יום חמישי , אפריל 18 2024
חדשות עשר, לוגו 2017

ספינרים

סדרת כתבות חדשה של היוצרת מיכל קפרא במהדורה המרכזית: "ספינרים"

פרויקט מיוחד: איך מבוצע "חיסול פוליטי בישראל"?

 

החל מהערב, יום ראשון הקרוב, 26.11.2017, נחל לשדר במסגרת המהדורה המרכזית סדרת כתבות חדשה – "ספינרים": פרויקט מיוחד של היוצרת הדוקומנטרית מיכל קפרא שראיינה את בכירי היועצים הפוליטיים, האסטרטגים והקמפיינרים של הפוליטיקה הישראלית, בעבר ובהווה. בראיונות, חושפים היועצים את הסודות של מאחורי הקלעים של המקצוע, את הקשרים עם הפוליטיקאים, העיתונאים ובעלי ההון, וגם מספרים כיצד נוצרו הספינים הגדולים של הפוליטיקה הישראלית, שהשפיעו במידה רבה על המציאות הישראלית לאורך השנים.

בפרק הראשון בסדרה יובאו הסיפורים שמאחורי הספינים הפוליטיים הגדולים של מערכות הבחירות האחרונות: מי המציא את הסיסמא "פרס יחלק את ירושלים"? כיצד הוחלט בצוות מסע הבחירות של הליכוד לפרסם, ערב הבחירות, את סרטון "הערבים נוהרים" של ראש הממשלה? ומדוע נחתו בטלפוניהם של תומכי ליכוד הודעות עם ציטוטים מוטעים מנאום "מנשקי הקמעות" של יאיר גרבוז?

בפרק השני בסדרה – עתיד הספינים: כיצד ייראו קמפיינים פוליטיים, גלויים וסמויים, במערכות הבחירות של העתיד, כשההשפעה על הבוחרים, והמידע שהם רואים, מתחזקת בעידן הרשתות החברתיות? האם בכלל יש צורך בספין או "חיסול פוליטי" במובנם בעבר בעידן בו ניתן להשפיע ואף לשלוט על המידע שהבוחר נחשף אליו?

בפרק השלישי – אנשים ש"חוסלו פוליטית" מתארים כיצד מצאו עצמם קורבנות של ספין מוצלח, שהביא לסופה של הקריירה שלהם.

בפרק הרביעי והאחרון, תשאל קפרא את היועצים הפוליטיים והאסטרטגים האם עולות בעבודתם שאלות מוסריות – האם הפוליטיקאי, והיועץ שלצידו, צריכים לוותר על מצפונם כדי לבצע את עבודתם בהצלחה?

מיכל קפרא, יוצרת דוקומנטרית מוערכת, שימשה בשנים האחרונות ככתבת במערכת "מבט שני" בערוץ הראשון לצד יצירה דוקומנטרית עצמאית. בעברה שימשה כעיתונאית חוקרת ב"מעריב".

"ספינרים" – סדרת כתבות של מיכל קפרא

עורך: טל מוסקוביץ', מפיקה: אורית צור, תחקיר: שרית שוורץ, נועה באום

צילום: דודו בוקר, עריכת וידאו: דרור בכר

הפקת ארכיון: עדי סביליה

 

 

 

יש לבדוק גם

JAFFA

סדרת כתבות של דורון הרמן:* *״Jaffa"* *זוהי יפו החדשה: נדל"ן יוקרתי מול עוני, חיסולים מול …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.