יום שישי , מרץ 29 2024
באדיבות העברים

עשור לסרטי העברים

חגיגות העשור למיזם "העברים"
במתחם ביאליק

יום רביעי, 29.5 מהשעה 16:00, רח' ביאליק 27, ת"א

20:30 הקרנת בכורה פתוחה לקהל של הסרט "לבנטינית" על ז'קלין כהנוב במסגרת פסטיבל דוקאביב

במתחם ביאליק, בלב התרבותי של העיר העברית הראשונה, תיערך חגיגה חד פעמית של קולנוע ויצירה עברית שעורכים דוקאביב, בית העיר ושירות הסרטים הישראלי. במסגרתה תוצג  רטרוסקפטיבה למיזם "העברים" שחוגג עשור של פעילות – הרטרוספקטיבה תכלול תשעה סרטים והקרנה בבכורה עולמית של הסרט "לבנטינית" על ז'קלין כהנוב (בימוי: רפאל בלולו, הפקה: יאיר קדר) ברחבת כיכר בית ביאליק, תחת שמי הלילה.

בשעות אחר הצהריים, ברחבי "המוזיאון הפתוח" של בית העיר (עיריית תל אביב המקורית), בית ביאליק ועוד, יוקרנו סרטי "העברים" על רחל, שלום שבזי, לאה גולדברג, אברהם סוצקבר, זלדה, יונה וולך, אבות ישורון, ביאליק ושטקליס. עם רדת הערב, בשעה 20:00, יוקרן הסרט "לבנטינית" בכיכר הפתוחה תחת כיפת השמיים של מתחם ביאליק.

בתום ההקרנה תיערך הופעת אורח של יהודה קיסר והדיג'יי אופיר טובול ינעים במוזיקה לבנטינית.

לוח ההקרנות:

16:00-17:00 – מורי חידת שבזי
17:00-18:00 – ישורון: שישה פרקי אבות, העלמה בלובשטיין רחל, ביאליק מלך היהודים
18:00-19:00 – דבש שחור, שירת חייו של אברהם סוצקבר, שבעת הסלילים של יונה וולך, לבדיתי- אגדה על מרים ילן שטקליס
19:00-20:00 – זלדה- אשה פשוטה, לאה גולדברג בחמישה בתים
20:30-21:30 – לבנטינית בהקרנה חגיגית בכיכר ביאליק

 

לבנטינית, באדיבות גברת לורה ד'מאדו

לפרטים נוספים על הסרטים באתר העברים

על הסרט "לבנטינית"

היא חיה בקהיר, פריז וניו יורק, אבל נפטרה בבית אבות בגבעתיים. היא הייתה נערצת ויפהפייה, אבל מעטים הכירו אותה בחייה ועוד פחות לאחר מותה. היא הייתה הראשונה לכתוב על לבנטיניות ועל זהות מזרחית, כפי שאיש לא כתב, ורק מעט מכתביה תורגם.

הבמאי רפאל בלולו יוצא למסע בישראל ובצרפת בעקבותיה של ההוגה והסופרת הלבנטינית ז'קלין כהנוב. באמצעות מפגש עם חברותיה הקשישות ואינטלקטואלים מובילים בשיח המזרחי בישראל, הוא משרטט לא רק את דיוקנה של היוצרת המרשימה הזו, אלא גם עוקב ומגלה מה קרה ללבנטיניות הישראלית כאופציה תרבותית של כבוד וגאווה. הסרט ה-14 במיזם "העברים".

על העברים

הספרות העברית היא אמנות מופלאה בעלת מסורת עתיקה וכוח התחדשות מזהיר. במסגרת מיזם "העברים" אנו עושים מחוות לגיבורים הגדולים שלהאמנות הזו – דרך סיפור חייהם, הביוגרפיות, הדרמות והסיפורים האנושיים, אנחנו מביאים את סיפורם של היוצרים הגדולים, מכירים לדורות חדשים וישנים את היצירות שלהם, ומביאים לחיוניות מחודשת של האמנות העברית הקלאסית בתוך התרבות העכשווית. עד כה נוצרו 14 סרטים תיעודיים, על ידי עשרה במאים ועשרות יוצרים ישראליים עכשוויים, שזכו ב-14 פרסים, הוקרנו מלמעלה מאלף הקרנות בארץ ובעולם, ושודרו בתחנות טלוויזיה שונות.  

על מתחם ביאליק

בית העיר (בניין העירייה הישן) השייך לעיריית תל-אביב-יפו, מהווה חלק ממתחם ביאליק – מתחם תרבות עברית וישראלית, שהוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת תרבות עולמית. המבנה שופץ בשנת 2009 עם חגיגות המאה לת"א, ובניהולה של איילת ביתן שלונסקי – האוצרת הראשית, הפך בית העיר למרכז מוזיאלי ייחודי לתרבות אורבנית תל-אביבית ובית לעיר ולתושביה: אמנים, יוצרים, אנשי רוח, תיירים ואורחים המבקשים להכיר את תל אביב ולהיות שותפים בהווייתה. למרגלות בית העיר, ניצבת אחת הכיכרות היפות בארץ, וסביבה בניינים נוספים הקשורים למורשת העברית של תל אביב, במיוחד ביתו של המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק.

 

באדיבות העברים

יש לבדוק גם

שחר מולכו מונתה

  שחר מולכו מונתה לתפקיד האוצרת לאמנות עכשווית במוזיאון תל אביב לאמנות   ועדת הבחירה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.