יום שישי , מרץ 29 2024
המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה, 7 ביוני בקולנוע

וידאו: המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה

"המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה" הוא מועדון ספרותי סודי לנשים בלבד, שחרט על דגלו את שנאת הגברים ושהמוטו שלו הוא שאין אהבת אמת בעולם.

בכל שבוע חברות המועדון מתחרות זו בזו על גביע "אשת השבוע" – מי הצליחה להביא לפגישת המועדן את הגבר האטרקטיבי ביותר. בסוף הפגישה שמתחילה כערב ספרותי, הופכים הגברים לקורבנותיהן.

כשסופי פוגשת ביוסף, מועמד מושלם לניצחון בתחרות המועדון, עולמה של סופי מתערער. כעת היא חייבת להחליט בין נאמנותה למועדון, שהוא כל חייה, לבין הסיכוי האחרון שלה לאהבת אמת.

סרטו הארוך הראשון של גלעד אמיליו שנקר הוא אגדה אפלה ומדובר הפנטזיה הראשון בישראל שעוסק בכמיהה לאהבה, נשיות וחברות אמיצה בתוך עולם עם חוקים נוקשים הבזים לכל אלו.

יציאה מופרעת! קשה שלא להריע! – אורון שמיר, סריטה

דבר כזה עוד לא ראינו בקולנוע הישראלי – איתן וייץ

סרט ייחודי שכמוהו לא נראה במקומותנו – גידי אורשר

שופע קסם ומסתורין מעולם האגדות / אורון שמיר , עכבר העיר

דבר היוצרים
"המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה" החל עבורנו כמסע של שבע שנים אל עבר הבלתי אפשרי.

בקולנוע ישראלי, שבו הז'אנרים השולטים הם סרטי צבא, סכסוך, חברה, משפחה ומדינה, ואשר את כולם מאחד הקשר אל המציאות היום יומית הישראלית, להצליח ליצור את סרט הפנטזיה הראשון בישראל הייתה משימה לא פשוטה.

המשימה הראשונה הייתה לגייס את צוות השחקנים. לשמחתנו זכינו בקאסט חלומי של שחקנים ושחקניות מהשורה הראשונה, ובראשם קרן מור, חנה לסלאו, אניה בוקשטיין, רזיה ישראלי, ליא קניג ויפתח קליין שעלו על הסוס עוד לפני שהיה תקציב, וליוו אותנו לכל אורך הדרך הארוכה, מתוך אמונה בנו כיוצרים, למרות שזהו סרטנו הראשון באורך מלא.

"המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה" הוא אגדה אפלה, אשר מנותקת מהמקום והזמן, בהשראת הנובלה "האדונית והרוכל" מאת ש"י עגנון. ההתרכזות סביב דמותה של האדונית מהנובלה, אפשרה לנו להתחמק מהפרשנות המקובלת על היצירה של עגנון, ולעוף ולחקור ולגלות רבדים נוספים אשר אפשרו לנו להשתולל וליצור סיפור חדש בהשארת אותה יצירה מכוננת.

אנחנו עדיין מתקשים להאמין שמה שנכתב במשך חודשים בבית קפה בתל אביב הפך ליצירה קולנועית.

כיוצרי קולנוע בתחילת דרכם, ביקשנו לאתגר את השיח הקולנועי ויחד עם זאת להתחמק באופן מודע מקולנוע שהוא טקסט קונקרטי על השיח הישראלי. שאפנו להפליג אל מרחביי הדמיון חסרי הזמן ונטולי המקום, וליצור סרט שכל אדם בעולם יוכל להתחבר אליו בלי קשר לזהותו המגדרית, הלאומית או הדתית, אך יחד עם זאת להישאר מחוברים אל השורשים של התרבות הישראלית והיהודית דרך הנובלה האלמותית של עגנון.

"המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה" מבקש להיות נדבך נוסף בתהליך השבת הפנטזיה, המיתוס, הפולקלור והאגדה ללב התרבות הישראלית העכשווית, ונולד מתוך אמונה בזכותו של צופה הקולנוע הישראלי להפליג אל מחוזות הדמיון.

גלעד אמיליו שנקר ויוסי מאירי

סרטו של

גלעד אמיליו שנקר

תסריט: גלעד אמיליו שנקר ויוסי מאירי

מופץ בבתי הקולנוע החל מ- 7.6.18

אורך הסרט 85 דקות

הבחירה הרשמית של פסטיבל חיפה

מועמד לשישה פרסי אופיר

זוכה שני פרסי אופיר

יש לבדוק גם

מהיום בקולנוע: "טור פרידה"

טור פרידה סרט של רוני ניניו תקציר: כרמי, עיתונאי תל אביבי, נקרע בין חיי האהבה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.