יום חמישי , אפריל 18 2024
ספטמבר 2018 בערוץ יס דוקו

ספטמבר 2018 בערוץ יס דוקו


C:\Users\adit\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\2018_SEPTEMBER_DOCU_page-1.jpg
C:\Users\adit\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\2018_SEPTEMBER_DOCU_page-2.jpg
C:\Users\adit\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\2018_SEPTEMBER_DOCU_page-3.jpg

במלאת 25 שנה להסכם ההיסטורי שפילג את החברה הישראלית, נשדר החודש את סידרת המקור החדשה של yes דוקו (שגם תשודר ב-HBO® החודש כסרט):


W:\Yes Docu\היילייטס\לוגו משבצות חדשות להיילייטס\yes-Docu_Israeli_Black_for-hilights.png

יומני אוסלו | The Oslo Diaries

בכורה: ימים ראשון-שלישי, 2.9-4.9, בשעה 21:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD

וב-STINGTV. שידור נוסף ביום רביעי, 5.9 החל מהשעה 20:30.

 

התחרות הרשמית – פסטיבל Sundance 2018

התחרות הרשמית – פסטיבל  hotdocs2018

פרס התסריט הטוב ביותר – פסטיבל ירושלים 2018

השנה היא 1992, הממשלה מנהלת משא ומתן מדיני בוושינגטון כבר תשעה חודשים, אך ללא פריצת דרך. ההבטחה של רבין לשלום מתרחקת. הייאוש בצד הפלסטיני עמוק וגל אלימות שוטף את הארץ. כל מפגש בין ישראלים לפעילי ארגון הטרור אש"ף אסור על פי חוק.

בניסיון אחרון להציל את התהליך נשלחים שני פרופסורים ישראלים ושלושה נציגים של אש"ף למפגש סודי באוסלו המושלגת. כנגד כל הסיכויים הם חייבים להצליח היכן שהמנהיגים שלהם כשלו.

הסדרה "יומני אוסלו", מאת היוצרים דניאל סיון ומור לושי ("שיח לוחמים: הסלילים הגנוזים" – זוכה פרס אופיר לסרט התעודה הטוב ביותר) מביאה למסך בפעם הראשונה את מאחורי הקלעים של שיחות השלום הסודיות, מבעד ליומנים האישיים שנכתבו בידי המשתתפים הישראלים והפלסטינים. זהו רשומון פרטי ולאומי הנע בין האירועים ההיסטוריים שעיצבו את חיינו לבין המסע האישי של אנשים שהקדישו את חייהם לתהליך השלום.

עם: שמעון פרס, דן קרצר, דניס רוס, ד"ר יוסי ביילין, פרופ' יאיר הירשפלד, ד"ר חנאן עשראווי, ד"ר סאיב עריקאת, ד"ר רון פונדק, יואל זינגר, אורי סביר, טריה רד-לארסן ודמויות מפתח נוספות.

C:\Users\adit\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\THE OSLO DIARIES - 2nd photo.jpg

 

פרקי הסדרה:C:\Users\adit\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\THE OSLO DIARIES - 1st photo.jpg

 

פרק 1 – השנה היא 1992. רבין עלה לשלטון בעקבות הבטחתו להביא "שלום וביטחון" בתוך 9 חודשים – אך ככל שהזמן עובר נראה כי המצב נהיה יותר גרוע. המשא ומתן הרשמי בוושינגטון הגיע למבוי סתום והייאוש בצד הפלסטיני מוביל לגל אלימות השוטף את הארץ. כל קשר בין ישראל וארגון הטרור אש"ף אסורים על-פי חוק. בניסיון אחרון להציל את התהליך, נשלחים שני פרופסורים ישראלים ושני פעילי אש"ף למפגש סודי באוסלו – הרחק מהתקשורת ובניגוד לחוק.

 

 

פרק 2 – לאחר לחיצת הידיים ההיסטורית בין רבין וערפאת – הישראלים והפלסטינים מתחילים לעבוד יחד על יישום ההסכם. מה שמתחיל כשיתוף פעולה כמעט אוטופי בין אויבים מושבעים שהפכו בין לילה לשותפים לדרך, נשבר לרסיסים כאשר ברוך גולדשטיין מבצע טבח רצחני במתפללים המוסלמים במערת המכפלה.

טבח מערת המכפלה מוליד תגובת שרשרת מצד החמאס, וישראל מתעוררת בפעם הראשונה למציאות של פיגועי ההתאבדות ההמוניים. האלימות מחלחלת את תוך חדרי המשא ומתן ועכשיו שני הצדדים מוצאים עצמם חסרי אונים כנגד "מתנגדי השלום" בישראל ופלסטין.

 

פרק 3 – למרות האלימות היומיומית, הסכם אוסלו ב' נחתם ברוב חגיגיות ובפעם הראשונה נראה כי המציאות במזרח התיכון משתנה אל מול עינינו. יוסי בילין לא נכנע לתחושה האופורית, ויוזם משא ומתן חשאי עם אבו מאזן – הפעם כדי להגיע אחת ולתמיד לפיתרון קבע. בינתיים, מתנגדי השלום מתחזקים הן בישראל והן בפלסטין – ונראה כי רבין וערפאת מאבדים את תמיכת העם בתהליך. כנגד האלימות של הימין, רבין ופרס יוזמים עצרת תמיכה כנגד האלימות ולמען השלום.

 

בימוי, תסריט ועריכה: מור לושי, דניאל סיון | צילום: אבנר שחף, אלכס מרז'ינאו | עיצוב פסקול: סילביין בלמאר

מוסיקה: פרנסואה ז'ולין | מפיקות: הילה מדליה, איינה פישמן – "מדליה הפקות".

הסידרה הופקה עבור yes דוקו בתמיכת קרן יהושע רבינוביץ, מפעל הפיסCatapult Film Fund, Jenerosity Foundation, Hartley Film Foundation, Creative Europe – Media, Radio Canada, Documentary Channel, Rogers, Sodec, ARTE RBB ,BR ,BH, RTS, VPRO, DR, YLE.

(ישראל/ קנדה, 2018)

 

* * *

3 המלצות העורכים מהיבול הבינלאומי:C:\Users\adit\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\yes-Docu_HBO_Black_for-hilights.png


 

ג'יין פונדה בחמש מערכות | Jane Fonda in Five Acts

בכורה: יום שלישי, 25.9, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV.

 

"הילדה של השכן", סמל מין, אקטיביסטית, פמיניסטית ומלכת האירובי: השחקנית זוכת האוסקר®, ג'יין פונדה, זכתה לכל הכינויים בזכות חייה יוצאי הדופן, מלאי המחלוקות, הטרגדיות והמהפכים, שנפרשו תמיד לעיני הציבור.

כעת, עם הגיעה של פונדה לגיל 80, מציגה הבמאית  עטורת הפרסים, סוזן לייסי ("ספילברג"), את סיפור חייה העשיר של פונדה בחמש מערכות. מסע אינטימי לתוך ליבה של האישה האמיתית מאחורי האייקון, שילוב של רגישות, משיכה, תמימות ואומץ בחיים שעברו כל כך הרבה שינויים לאורך השנים.cq5dam

לייסי יצרה את הסרט על סמך 21 שעות של ראיונות עם פונדה, בהם דיברה בגילוי לב על חייה ועל ה"שדים" האישיים שלה. היא מספרת בכאב על התאבדות אימה בגיל 12, על אביה, השחקן הנרי פונדה, שהיה אדם מנותק רגשית, על 30 שנה של הפרעות אכילה ועל נישואיה החשופים ל-3 בעלים שונים אחד מהשני.

לצד ראיונות עם בני משפחתה וחבריה (ביניהם השחקנים רוברט רדפורד ולילי טומלין, המפיקה פאולה ויינשטיין ובני זוגה לשעבר, טד טרנר וטום היידן ז"ל), משולבים סרטונים ביתיים נדירים וצילומים מחייה שעמוסים גם כיום, או כפי שהיא מגדירה אותם  – "תחילתה של המערכה האחרונה שלי".

בימוי: סוזן לייסי (60 דק', ארה"ב, 2018)

 

 

 

מנקי האינטרנט | The Cleaners

בכורה: יום ראשון, 16.9, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV.

 

פסטיבל Sundance 2018, פסטיבל hotdocs 2018, פסטיבל ירושלים 2018

מי באמת שולט במה שאנו רואים ברשתות החברתיות?

בכל דקה מועלות 500 שעות של וידאו ליוטיוב, נשלחים 450,000 ציוצים בטוויטר ומועלים 2.5 מיליון פוסטים בפייסבוק, אך האם ידעתם שלא כל מה שמועלה לרשת בהכרח נשאר שם?C:\Users\adit\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\Cleaners.jpg

האם ידעתם שמאחורי כל דף אינטרנט שעולה ברשת עומדים אלפי מנהלי תוכן מהפיליפינים ומהמזרח הרחוק והם שמחליטים בכל רגע מה נראה מול העיניים ואיזה תכנים פחות נעימים יוסרו ממנו? אז כן, מסתבר שאת העובדה הזאת הסתירו מאתנו עד היום.

הסרט החדש "מנקי האינטרנט" חושף לראשונה את כוח העבודה העצום, שמחליט בכל רגע נתון איזה מקטעי הוידאו, התמונות וההודעות יוסרו מעמודי הרשת. כוח אנושי, שלומד בכל יום אינסוף מונחים חדשים הקשורים לסקס, אלימות וטרור.

בסרט מתראיינים מומחי הייטק ו"מנקי" אינטרנט לשעבר שמדברים על הצורך בפעולות ה"ניקיון" ועל האופן שבו הן מתבצעות, לצד ראיונות עם הקורבנות של אותה צנזורה.

המסקנה הבלתי נמנעת ברורה – בכוחם של "מנקי האינטרנט" החשאיים מהפיליפינים והמזרח הרחוק להשפיע, בסופו של דבר, על מהלך ההיסטוריה האנושית.

בימוי: האנס בלוק, מוריץ רייזוויק (90 דק', גרמניה/ברזיל, 2018)

לצפייה בטריילר

 

"מטריד ברמות אחרות", L.A Times

"דוקו חכם ומסוגנן החושף את הנושאים הכי מדוברים ביחס לחברות ששולטות באינטרנט", Hollywood Reporter

"דוקומנטרי המואר באור ניאון ומצולם כמותחן פילם-נוארי", Variey

C:\Users\adit\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\yes-Docu_HBO_Black_for-hilights.png

מחליקים: סטוצים בעידן הדיגיטלי

Swiped: Hooking Up in the Digital Age  

בכורה ב-yesVOD: מיום שלישי, 11.9. שידור ביום שני, 17.9, בשעה 22:00

ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV.

 

עולם הדייטינג בעידן הדיגיטלי.

יותר מ-40 מיליון אמריקאים כבר משתמשים כיום באינטרנט ככלי להיכרויות. אתרים ואפליקציות כמו – Tinder, OkCupid, Match, Bumble, Hinge, ואחרים הם חלק מתעשייה של 2.5 מיליארד דולר, שמשנה במהירות את כללי המשחק בעולם ההיכרויות.

הסרט "מחליקים: סטוצים בעידן הדיגיטלי" מלווה כ-20 גברים ונשים מרחבי המדינה המתארים בפנינו בפתיחות את החוויות שלהם, בעודם מנסים למצוא אהבה בעידן של החלקת האצבע שמאלה או ימינה.C:\Users\adit\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\e267ef8432e170fe2739103131e6bb57-TechStuff-tinder.jpg

לצידם, מביא הסרט גם ראיונות עם מייסדים ומנכ"לים של כמה מאתרי ההיכרויות הנפוצים ביותר, כמו גם מומחים ואנשי אקדמיה העוסקים בנושא מהזווית החברתית וההיסטורית.

סופו של הסרט המסקרן הזה מביא גם הצצה לעבר העתיד – אל הרגע שבו נוכל להישאר בבית ולקיים את ה"דייט" בעזרת דמויות חלופיות, שימלאו את מקומנו ב"מציאות מדומה".

בימוי: ננסי ג'ו סאלס (85 דק', ארה"ב, 2018)


 

* * *

 

במסגרת משבצת דוקו Power נשדר מדי שבת בצהריים את הסרטים – G:\yes Docu\לוגואים+לוגובאגים\הלוגו החדש\דוקו פאוור ESPN\לוגו רקע  לבן.png

 

9.79C:\Users\adit\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\JohnsonBen_9.79-1988-olympics-unk-via-dailymail.co_.uk_.jpg

בכורה בערוץ: יום שבת, 8.9, בשעה 14:00

ב-yes דוקו, yesVOD וב-STINGTV.

 

הבמאי עטור הפרסים, דניאל גורדון, חוזר אל המרוץ מעורר המחלוקת הזכור ביותר בתולדות האולימפיאדה – ריצת ה-100 מטר בסיאול ב-1988. הקרב שהעמיד בשורה אחת את האצן האמריקאי קארל לואיס והאצן הקנדי בן ג'ונסון. 30 שנה אחרי אותה ריצה – חושפים לואיס וג'ונסון, לצד אצנים נוספים שהשתתפו במרוץ, מידע שלא סופר עד היום על האירוע.

בימוי דניאל גורדון (ארה"ב, 2012)


 

וופנר: רוקי האמיתי | The Real RockyG:\yes Docu\לוגואים+לוגובאגים\הלוגו החדש\דוקו פאוור ESPN\לוגו רקע  לבן.png

בכורה בערוץ: יום שבת, 15.9, בשעה 14:00 ב-yes דוקו, yesVOD

וב-STINGTV.C:\Users\adit\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\grantland_a_wepner-ali01jr_57611.jpg

 

המתאגרף, צ'אק וופנר, שימש השראה לדמות שגילם סילבסטר סטאלון בסרט שובר הקופות "רוקי". וופנר, האלוף במשקל כבד מניו ג'רזי, התחרה במרץ 1975 מול מוחמד עלי ושרד 15 סיבובים לפני שהובס. הסרט מביא את סיפור חייו של המתאגרף הנודע.  בימוי: ג'ף פיורזג (ארה"ב, 2011).


G:\yes Docu\לוגואים+לוגובאגים\הלוגו החדש\דוקו פאוור ESPN\לוגו רקע  לבן.png

הקוּגֶרים של יוסטון: פַאי סְלאמה ג'אמה | Phi Slama Jama

בכורה בערוץ: יום שבת, 22.9, בשעה 14:00 ב-yes דוקו, yesVOD

וב-STINGTV.C:\Users\adit\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\phi_slama_jama.jpg

 

בתחילת שנות השמונים, הם היו קבוצת כדורסל המכללות הפופולארית ביותר. עם השחקן הניגרי חכים ("דֶה-דְרים") אולאג'ואן כקפטן הקבוצה, ובחור מקומי בשם קלייד ("דֶה-גְלייד") דרקסלר, הקוּגֶרים של אוניברסיטת יוסטון שבטקסס (כך מכוּנוֹת כל קבוצות הספורט הייצוגיות של האוניברסיטה) – לא זו בלבד שחשמלו את הפיינל-פור של אליפות המכללות במשך שלוש שנים רצופות, אלא גם תרמו לשינוי המשחק עצמו.  הסרט מביא תיעוד אנרגטי של חבורת צעירים חדורי תשוקה לכדורסל, ובודק לאן החיים לקחו אותם.

בימוי: צ'יפ ריבס (78 דק', ארה"ב, 2016)

G:\yes Docu\לוגואים+לוגובאגים\הלוגו החדש\דוקו פאוור ESPN\לוגו רקע  לבן.png

הפאב פייב | The Fab Five

בכורה בערוץ: יום שבת, 22.9, בשעה 14:00 ב-yes דוקו, yesVOD

וב-STINGTV.


C:\Users\adit\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\c03-mccarthy-11.jpg

קבוצת הכדורסל של אוניברסיטת מישיגן היתה אחת מהקבוצות המפורסמות והידועות לשמצה ביותר בהיסטוריה של ליגת הכדורסל של המכללות בארה"ב. כשהגיעו לקמפוס של אוניברסיטת מישיגן בסתיו 1991, חמשת תלמידי השנה הראשונה – כריס וובר, ג'יילן רוז, ג'וואן הווארד, ג'ימי קינג וריי ג'קסון – לא רק שהפכו את המשחק למחשמל, אלא גם הביאו סגנון חדש לתרבות ההמונים עם מכנסי ה"באגי" הקצרים, הגרביים השחורים והשיח הבוטה. שכחו מה שידעתם של ה"פאב פייב" – הסרט הזה יציג אותם באור חדש לגמרי.

בימוי: ג'ייסון הייר (ארה"ב, 2011)

 

* * *

 

יש לבדוק גם

במלאת חצי שנה לתחילת המלחמה

  במלאת חצי שנה לתחילת המלחמה: yes במהלך להעלאת המודעות לשחרור החטופים   במלאת חצי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.