורו מנקודת מבטו. הילדים מתועדים כשהם משתתפים בטקסי החיים היומיומיים והייחודים אשר מתקיימים בסביבתם ובחיק משפחתם. בכל פרק, ארוג בתיעוד הדוקומנטרי סיפור אישי של הילד והצופים הסקרנים מגלים בסופו של דבר שרב הדמיון על השוני. 

רות ליטן גרה בגליל המערבי ואמא לשני ילדים. לפני כמה שנים כשביקרה בבית אימה עם ילדיה, מצאה בארון הספרים את ספר ילדותה: "אלה קארי הילדה מלפלנד", מסדרת הספרים "ילדי העולם" שליוותה ילדים בארץ משנות ה-50 ועד ימינו, ותיארה את חיי היומיום של ילדים אמיתיים ממקומות שונים בעולם. בעקבות המפגש המחודש המרגש עם הספר יצרה רות את הסדרה "ילדים מכאן" בתקווה ליצור את החוויה שחוותה כילדה: חוויה של סקרנות וגילוי עולמות חדשים הנפתחים בפני הצופים ויוצרים מפגש והיכרות עם תרבויות ואורחי חיים אחרים.

 

תקצירי שלושת הפרקים הראשונים:

מיו לב הילד מכליל – מיו לב הוא ילד בן 4 וחצי הגר בכפר האקולוגי כליל, באוהל שנקרא דום. אבא של מיו לב הוא רועה כבשים, יש לו כמעט 200 כבשים בעדר. בוקר אחד כשמיו לב מאבד את הטלה שאבא נתן לו במתנה, הוא יוצא לחפש אחריו לגמרי לבדו.

 

אלי הילדה מחולון – אלי גרה בעיר חולון ויש לה שני אחים גדולים. היום זה יום מיוחד, יום ההולדת של אלי והיא בת חמש. אלי נוסעת עם אמא ואבא לעבודה, לחנות שלהם בשוק הפשפשים. בחנות יש 'אוצרות מפעם' כמו שאלי אומרת. חפצים ישנים שעברו מיד ליד ליד עד שהגיעו אל השוק. בזמן שכולם עובדים אלי משועממת בחנות. זה לא כיף להיות משועממת ביומולדת, אז אלי יוצאת עם הבלון לטיול, להכיר לו את כל החברים שלה מהשוק. 

 

לוקה – לוקה בן חמש וגר ברמת גן עם ההורים שלו ועם אחיו הגדול, טים. ההורים של לוקה עלו מאוקראינה לפני הרבה שנים ולכן לוקה מדבר ברוסית. במשפחה של לוקה הטיולים הן עניין שבשגרה כי אבא של לוקה הוא מדריך טיולים. בטיול הפעם הוא נותן ללוקה להוביל את מסלול הבוקר לגמרי לבדו. למרות זאת לוקה מגלה, שיש דברים שרק טים יכול לעשות ושהוא עוד לא. 

 

יש לבדוק גם

דם וכסף

דם וכסף Of Money And Blood "דם וכסף" ("Of Money And Blood") היא דרמת מתח …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.