יום שישי , מרץ 29 2024
קינג: מלך במדבר, באדיבות סלקום טיוי

וידאו: "קינג: מלך במדבר"

לציון 50 שנה להתנקשות במרטין לותר קינג הבן

ישודר סרט תיעודי על שנות חייו האחרונות

וראייטי: "סרט עשוי בקפידה, מאלף, שלא נותן מנוח"

הוליווד ריפורטר: "מבט מאיר עיניים על הנעשה מאחורי הקלעים… חומר ארכיוני מעולה… תובנות אישיות מרגשות"

"קינג: מלך במדבר" King in the Wilderness

סרט תיעודי חדש של HBO בסלקום tv, הוט ו-יס

מרטין לותר קינג נרצח ב-4 באפריל 1968 בממפיס, וכעת, 50 שנה אחרי, חבריו הקרובים של המנהיג האפרו-אמריקאי פורץ הדרך הזה, חתן פרס נובל לשלום, מתקבצים יחד בסרט תיעודי חדש של ערוץ HBO, כדי להיזכר בשנים האחרונות לחייו. הבמאי, עטור פרסי האמי, פיטר קונהארדט, פגש בחבריו הקרובים של מנהיג התנועה לזכויות האזרח, שדגל במאבק לא אלים, ואלה מספרים על הקשיים שליוו אותו באותן שנים. לסרט מתראיינים אישים כג'סי ג'קסון וזמרים ואנשי תרבות כהארי בלפונטה וג'ואן באאז, שהיו גם חבריו, וכן עמיתים לתנועה ולמאבק אנדרו יאנג, סי-טי ויויאין, ברנארד לאפייט וזרנונה קלייטון.

"קינג: מלך במדבר", שישודר בסלקום tv ב- 3.4.18, מתמקד ב-18 החודשים האחרונים לחייו של קינג: תקופה שבה הוטחה בו ביקורת מכל עבר. ארגונים אפרו-אמריקאים רדיקליים התנגדו לגישה השוללת אלימות שלו, בטענה שהיא לא יעילה ומעידה על חולשה, ואילו נשיא ארצות הברית לינדון ג'ונסון, ששיתף איתו פעולה עד אז, זעם על כך שקינג הביע עמדה נחרצת נגד המעורבות של אמריקה במלחמת וייטנאם. חבריו מתארים את תחושת הבדידות שלו ואת שברון הלב שלו על שהאומה יצאה נגדו.

בשנים האלה הוביל קינג מצעדים למען שוויון זכויות בדרום, במיסיסיפי, ונאבק על שוויון בהשגת דיור בצפון ארצות הברית, במדינת אילינוי. חבריו מספרים על תדהמתו מהשנאה של הציבור הלבן, שבה הוא נתקל בצפון, שעל הנייר היה שוויוני יותר לקהילה האפרו-אמריקאית במשך ההיסטוריה.

הסרט התיעודי כולל הרבה סרטי ארכיון מאותה תקופה, עם נאומיו הפחות מוכרים, שגם הם מתאפיינים בטקסטים מעוררי השראה. יש בו גם סרטון קורע לב של אביו של מרטין לותר קינג, המתמוטט על ארון הקבורה של בנו.

בסרט מצוטט קינג האומר "שוטטנו בשממה של 'מופרדים אך שווים' ואנחנו מתקדמים אל עבר הארץ המובטחת של אינטגרציה יצירתית, ואני לא יודע אם אגיע לארץ המובטחת, אבל העם שלי יגיע לשם".

למרבה הצער, הוא אכן לא דרך בארץ המובטחת הזאת, אך לפחות חבריו בסרט, המזכירים אימרה אפריקאית שלפיה "אם האריות השורדים לא יספרו את סיפורם, הציידים יעשו זאת", דואגים לספר את סיפורו.

"קינג: מלך במדבר", ב-3 באפריל בסלקום tv, יס והוט

יש לבדוק גם

עכשיו בפריים וידאו: עונה 2 של AMERICAN RUST

העונה השנייה של סדרת הדרמה בכיכובו של ג'ף דניאלס עלתה אתמול ב"אמזון פריים וידאו". היא …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.