יום חמישי , מרץ 28 2024
נר לנופל תש"פ , בני עקיבא

נר לנופל תש"ף

לקראת יום הזיכרון: "נר לנופל" במתכונת מיוחדת עקב מגפת הקורונה

לפני כ-20 שנה יזמה תנועת בני עקיבא את פרויקט "נר לנופל" במסגרתו עולים מדי שנה עשרות אלפי חברי התנועה לקבריהם של חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, מדליקים נר, מציבים דגל ישראל, קוראים פרק תהילים ומתייחדים עם זכרם. גם השנה, למרות מגפת הקורונה, החליטה התנועה בשיתוף צה"ל והמוסד לביטוח לאומי לקיים את הפרויקט ככל שהדבר מתאפשר.

בימים האחרונים החלו פעילי התנועה והשכבה הבוגרת לפקוד (באופן אישי או בזוגות) את בתי העלמין הצבאיים והאזרחיים ולהתייחד עם זכר הנופלים כפי שנעשה מדי שנה. הפרויקט יימשך עד ליום שני הקרוב- טרם כניסת יום הזיכרון ותחילת ההגבלות המתוכננות.

מדי שנה ביום הזיכרון מקיימת תנועת בני עקיבא את פרויקט "נר לנופל" במסגרתו עולים עשרות אלפי חברי בני עקיבא לקבריהם של חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, מתייחדים עם זכרם, מדליקים נר, מציבים את דגל ישראל וקוראים פרקי תהילים. השנה, למרות מגפת הקורונה החליטה התנועה לקיים את הפרויקט, אך הוא מתקיים, מטבע הדברים, במתכונת שונה ומצומצמת.

במסגרת הפרויקט שנעשה בשיתוף פעולה עם צה"ל והמוסד לביטוח לאומי החלו בימים האחרונים פעילי התנועה וחבריה הבוגרים להגיע לבתי העלמין הצבאיים והאזרחיים להתייחד עם זכר החללים, להדליק נר, להציב דגל במקום ולומר פרקי תהילים לזכרם. העלייה תהיה באופן פרטני או בצמדים לכל היותר תוך הקפדה מלאה על הנחיות משרד הבריאות. העלייה תימשך עד ליום שני הבא- טרם כניסת יום הזיכרון ותחילת ההגבלות המתוכננות.

פרויקט "נר לנופל" החל לפני כ-20 שנה בעקבות יוזמה של מזכ"ל התנועה לשעבר דני הירשברג ששכל את אחיו במלחמת לבנון הראשונה. מאז מדי שנה עלו עשרות אלפי חניכי בני עקיבא לקברי החללים- וזו הפעם הראשונה מאז שהפרויקט יצא לדרך שהוא נערך באופן זה ע"י השכבה הבוגרת בלבד.

מזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל: "תנועת בני עקיבא רואה בפרויקט "נר לנופל" את אחת המשימות הקדושות ביותר שלה במהלך השנה. למרות מגפת הקורונה היה לנו ברור שאנו נעשה ככל שנוכל ובהתאם להנחיות על מנת שהפרויקט ייצא לפועל. אמנם חניכי התנועה הצעירים לא ייקחו בכך חלק השנה, אך מחובתנו לפעול בכל דרך על מנת לזכור את טובי בניה של הארץ הזו וליצור חיבור אמיתי של הדור הצעיר לסיפור תקומתה של מדינת ישראל."

 

נר לנופל תש"פ , בני עקיבא

יש לבדוק גם

הפרויקט של עוצבת "ברק"

דווקא בערב יום הזיכרון עולה ביתר שאת הצורך להקים מכלול הנצחה ומורשת למען העברת הסיפורים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.