יום שישי , אפריל 19 2024
רשת 13, לוגו

פנים אמיתיות : הגנגסטרים

"פנים אמיתיות", בהובלת אמנון לוי, יוצאת בעקבות הגנגסטרים 
פרוייקט מיוחד של "פנים אמיתיות" ואמנון לוי, יוצא בעקבות הגנגסטרים הגדולים של ישראל – עם כל הסודות והפרטים של עולם הפשע הישראלי
סדרה בת 3 חלקים , החל מיום שני ה11/2  , בשעה 21:00 , ב"רשת 13"

עולם הפשע הישראלי ידע לספק ב70 שנות קיום מדינת ישראל לא מעט פרשות ודמויות מסקרנות אייקוניות, מיתולוגיות…. כאלו המציתות את הדמיון, ושולחות אותו אל עולם של קרימינלים חלקלקים ומחוספסים, המצליחים פעם אחר פעם לחמוק מידי החוק, עמוסים בשלל רב ובסיפורי גבורה "סקסיים" ןמסתוריים. 
לא מעט פרשות רצח ושוד שנחרטו בזכרון של כולנו, ונותרו עד היום אפופות מסתורין, רוויות פרטים פיקנטיים, מהדהדות עדיין בזכרון ומעוררות שאלות אודות מה עלה בגורל אותם גנגסטרים אייקוניים, ומה באמת קרה שם, בזירת הפשע? 
"הגנגסטרים" הוא פרוייקט מיוחד בשלושה חלקים של "פנים אמיתיות". אמנון לוי, יוצר הסדרה, מספק מבט נדיר, הכולל עדויות ממקור ראשון, אל תוך הקרביים עולם הפשע: מלחמות הדמים, הקודים הלא כתובים, הטרמינולוגיה הייחודית והכסף הגדול אשר מניע את גלגלי העולם התחתון. לוי יוצא לגלות היכן נמצאים היום כל אותם גנגסטרים שהפכו לאגדות פשע. הסדרה תעלה ב"רשת 13 ", החל מיום שני ה 11/2, בשעה 21:00 .
שני הפרקים הראשונים בסדרה מציגים מארג עדויות של כרישי עולם הפשע בעבר: 
בכירי העבריינים המיתולוגים שידעה מדינת ישראל – כאלו שבמשך שנים מעלליהם מילאו את כותרות העיתונים והמדורים הפליליים, וכיום, ממרחק השנים, כאשר הם ישובים בביתם אל מול המצלמות, הם משתפים את אשר ראו וחוו לאורך ה"קריירות" שלהם.  כחלק מהחשיפה והשיח, אותם עבריינים מספרים על ה"קודים" הבלתי כתובים של עולם הפשע הישראלי, על החוקים ש"ייהרג ובל יעבור", ומה באמת קורה למי שעובר עליהם, על הז'רגון המיוחד של עולם הפשע, ועוד פרטים פיקנטיים, שעד כה היו ידועים רק לקליקה המפוקפקת של עולם הפשע
הפרק השלישי בסדרה עוסק אחת מפרשות הרצח הזכורות והמשמעותיות בחברה הישראלית, וגם בעולם הפשע השיראלי קו המים של עולם הפשע –רצח יחזקאל אסלן.  אסלן נחשב לראש ארגון הפשע הראשון בישראל, ארכי עבריין שהיה גם פטרון קהילתי אהוב, מלך שכונת התקווה.  הוא נרצח, אשתו נרצחה, אחיו הצעיר נעלם מעל פני האדמה והאגדות מספרות שהוא קבור במלט של יסודות מגדלי עזריאלי. 
אמנון לוי וצוות פנים אמיתיות שבים לפרשה שבה נשברו לראשונה החוקי היסוד של עולם הפשע – נרצחה שוש אסלן, עד אותו רגע אלימות כנגד נשים היתה בגדר טאבו. 
בפרק מתראיינת את  עדת הראייה היחידה לרצח, נירה "טקילה" מזרחי, אשר היתה עם אסלן ברכב בזמן שנורה למוות ונפגעה גם היא מכדורי המתנקש. 
בין הדמויות הנחשפות בסדרה: 
יורם לנדסברגר ("יורם היפה") – נחשב לגדול שודדי היהלומים בארץ. 
 טוביה אושרי – מנהיג כנופיית כרם התימנים. טוביה הורשע ברצח באחת מפרשות הפשע הידועה בתולדות המדינה .
רחמים חרוש (אסמל) – לפי ספירתו, היה מעורב בכ-80 מקרי שוד. אחד מעמודי התווך של עולם הפשע הישראלי בשנות ה70 וה80. 
עלי ג'רושי ("הבורר") – מראשי משפחת הפשע הערבית ג'רושי, משמש כבורר ידוע ומוערך בעולם התחתון.  עלי עצמו שרד ניסיון התנקשות, לאחר שניצל מתרגיל "כיפה אדומה" שעשו לו. 
שם טוב מכתבי – נחשב ליד ימינו של רוזנשטיין, הבריח סמים מהג'ונגלים בקולומביה. "ישב" 20 שנה בכלא, לאחר שסירב להפליל את הבוס. 
אתי אגיסון "הגרוזינית"–  אתי, פסנתרנית מבית טוב פלסה את דרכה בעולם הפשע בנחישות, ובשיאה ניהלה רשת לגניבה והברחת כלי רכב למשחתות בשטחים, וסחר בסמים. 

יש לבדוק גם

הסכם בין סלקום TV לרשת 13

  חברת סלקום ורשת 13  מכריזות היום על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי  חדש בשוק הטלוויזיה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.