יום שישי , אפריל 19 2024
המספר על הזרוע של סבא רבא, באדיבות סלקום טיוי

וידאו: המספר על זרועו של סבא

"המספר על זרועו של סבא-רבא"

The Number On Great-Grandpa's Arm

שיחה אינטימית בין הנער אליוט בן ה- 10 לסבא-רבא שלו בן ה- 90, ניצול שואה מאושוויץ על ילדותו המאושרת בפולין של תחילת המאה העשרים, עם תיאור הכיבוש הנאצי,

אובדן המשפחה שלו, השחרור מאושוויץ והחיים החדשים שהקים בארצות הברית. השיחה משולבת בצילומים היסטוריים, בסרטי ארכיון ובאנימציה

המאפשרת נקודת מבט ילדית לאירועי העבר, ומספרת את סיפור חייהם של יהודי מזרח אירופה

סלקום tv ו- yes, שבת 27.1.18

שיקגו טריביון: "סרט פואטי, חם, עשוי ללא חת"

"המספר על זרועו של סבא-רבא"

סרט דוקומנטרי על ניצול שואה

כאשר אליוט בן העשר שואל את הסבא-הרבא שלו, ג'ק בן ה-90, על המספר המקועקע על ידו, מתפתחת שיחה אינטימית על חייו של ג'ק, המגולל את הילדות המאושרת שלו בפולין של תחילת המאה העשרים, וממשיך עם תיאור הכיבוש הנאצי, אובדן המשפחה שלו, השחרור מאושוויץ והחיים החדשים שהקים בארצות הברית.

"בגרמניה היו הרבה בעיות", מספר הזקן לנינו, "ואדולף היטלר נתן נאום גדול ואמר 'כל היהודים גורמים לבעיות. אם נהרוג את כל היהודים, לא יהיו עוד בעיות".

הילד, היושב לצדו על הספה, אוחז בידו ומקשיב לדברים של הסבא-רבא, ג'ק פלדמן, שלא היה מסוגל לספר את סיפורו לילדיו, אך מרגיש שהוא יכול וצריך לשתף אותו עם נכדיו וניניו.

הסרט התיעודי הקצר של HBO, בן 20 דקות, בבימויה של זוכת פרס האמי איימי שץ ("להתנצל בפני הפילים"), ישודר בסלקום tv וב- yes בשבת הקרובה, ה-27 בינואר, לציון יום השואה הבינלאומי.

"המספר על זרועו של סבא-רבא" (2018) מציג צילומים היסטוריים, סרטי ארכיון, שמחיים את דבריו של פלדמן, ובעיקר נעזר באנימציה, המאפשרת נקודת מבט ילדית לאירועי העבר. האנימציה בצבעי מים של האמן ג'ף שר מפיחה חיים בזיכרונות מימי ילדותו המאושרת של פלדמן. בצבעים חמים הוא גם מתאר את חיי הקהילה היהודית בשנות ה-20 וה-30 של המאה העשרים במזרח אירופה. אלה נקטעים, בצבעים קודרים, עם ההשתלטות של הנאצים על פולין, ומלווים את החיים בתקופת השואה בגטו, במחנה ההשמדה אושוויץ, שבו קיעקעו את המספר על היד של הסב, וכן את השחרור, 'צעדת המוות', ואת חייו כניצול יחיד המהגר לבדו לאמריקה.

"הסיפור שלו שינה את החיים של הרבה אנשים", אומר אליוט. "צריך להכיר אותו כדי למנוע מזה לקרות שוב בדורות הבאים".

המספר על הזרוע של סבא, באדיבות יס

יש לבדוק גם

במלאת חצי שנה לתחילת המלחמה

  במלאת חצי שנה לתחילת המלחמה: yes במהלך להעלאת המודעות לשחרור החטופים   במלאת חצי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.