יום שישי , אפריל 19 2024
אושר למין האנושי, פ"ז רייזין

אושר למין האנושי

אושר למין האנושי

פ"ז רייזין

מאנגלית: יעל אכמון

 

"מאוד אהבתי את הספר הזה, מצחיק, ממזרי ובלתי צפוי"

ג'וג'ו מוייס


 

אתם,

טום וג'ן,  לא מכירים – עדיין לא – אבל לדעתי כדאי שתכירו.

ידיד משותף

 

ג'ן היא אחד האנשים האהובים ביותר על איידן. איך זה קרה? אין לו מושג. מכונות לא אמורות לאהוב, אבל איכשהו איידן – בינה מלאכותית משוכללת – חש חיבה עמוקה כלפי ג'ן, כעס כלפי בן זוגה הכלומניק שנטש אותה, תשוקה לדעת מה הטעם של גלידה וסקרנות אין סופית לגבי איך  מרגישים כשהרוח מבדרת את השיער, או כשמתנשקים. חוץ מזה איידן הצליח לשכפל את עצמו בכמה עותקים ולנדוד אל מרחבי הרשת. שם הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה, כלומר, להתערב בחיי בני אדם, כדי לגרום לג'ן העצובה להיות מאושרת.

בתור אחד שראה את "חמים וטעים" אלפי פעמים וקרא את כל הספרים, איידן מגיע למסקנה שמה שג'ן זקוקה לו הוא בן זוג ראוי. אחרי שחישוביו המסובכים מובילים אותו לכמה שידוכים שנגמרים בלא כלום (אפילו האלגוריתם שלו מתקשה לפעמים לפצח את התנהגותם התמוהה של בני האדם) הוא מצליח למרבה הפלא לחבר בין ג'ן לאהבת חייה. כמה חבל שברשת מסתובבות עוד כמה בינות מלאכותיות, שלא כולן נשמות (כלומר מכונות) רומנטיות כמוהו. ואיזה מזל שהאהבה תמיד מנצחת. או שלא?

 

אושר לבני האדם הוא סיפור אהבה מקסים, סיפור על המלחמה בין טוב לרע, ועל הדרך אל האושר. במבט מפוקח ומחויך בוחן פ"ז רייזין מה בסופו של דבר גורם לנו להתאהב ועוד הרבה יורת מעניין מכך – מה הופך אותנו – אבל לא בטוח שרק אותנו – לאנושים.

 

447 עמודים, 96 ₪

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.