יום שלישי , יוני 15 2021
מאחורי עיניה, מאת שרה פינבורו

בואו נדבר על זה: “מאחורי עיניה” מאת שרה פינבורו

   נתחיל בסוף, בלי לבצע קלקולונים: הסיום של "מאחורי עיניה" הצליח להפתיע את פופ טארטס כהוגן.

 

גם הסיום שנדמה כסופי, וגם שני העמודים הממש אחרונים.

 

וזה לא עניין של מה בכך להפתיע קורא מותחנים, שמצליח בדרך כלל לזהות טוויסטים מקילומטר.

 

השורה התחתונה- מותחן שמתחיל לאט אך תופס תאוצה ומצליח להפתיע במקוריות, בדמויות מרתקות ובטוויסטים לרוב.

 

ועכשיו לסקירה המלאה, שעלולה להכיל קלקולונים, בלי כוונה רעה כמובן.

 

כשמתחילים לקרוא את "מאחורי עיניה" אפשר לטעות ולחשוב שמדובר במותחן מז'אנר דומה ל"נעלמת", "הזוג מהבית השכן" ובמובן מסוים גם "הנערה על הרכבת".

 

זוג יפה וצעיר שחי לכאורה חיי נישואים מושלמים, אבל כשנכנסים אליהם הביתה מבינים שהכל רקוב, ואהבה כבר מזמן אין שם.

 

אלא שתוספת מז'אנר העל-טבעי העדין מעניקה ל"מאחורי עיניה" עומק ומקוריות, שלא קיימים במותחנים דומים מהעבר הקרוב.

 

ויש כמובן גם את הדמויות הראשיות, בראשון אדל ולואיז.

 

אדל היא רעייתו היפהפיה של דוקטור דייוויד מרטין, שמשום מה אינה עובדת ורק עסוקה במלאכות הבית כל היום ובריצוי בעלה.

 

לואיז היא אישה שדייוויד פוגש בפאב והם מתנשקים קצרות, הוא מתנתק ממנה כאילו עשה משהו רע, ולתדהמתה וחרדתה היא מגלה מאוחר יותר שהוא הבוס החדש שלה במרפאה שבה היא עובדת כמזכירה רפואית.

 

שתי הדמויות, אדל ולואיז, שונות כל כך אך גם דומות מאוד.

 

אדל לכאורה חיה בסרט, שהחל כסרט טוב, אבל ממשיך כחווייה לא ברורה, ספק אישה שמוחזקת בידי בעלה השולט בכל צעדיה בעולם, ספק ברייה מתוחכמת שיודעת בצורה מניפולטיבית להחריד להשיג את מה שהיא רוצה.

 

לואיז היא אם חד הורית, אחרי גירושים וללא חיי חברה מספקים, שמסתפקת בשתייה מרובה של אלכוהול וגידול בנה עד שדייוויד ואדל נכנסים לחייה.

 

במה שנדמה בתחילה כתסבוך מז'אנר "הרומן הרומנטי", נתקלות אדל ולואיז זו בזו ברחוב, הולכות לשתות קפה יחדיו ומתחילות בקשר חברי.

 

במקביל לואיז ודייוויד מגלים שהמשיכה ביניהם קיימת וחזקה, ומתחילים ברומן.

 

לואיז כעת שוכבת עם הבוס שלה, וגם מנהלת קשר חברי עם רעייתו של הבוס, שבה הוא בוגד עם לואיז.

 

אבל בשלב מוקדם יחסית של הפלונטר נכנסת עובדה נוספת לתמונה: אדל יודעת על הרומן.

 

איך? את זה נבין רק בהמשך.

 

אבל עצם העובדה שהיא יודעת על הרומן בין לואיז לדייוויד טוענת את העלילה במתח מחודש.

 

כי לא ממש ברור מי פה הקורבן, מי הבובה שנשלטת בידי החוטים, ומי שולט במי.

 

וכשמוסיפים למשוואה את הפלאשבקים לעבר, אל ימי נערותה של אדל כשאושפזה במוסד טיפולי אחרי שהוריה ניספו בשריפה בביתם, אי אפשר שלא לתהות האם העלילה הנוכחית, והעלילה מהעבר יתנגשו מתישהו ויגרמו לאסון רב נפגעים.

 

אין צורך לכתוב כאן את התשובה, כי היא ברורה מאליו…

 

הספר כאמור נקרא במהירות, גם בתחילתו כשנדמה שמדובר בסתם משולש רומנטי "רגיל", וכשמפלס המתח עולה כך עולה גם הדריכות של הקורא והוא מתחיל לנסות ולנחש איך ייפתר הפלונטר.

 

מי שיצליח לנחש מראש יזכה ללא ספק בהערכה רבה מצד פופ טארטס, שכאמור הופתע פעמיים בסיומו של הספר.

יש לבדוק גם

עיר גדולה ואנשים בה הרבה

עיר גדולה ואנשים בה הרבה מחולדה לתל אביב רון חולדאי “בשנים האחרונות הלכה והתגבשה בי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.