יום שלישי , מרץ 19 2024
מלחמת זכות השיבה, עדי שורץ | עינת וילף

מלחמת זכות השיבה

 

לקראת יום הנכבה 2018 הוצאת דביר גאה להציג:

מלחמת זכות השיבה

מאת: עדי שורץ | עינת וילף

הקרב על בעיית הפליטים הפלסטינים ואיך ישראל יכולה לנצח בו


 

היא נולדה בסערת המלחמה, ועד היום מתווכחים על היקפה ועל נסיבות היווצרותה. היא מופיעה תמיד ברשימת נושאי הליבה בסכסוך הישראלי־פלסטיני, אבל איש כמעט אינו עוסק בה. מבחינה מספרית לפחות היא מסובכת פי עשרה מבעיית ההתנחלויות, אבל קהיליית עושי השלום נוטה משום־מה להתעלם ממנה.

 

בספרם המרתק מלחמת זכות השיבה מספרים עדי שורץ ועינת וילף את הסיפור המלא של בעיית הפליטים הפלסטינים — אחד הנושאים המרכזיים בסכסוך הישראלי־פלסטיני שנעדר כמעט מהתודעה הישראלית והעולמית.

 

זהו ספר ראשון מסוגו, שמנתח לעומק את בעיית הפליטים מראשיתה ועד ימינו, ומביא תיאור מקיף וממצה של האופן שבו נולדה תביעת השיבה הפלסטינית, של האופן שבו טופחה בידי הקהילה הבינלאומית, ושל התפקיד המרכזי, המוזר ואולי גם המטריד, שישראל ממלאת בהמשכה של המלחמה הזאת.

 

בתקופה של חיפוש אחר חשיבה פוליטית חדשה ביחס לסכסוך ולדרכים לפתרונו, פותחים המחברים צוהר למכשול הגדול ביותר והמושתק ביותר העומד בפני כל הסדר. כל עוד מלחמת זכות השיבה נמשכת — לא יהיה כאן שלום.


 

***

 

עינת וילף מרצה וכותבת על ישראל, הציונות, העם היהודי והמזרח התיכון. בשנותיה כחברת כנסת היתה ד"ר וילף ראש ועדת החינוך, וחברה בוועדת החוץ והביטחון. מלחמת זכות השיבה הוא ספרה השישי.

עדי שורץ הוא עיתונאי חוקר, שכותב ומרצה על הסכסוך הישראלי-ערבי.פרסם מאמרים בנושא בישראל ובעולם.


 

מספר עמודים: 300; מחיר מומלץ לצרכן: 96 ₪

 

 

יש לבדוק גם

רבות וטובות

חדש בהוצאת דביר   רבות וטובות הפמיניזם פוגש יהדות עמיה ליבליך   הספר רבות וטובות …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.