יום רביעי , אוקטובר 28 2020
משפט השבעה משיקגו, נטפליקס

בואו נדבר על זה: “משפט השבעה משיקגו”

      "משפט השבעה משיקגו" נחת בישראל ממש זמן קצר לפני חידוש ההפגנות ההמוניות ברחבי הארץ, תוך כדי המשך הדיון בסכנת ההידבקות בקורונה בהפגנות לעומת חתונות/ישיבות, וכמובן כשיש מי שעדיין קוראים למפגינים "אנרכיסטים".

 

הוא נחת ברחבי העולם, כשהנשיא טראמפ , הנאבק על כהונה נוספת בבית הלבן, ממשיך לכנות את המפגינים ברחבי ארה"ב "אנרכיסטים" .

 

וכמובן, הוא מגיע עם דמות אפרו-אמריקאית חזקה ביותר במרכזו, בובי סיל מנהיג הפנתרים השחורים, ששתיקתה המופגנת ברוב הסצינות שבהן היא מככבת מדברת לפעמים בקול רועם הרבה יותר מהדמויות האחרות.

 

וכשברחובות ארה"ב נמשכות הפגנות תנועת BLACK LIVES MATTER, ועם כל הסיבות שמנה פופ טארטס למעלה, אין ספק שנטפליקס וסורקין יכולים לסמן "וי ירוק" ענקי על סעיף "עליית סרט בטיימינג מושלם".

 

איך הסרט, אתם שואלים?

 

מאוד סורקיני.

 

וגם טוב מאוד.

 

אבל ממש לא מושלם, וגם לא מצוין.

 

דרמה סוחפת, לוקה בפטריוטיות יתר ונאומים מוגזמים- כהרגלו של סורקין- אבל מרתקת ועמוסה בפרטים חשובים.

 

ובעיקר יש לנו תצוגת משחק טובה ממרבית השחקנים.

 

לסשה ברון כהן לא הצמידו מתרגל טוב מספיק למבטא בוסטוני, והוא נשמע מזויף בפיו. זה קצת מוזר, בהתחשב בתכונות ה"זיקית" של ברון כהן, שבאו לידי ביטוי טוב כל כך בפרויקטים האישיים שלו.

 

אבל אדי רדמיין, ג'רמי סטרונג, מרק ריילנס, ג'וזף גורדון ליויט, פרנק לנג'לה בתפקיד השופט המעט מטורלל, ושאר חבריהם עושים עבודה טובה מאוד מאוד.

 

גם השימוש המושכל במהלך הסרט, והקרוב למינימלי, בחומרי ארכיון אמיתיים, מסייע לאפקט הצמרמורת בגוו הצופה, כשהוא רואה את הברוטליות שבה פעלו שוטרי שיקגו ב-1968.

 

מעל כולם מנצנץ, כאמור, שחקן שאין לו הרבה שורות בתסריטא- יאיא עבדול מאטין השני, המגלם את מנהיג הפנתרים השחורים.

 

השופט מתעלם בבוטות מכך שהוא אינו מיוצג בידי עורך דין.

 

גם סיל עקשן כפרד, כשהוא מסרב להצעת עורכי הדין של שבעת הנאשמים האחרים לייצג אותו.

 

אבל רגע השיא המזעזע באולם בית המשפט , שלאחריו סיל נעלם מהמסך, הוא רגע שיא חזק, שייכנס להיסטוריה של הקולנוע העכשווי.

 

הסיפור חזק מאוד, ואמיתי, אבל סורקין לפעמים מנסה לחזק אותו באופן מלאכותי מדי.

 

לעומת זאת, כבמאי קולנוע הוא מצליח לייצר תנופה מרשימה, גם באקספוזיציה למשפט, שפותחת את הסרט, וגם בסצינות מבדרות בבית המשפט, שאליהן אחראים צמד האנרכיסטים היהודים, בגילומם של ברון כהן וסטרונג.

 

כאמור, לפעמים דמות פוצחת בנאום לא ברור , ארוך וגם מביך- בדיוק כמו שהיה קורה ב"הבית הלבן" ובאופן מביך וגרוע הרבה יותר ב"חדר החדשות".

 

אבל זה לא יפגע בהנאה מהסרט.

 

מה שכן, סורקין כנראה התאהב בחומר המצולם שלו, כי הסרט ארוך מדי.

 

אולי חשב כבר על הפסלון המוזהב שנקרא "אוסקר", ולא רצה שהסרט יהיה בן פחות משעתיים.

 

יש "בטן" אמיתית בסרט, ואפשר וצריך היה לקצר אותו בכעשרים דקות ולקבל מוצר מהודק יותר.

 

ועדיין, עדיין, מדובר במוצר טוב מאוד ושווה צפייה.

 

לא מושלם, לא מעולה, פשוט טוב מאוד.

Check Also

וידאו: “שמי חצות” עם קלוני

יש שם מישהו? הטריילר המלא בהמשך היום. שתפו עם חבריםFacebookTwitterLinkedin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.