יום חמישי , אפריל 18 2024
אגדות אמיתיות, בית אבי-חי

סיפורים משלנו

"סיפורים משלנו"

בית אבי חי מציג: עונת קיץ מיוחדת של הפודקאסט "אגדות אמיתיות"

מסע בזמן דרך סיפור חייהם של שמונה דמויות מעוררות השראה:

לאונרד כהן שביקר בירושלים, שלומציון המלכה, סוגיהארה שהיה נצר למשפחת סמוראים והפך לחסיד אומות עולם ועוד

 

יעלה לאוויר- 24 ביולי 2020

 

בית אבי חי גאה להשיק את "סיפורים משלנו", עונת קיץ מיוחדת לפודקאסט "אגדות אמיתיות" ושמח להזמין את הילדים והילדות (ואת הוריהם) למסע היכרות מעורר השראה עם דמויות מרתקות מההיסטוריה הישראלית והיהודית.  

 

החיבור של "אגדות אמיתיות" עם בית אבי חי, נוצר מתוך רצון להגיש לילדים ולילדות סיפורים  היסטוריים מגוונים  עם עלילות סוחפות. הגיוון מאפשר לילדים וילדות מרקעים שונים למצוא את עצמם בסיפור הגדול של החברה הישראלית, כמו גם לקרב אותם לסיפורים שרחוקים מהם יותר.

 

"שיתוף הפעולה בין בית אבי חי לאגדות אמיתיות היה טבעי", אומרת יטבת פייראיזן-וייל, ראש תחום ילדים בבית אבי חי. "השאיפה שלנו בכל תכניות הילדים היא לגלות לילדים עולם חדש, להשביע, ולו חלק מהסקרנות הילדותית, ולתת השראה. הפלטפורמה מתאימה לימי קורונה, או לנסיעות ארוכות בחופש הגדול, חדשנית עבור הילדים, וגם זה חלק מההרפתקה".

 

הפרויקט "אגדות אמיתיות"  של היוצר תום ביקיין- אוחיון התחיל בתור ספר על דמויות היסטוריות יוצאות דופן. מתוכו נולד הפודקאסט, שמתקרב כיום ל-200 אלף האזנות – בממוצע 10.000  האזנות לפרק. "המפגש עם הדמויות חושף את הילדים למגוון של סיפורים מרתקים שמלווים אותם בעודם מגלים את עצמם ואת העולם שסביבם", מספר בייקין-אוחיון, "אנחנו מרגישים שהאגדות נותנות אמון בילדים. הם יצירתיים וחכמים לא פחות מאיתנו, ואנחנו משתפים אותם בחומרים שמעוררים אצלנו השראה בתקווה שיעוררו גם אצלם."

 

 

מעבר לעניין ולסקרנות, לגיבורים יש גם חשיבות התפתחותית עבור הילדים. רועי ליס, פסיכולוג חינוכי מומחה  שופך אור על חשיבות החשיפה לדמויות גדולות מהחיים בקרב ילדים: "לצערי יש יותר ויותר ילדים שחיים בעולם בלי גיבור – אני פוגש לא מעט  שאומרים 'אין לי גיבור, אין מישהו שאני נושא אליו עיניים.  הגיבור מתווה לילדים דרך; ילדים יכולים באמצעות סיפורי גבורה למצוא את הכוחות שהם צריכים כדי להתמודד עם אתגרים בחיים".


במהלך החופש בגדול, מדי יום שישי, יעלה פודקאסט עם סיפור חדש של "אגדה אמיתית", התוכן מיועד לילדים ולילדים שגדלו.

הפודקאסט נגיש ללא תשלום בכל פלטפורמות ההאזנה ובאתר בית אבי חי לצד תכנים אינטראקטיביים נוספים.

 

1. היהודי הנודד

רוב האנשים לא מכירים את השם שלום יעקב אברמוביץ'.  באגדה הזו נשמע את סיפור מסעותיו הרבים שעיצבו את דמותו של אחד מגדולי הספרות העברית והיידית, ואפילו הביאו אותו לשנות את שמו למנדלה מוכר ספרים.

 

2. הרב משה בן מיימון

יש אנשים ששמם הולך לפניהם. הרמב"ם הוא אחד מהם. אבל דרכו לא היתה פשוטה והוא נאלץ להיאבק, להתווכח ואפילו לברוח לפני שזכה למעמדו הרם

 

3. המורה

באגדה זו נפגוש את יונה בוגלה שהתחיל, כמו כולנו, כתלמיד. מהתחלה צנועה זו הוא הצליח לחנך על ברכיו דור שלם של תלמידים ולתת להם את הכוח לשלוט בגורלם ובעתידם, גם אם זה דרש מהם לצאת למסע נדודים מפרך מאתיופיה לישראל

 

4. כבודו של סוגיהארה

הפעם נרחיק לכת עד יפן. שם, צאצא לשושלת סמוראים מיוחסת יזכה לכבוד והערכה בארצו, ואז יוותר עליהם בשביל להציל אלפי יהודים בצדו השני של העולם

 

5. מי יקשיב לשלומציון?

בשלהי ימי בית שני נולדה למשפחה חשמונאית ילדה בשם שלומציון שלמדה על בשרה שלהיות מלכה זה לא פשוט, בעיקר כשיש לצדך מלך שמבחינתו מדובר בעניין לגברים בלבד

 

6. הריקוד של נינה

אימונים, אימונים, אימונים. אלו הם חייה של כל פרימה בלרינה, אחת כמה וכמה הפרימה הראשית של בלט בולשוי המפורסם. אבל, בסופו של דבר, הכל שווה את הרגע שבו פוסעים על הבמה. נינה טימופייבה הייתה כוכבת המחול הגדולה ביותר בברית המועצות, אז למה היא עזבה הכל בשביל לפתוח מרכז למחול דווקא בירושלים?   

 

7. אמי נתר מחשבת את מרקם היקום

"בנות לא טובות במתמטיקה!" כמה מעצבן שאנשים עדיין אומרים שטויות כאלה? האגדה הזו נוצרה במיוחד כדי שתוכלו לספר אותה לכל אותם מעצבנים. היא מספרת על המתמטיקאית שאפילו אלברט איינשטיין פנה אליה, כשהיה צריך קצת עזרה בחשבון.

 

8. לאונרד כהן בירושלים

עד שנת 1973 לאונרד כהן הספיק להיות משורר, סופר, ביטניק, קאובוי, מהפכן, היפי , זמר עם קריירה  בינלאומית ונווד נצחי. עכשיו נמאס לו והוא החליט לעשות סיבוב הופעות אחרון ודי. האגדה תספר על ההופעה האחרונה בסיבוב ההופעות הזה, בירושלים – הופעה שתסלול את דרכו לעוד חצי מאה של יצירה.

 

לפרטים נוספים:

אתר בית אבי חי

 

יש לבדוק גם

מוזיקה בבית אבי חי

מוזיקה בבית אבי חי  "שיר תקווה"-סדרת רשת של בית אבי חי. בכל פרק מתארח מוזיקאי.ת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.